oke even voor alle duidelijkheid. ik wil hier geen 'XP IS BETER' topic van maken ofzo.
ik heb gewoon wat advies nodig. liefst ook nog met fatsoenlijke onderbouwing van personen die weten waarover ze praten.
Als je hier als 15 jarige puber gaat reageren dat jij winXP heb en dat het super draait heb ik daar geen F..Ck aan dus doet dat alsjeblieft niet.
hier is mijn vraag:
wat is het beste game OS? XP of 2k?
uitgebreid:
ik draai nu windows2000 profi met SP4, en alles draait als een zonnetje.
toch zie ik steeds meer mensen om mij heen die klakkeloos winxp installeren, met vaak als argument dat het nieuwer is.
als ik dan een hele berg tegenargumenten geef, dan geven ze vaak toe dat 2k vaak toch beter is. (maar vaak kiezen ze dan nog voor xp)
nu speel ik vaak CS. dit doe ik al ruim 4 jaar, en ik heb het op win98, win98SE, winME, win2k en winXP gespeeld.
nu moet ik er bij zeggen dat winME maar een maand of 3 op me pc heeft gestaan, en dat de XP die ik hierboven noem er eentje was zonder Service packs (die waren toen nog niet uit)
alleen nu loop ik steeds vaker tegen het volgende aan:
als ik op lanparty's speel met wat vrienden, dan wissel ik wel is van systeem.
Dan merk ik dat eigenlijk op 90% van de (GOED geinstalleerde en getweakte) XP versies beter loopt dan bij mij op windows2000.
Nu is het niet echt zo dat het spel beter draait, want de fps is gewoon gelijk (of zelfs hoger in win2k)
Maar zo zat ik gisteravond met 4 man op dezelfde internet verbinding.
1 gozer had laptop met winXP en had een ping van gemiddeld 15ms
1 gozer had een desktop met winXP en had een ping van gemiddeld 25ms
1 gozer had desktop met win2k en had een ping van gemiddeld 29ms
ik had desktop met win2k en had een ping van gemiddeld 32ms
nu moet ik zeggen dat die laptop een radeon 9700 had, en ik slechts een gf3ti200.
die andere 2 hadden allebij een GF4 (weet niet precies)
maar het valt dus wel op dat winXP een lagere ping had, terwijl we met ze alle op dezelfde internet lijn zaten.
nu vroeg ik me dus af:
is er een wezelijk verschil tussen de netcode van XP en 2k?
is er een reden om te zeggen goh.. voor games. neem toch maar XP?
is er iets gebeurd met SP1 en 2 dat er dingen beter draaien?
is er een manier om zoiets in win2k ook aan te zetten?
ik zit dus te twijfelen of ik winXP zal installeren.. ik ben altijd al een groot tegenstander geweest. behalve dat je 50% van de 'features' uit moet zetten omdat ze dingen doen die je niet wil, is het ook nog zo dat ze alle normale settings op super vage plekken neerzetten, en alle geavanceerde settings zo ver mogelijk weg stoppen
om dan over al die tig beveiligingslekken nog maar niet te spreken
(en nee ik gebruik al geen IE meer)
edit:
owja dit vond ik met onze lieve search:
http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart
maar das allemaal redelijk verouderd
ik heb gewoon wat advies nodig. liefst ook nog met fatsoenlijke onderbouwing van personen die weten waarover ze praten.
Als je hier als 15 jarige puber gaat reageren dat jij winXP heb en dat het super draait heb ik daar geen F..Ck aan dus doet dat alsjeblieft niet.
hier is mijn vraag:
wat is het beste game OS? XP of 2k?
uitgebreid:
ik draai nu windows2000 profi met SP4, en alles draait als een zonnetje.
toch zie ik steeds meer mensen om mij heen die klakkeloos winxp installeren, met vaak als argument dat het nieuwer is.
als ik dan een hele berg tegenargumenten geef, dan geven ze vaak toe dat 2k vaak toch beter is. (maar vaak kiezen ze dan nog voor xp)
nu speel ik vaak CS. dit doe ik al ruim 4 jaar, en ik heb het op win98, win98SE, winME, win2k en winXP gespeeld.
nu moet ik er bij zeggen dat winME maar een maand of 3 op me pc heeft gestaan, en dat de XP die ik hierboven noem er eentje was zonder Service packs (die waren toen nog niet uit)
alleen nu loop ik steeds vaker tegen het volgende aan:
als ik op lanparty's speel met wat vrienden, dan wissel ik wel is van systeem.
Dan merk ik dat eigenlijk op 90% van de (GOED geinstalleerde en getweakte) XP versies beter loopt dan bij mij op windows2000.
Nu is het niet echt zo dat het spel beter draait, want de fps is gewoon gelijk (of zelfs hoger in win2k)
Maar zo zat ik gisteravond met 4 man op dezelfde internet verbinding.
1 gozer had laptop met winXP en had een ping van gemiddeld 15ms
1 gozer had een desktop met winXP en had een ping van gemiddeld 25ms
1 gozer had desktop met win2k en had een ping van gemiddeld 29ms
ik had desktop met win2k en had een ping van gemiddeld 32ms
nu moet ik zeggen dat die laptop een radeon 9700 had, en ik slechts een gf3ti200.
die andere 2 hadden allebij een GF4 (weet niet precies)
maar het valt dus wel op dat winXP een lagere ping had, terwijl we met ze alle op dezelfde internet lijn zaten.
nu vroeg ik me dus af:
is er een wezelijk verschil tussen de netcode van XP en 2k?
is er een reden om te zeggen goh.. voor games. neem toch maar XP?
is er iets gebeurd met SP1 en 2 dat er dingen beter draaien?
is er een manier om zoiets in win2k ook aan te zetten?
ik zit dus te twijfelen of ik winXP zal installeren.. ik ben altijd al een groot tegenstander geweest. behalve dat je 50% van de 'features' uit moet zetten omdat ze dingen doen die je niet wil, is het ook nog zo dat ze alle normale settings op super vage plekken neerzetten, en alle geavanceerde settings zo ver mogelijk weg stoppen
om dan over al die tig beveiligingslekken nog maar niet te spreken
edit:
owja dit vond ik met onze lieve search:
http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart
maar das allemaal redelijk verouderd
[ Voor 10% gewijzigd door BasieP op 18-09-2004 16:39 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.