Toon posts:

[2000] Mmc eigenschappen venster verschijnt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd een probleem met de mmc van mijn windows 2000 server.
Vaak als ik de mmc heb geopend om bijvoorbeeld iets aan een user account te wijzigen, dan krijg ik het volgende probleem. Ik klik rechtermuisknop en dan properties. Dan zou er een propertiesscherm moeten komen maar dat gebeurd niet. Het scherm flits even en er gebeurd niks. Als ik vervolgens het mmc wil afsluiten krijg ik de melding close all pages before closing the mmc. Dus dan moet ik via taskmanager hard het proces beeindigen en dan werkt het daarna nog steeds. Pas na een reboot van de server kan ik weer in die property pages komen. En om nou bijna elke dag je server te gaan rebooten lijkt me ook niet handig.

Ik heb al gezocht hier op tweakers en google maar niks kunnen vinden ook niet op microsoft.com Iemand een idee?

Verwijderd

Vaag, vaag... :?

Doet MMC het bij alle beheer componenten? Wat bijvoorbeeld als je direct via Start->Run DSA.MSC start? Dit is het Users and Computers component. Het is op zich exact hetzelfde als eerst via de MMC, maar ala, je moet toch ergens beginnen.... :Y)

Op zich is hetvolgende niet meer nodig, maar heb je al eens geprobeerd het (laatste) servicepack opnieuw te installeren?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem deed zich ook al voor voordat ik servicepack 4 had geinstalleerd. Dus daar ligt het niet aan.

Via start uitvoeren en dan mmc starten geeft het zelfde probleem.

Verwijderd

Probeer eens een soort gelijk tooltje ... third-party ... dan weet je of het in de engine zit of in het programma ... ik hoop dat het in een thuis-netwerk is : )

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig ook iemand een tip voor zo'n third party tooltje?

Verwijderd

Het blijft lastig om op afstand een diagnose te stellen, maar wellicht zou je met een tool als procexp.exe (sysinternals) eens kunnen kijken welke DLL's er gebruikt worden door MMC.EXE.
Wellicht is één van de DLL's door een of ander geïnstalleerd programma downgraded (kleine kans)? Of, heeft een programma bijvoorbeeld MSVCRT.DLL ergens gekopieerd en vanuit die lokatie geregistreerd? Dit laatste leidt ertoe dat als een programma een object (in een DLL of OCX) wil aanroepen (gaat via registry), de verkeerde versie wordt gebruikt. Dit is echt dodelijk, ik heb er helaas al eens mee te maken gehad. Het ging daar om een bejaarde MFC42.DLL :( En daar helpt de file protection van Windows 2000 niet tegen... Opnieuw registreren van (een up-to-date) MFC42.DLL in %systemroot%\system32 verhielp het probleem. :)

Dit is volgens mij ook wat D Ecoyzyz bedoelt. (correct me if I'm wrong)

Naar ik aanneem kun je de MMC wel vanaf een andere server of werkstation gebruiken? Ik neem aan dat hij in een domain hangt? Je kunt de verschillende *.MSC's met behulp van ADMINPAK.MSI (staat in %Systemroot%\System32) installeren.

* Edit *
Wat je als laatste nog kan doen (is toch geen productie server he?) is gebruik maken van SFC.EXE. Middels deze executable worden de voor Windows 2000 kritieke DLL's, OCX'en en overige systeemcomponenten geverifieerd, en indien nodig bijgewerkt naar een juiste situatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het maandag even proberen. Alvast bedankt.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Is het niet zo dat het eigenschappen scherm niet gewoon op de achtergrond zit? Kijk eens met alt tab of je hem naar voren kunt krijgen.

In "Manage" onder de eigenschappen van deze computer, kun je daar wel de eigenschappen opvragen bij bijv. services? Dit is namelijk dezelfde engine.

Ik pas nog even je topic titel aan, zodat het probleem erin staat.

Verwijderd

leon1e schreef op 19 september 2004 @ 20:10:
Is het niet zo dat het eigenschappen scherm niet gewoon op de achtergrond zit? Kijk eens met alt tab of je hem naar voren kunt krijgen.
Damn, dat zou ook nog kunnen! Als het zo simpel is ga ik me in een hoekje staan schamen... :X

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost. MMC.exe was beschadigd. Originele versie van de cd terug gezet.

Iedereen bedankt voor het meedenken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 18:31 ]

Pagina: 1