Toon posts:

Coax --> coax --> utp --> netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een klein vraagje. Ik heb thuis een netwerkje. En nu heb ik een utp-draad van beneden naar boven lopen, want boven staat m'n hupie. Nu heb ik beneden twee computers staan. Maar ik heb maar een draad. Op de netwerkkaartjes in die computers zit een coax en een utp aansluiting. Is het mogelijk om de ene computer (linux) een utp-draad te geven naar boven. Aan hetzelde netwerkkaartje op de coaxaansluiting een coax draad naar de andere computer. zou dit lukken, zodat ik geen tweede kabel hoef te trekken?

-- Janno

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 16:31
Op vrijdag 29 december 2000 14:01 schreef janee het volgende:
Ik heb een klein vraagje.
Nou vooruit, kort antwoord: NEE

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 december 2000 14:07 schreef jvdmeer het volgende:

[..]
Jammer. Maar onder linux ziet 'ie wel eth0 en eth1. Eth0 is in dit geval de coax, en eth1 de utp... hoe komt dat dan (er zitten nog geen draden in)

• jvdmeer
Op vrijdag 29 december 2000 14:07 schreef jvdmeer het volgende:

Ik zal even kort uitleggen waarom: De netwerkkaart accepteerd maximaal 1 medium. Je kan dit omzeilen op meerdere manieren:
1 - 2e netwerkkaart in pc beneden (pc als router)
2 - extra hubje beneden aansluiten
3 - splitter toepassen. UTP gebruikt maar 4 draadjes. Met de splitter kunnen de andere vier draadjes worden ingezet als 2e netwerkkabel. Aan de andere kant moet dan ook een splitser komen om ze weer op te splitsen. (kost je dus boven een 2e hub-poort)
4 - Extra moeite doen en 2e kabel leggen

Dat was het wel ongeveer. Nou ja, in het uiterste geal kan je nog een draadloos netwerkje aanleggen tussen boven en beneden >:)

Verwijderd

linux weet ik niet precies, maar onder windoos kan een coax/utp netwerkkaart niet allebei tegelijk. Waarschijnlijk kan het wel als je er een extra netwerkkaart bij zet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 december 2000 14:13 schreef jvdmeer het volgende:

[..]
Ik zal even kort uitleggen waarom: De netwerkkaart accepteerd maximaal 1 medium. Je kan dit omzeilen op meerdere manieren:
1 - 2e netwerkkaart in pc beneden (pc als router)
2 - extra hubje beneden aansluiten
3 - splitter toepassen. UTP gebruikt maar 4 draadjes. Met de splitter kunnen de andere vier draadjes worden ingezet als 2e netwerkkabel. Aan de andere kant moet dan ook een splitser komen om ze weer op te splitsen. (kost je dus boven een 2e hub-poort)
4 - Extra moeite doen en 2e kabel leggen

Dat was het wel ongeveer. Nou ja, in het uiterste geal kan je nog een draadloos netwerkje aanleggen tussen boven en beneden >:)
Hmm, dan wordt het waarschijnlijk een tweede netwerkkaart of een splitter. Ga eens kijken wat die splitters kosten. Over die 2e poort die je op je hub kwijt bent, das niet erg, ik heb nog 4 lege

• jvdmeer
Op vrijdag 29 december 2000 14:11 schreef janee het volgende:

Jammer. Maar onder linux ziet 'ie wel eth0 en eth1. Eth0 is in dit geval de coax, en eth1 de utp... hoe komt dat dan (er zitten nog geen draden in)
Sorry, helaas nog geen linux ervaring. Maar het beetje dat heb wel heb gezien is dat bij een standaard installatie zo ongeveer alle mogelijke poorten aanmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 december 2000 14:15 schreef jvdmeer het volgende:

[..]
Sorry, helaas nog geen linux ervaring. Maar het beetje dat heb wel heb gezien is dat bij een standaard installatie zo ongeveer alle mogelijke poorten aanmaakt.
Ligt eraan welke distro je hebt. Maar bij mij deed 'ie het niet vanzelf, dat eth0 en eth1. Maar ik zal eens ff gaan kijken...
Pagina: 1