Toon posts:

[XP] IE werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals topic titel al aangeeft internet exploror werkt niet. wat ik ook invoer ipnummers of "normale" url's telkens komt de melding server niet gevonden.

Alleen het pingen naar websites lukt.

op het systeem staat IE 6.0.26, een poging om deze opnieuw te installeren leverd een error op urlmon.dll

iemand een idee wat ik kan proberen om IE te laten werken zonder de pc opnieuw te installeren

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke exacte error krijg je ? Kan je die hier misschien even posten?
Alleen urlmon.dll zegt niet zoveel. Ook levert [google=urlmon.dll] een hele boel resultaten. GoT [search=urlmon.dll] eveneens :)

Welke versie van XP? Heb je al SP2 geinstalleerd, en zonee heb je dan SP1 en IE6 sp1 geinstalleerd?

Tevens is IE Software, dus hoort in Software Algemeen thuis :) Lees daarover nog even WOS Policy - Welke topics horen hier thuis? even door :)

[ Voor 26% gewijzigd door sanfranjake op 18-09-2004 18:01 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me een IE-probleem, niet een windowsprobleem
WOS>SA dus.

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 08:19
en wat als je pingt in een dos box.

ping www.tweakers.net

Vuur(Vliegende)Vogel

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
vuurvliegje schreef op 18 september 2004 @ 18:04:
en wat als je pingt in een dos box.

ping www.tweakers.net
Beter lezen, vuurvliegje ;) :
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 16:37:
(...)
Alleen het pingen naar websites lukt.
(...)
B)
Is er misschien een softwarematige firewall die in de weg zit? Dat komt bij mij in huis namelijk nog wel eens voor.
Ook helpt het opnieuw opstarten van Internet Explorer hier nog wel eens.

En zoals gezegd: het zou fijn als je een iets gedetaileerdere foutmelding kon geven over die urlmon.dll.

Verwijderd

Topicstarter
damm moet beter lezen, zag bij windows os IE staan dus daar gepost en niet verder gelezen dat het daar juist NIET moet |:(

de gehele fout melding is: "kan entrypoint van procedure CoInternetGetSession niet vinden in DLL-bestand urlmon.dll"

interne XP firewall staat uit (6x gecheckt), norton firewall heb ik er af gegooid dus kan ook niets meer blokeren (volgens mij dan)

Het is XP home sp1, met Internet explorer 6.0.26

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 18:25 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Werken alternatieve browsers wel? En, installeer SP2 eens. Verder, heb je al geprobeerd IE te herstellen of opnieuw te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
herinstallatie geeft dus die foutmelding. Update, zal niet weten hoe aangezien IE niet meer werkt.

Alternatieve browers zal ik eens proberen, geen idee

Edit

Mensen bedankt voor het mee denken, maar met firefox liept het ook niet helemaal lekker.... dus ik heb het opgeven.... nieuwe instal is nu bezig

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 19:23 ]

Pagina: 1