Toon posts:

Wel VNC geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een laptop en een PC. Beide staan via WLAN accespoint/router met internet verbonden. PC's draaien beide XP.

Op de router heb ik de dynamic bla bla uitgezet en beide PC's een eigen IP adres gegeven. Heb ze beide in zelfde netwerknaam aangemeld en de firewalls staan uit.
Heb mappen op gedeeld staan.

Internet doet het wel op beide PC's. VNC werkt ook!! Soms kan ik wel en dan weer niet pingen. Wat ik ook probeer, ik kan de andere PC maar niet vinden.
Ook als ik zoek andere PC's in netwerk probeer krijg ik een foutmelding dat ik die machteging niet heb. Op beide PC's ben ik de administrator.

Wat doe ik fout.
Heb alleen client voor win. netwerken, bestanden en printer deling en het TCP/IP protocol geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik soms nog iets anders in het accespoint/router instellen?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

niet zo snel schoppen aub.

geef eens wat meer info over je instelling van je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Handig om te melden: Heb vorrige week XP SP2 geinstalleerd gehad. Deze heb ik weer gedeinstalleerd omdat ik nogal wat problemen ondervond. Sindsdien heb ik dit probleem pas want daarvoor werkte alles nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, was nog geen schoppen. Dacht dat het daar zou kunnen zitten.
Welke netwerk instellingen bedoel je specifiek?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Ondakns dat je hier al vrij veel hebt gepost, en *neem ik aan* weet over GoT, kom je op mij redelijk ongeduldig over. Ik wil je wel helpen, maar post dan inderdaad meer info. Een zin als
Op de router heb ik de dynamic bla bla uitgezet
kan ik niets mee. er is een hoop dynamic in het netwerk gebeuren. Aan de context kan ik opmaken dat dit wellicht DHCP is, dynamic host configuration protocol. Heb je firewall aanstaan van de andere PC? Welke IP's heb je gegeven? probeer zoveel mogelijk info zo duidelijk mogelijk te posten, ik hoop voor je dat ik je dan kan helpen.

TweakBlog

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 18:10:
Handig om te melden: Heb vorrige week XP SP2 geinstalleerd gehad. Deze heb ik weer gedeinstalleerd omdat ik nogal wat problemen ondervond. Sindsdien heb ik dit probleem pas want daarvoor werkte alles nog wel.
Is bij de-installatie van SP2 niet de XP firewall aan blijven staan op de PC(s)?

Verwijderd

Topicstarter
Heb idd DHCP uitstaan. Instellingen zijn verder OK want zo stond het eerst ook.

Ik ben er net achter gekomen dat op de ene PC als ik zoeken naar computers in werkgroepen kies ik die PC (niet de andere) zie staan. Als ik dat op de andere doe krijg ik een foutmelding met u heeft mogelijk niet de juiste machtiging

Verwijderd

Topicstarter
Er gaat af en toe wat fout sorry.

Na ja, verder lijkt het of af en toe het netwerk wel werkt maar dan pas als
het signaal meer dan 35% is. Dit lijkt me wat vreemd want VNC werkt constant en ook internet werkt prima. Is er een instelling die ik kan veranderen waardoor het altijd werkt?

Zoals in de eerste post.... alle firewalls staan uit.

Verwijderd

die ééne pc die zeurt over machtigingen heeft een siek windowsje vermoedleijk? je moet eerst dat geneuzel over rechten oplossen want zolang dat niet werkt kun je er donder op zeggen dat het in de weg blijft zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe ik dat moet doen?
Hij doet het heel af en toe wel!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Als je je gedeelde mappen niet ziet via mijn netwerklocaties, kan je even kijken op het ip van je router ook ingevuld is als dns adres in de lan settings op je computers.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien verduidelijkt dit iets:

Als ik op de ene PC bij cmd intik; ipconfig /all krij ik netjes:
de windows ip configuratie en m'n draadloze netwerk verbinding met
bijbehorende ip, dubnetmaster, gateway en dns.

Als ik dit op de andere PC doe komen er ook rare gegevens van
tunnel adapter, automatic tunneling Pseudo-interface
Er komen wat vage getallen met % erin.

Hoort dit?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, deze rare gegevens komen samen met de normale gegevens die de andere PC ook geeft.

Verwijderd

Subbase:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Daarmee kun je je posts editten. Toevoegingen doe je dus gewoon in je oude post. Meerdere posts onder elkaar zorgen voor een onoverzichtelijk topic, bovendien leest het erg irritant en is het zonde van de databaseruimte.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Zal het onthouden.

btw heb het probleem al opgelost.
Pas nadat ik de firewall compleet had gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd
deed alles het weer. Zoals eerder vermeld had ik hem al uitstaan maar dat
kan kennelijk toch nog voor problemen zorgen al snap ik niet hoe.

Slotje voor dit rommelige topic dan maar.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:53:

Als ik dit op de andere PC doe komen er ook rare gegevens van
tunnel adapter, automatic tunneling Pseudo-interface
Er komen wat vage getallen met % erin.

Hoort dit?
Ik denk het niet nee. Ik zou die PC met Hijack this, virus-, trojan- en spyware scanners nalopen. Verder wil ik ook weleens een netstat - a zien van die pc zien(voor en nadat je gaat cleanen he!).

Doe dit eerst btw!

Als je niks kan vinden moet je even je ethernet adapter verwidjeren uit de hardware lijst en rebooten. Vervolgens kan je dan protocol voor bestanden delen er weer op gooien.
Pagina: 1