gratis sms met kpn via pc

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 121636

Topicstarter
Hallo

Bij kpn kan nu gratis ge-sms-t worden met de vaste telefoon. Ik zou graag weten of er mensen zijn die een programma kennen waarrmee door gebruik te maken van een modem (laptop of pc) ge-sms-t kan worden.

Ik heb al gezocht op internet en ook een aantal programma's gevonden maar deze bleken niet te werken. Ze zijn denk ik bedoeld voor sms via gsm of werken niet in nederland.

Misschien zou zoiets zelf geprogrammeerd kunnen worden.

Topicstarter
niemand??

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:32
koop een villa porta voor 20 euro.. kun je gewoon mee smsen :) primafoon en vragen, weet je genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jantje112 schreef op 18 september 2004 @ 21:17:
koop een villa porta voor 20 euro.. kun je gewoon mee smsen :) primafoon en vragen, weet je genoeg :)
ja maar ik wil het een en ander automatiseren. ik denk dat dat met een pc makkelijker gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 10:20
KPN heeft zelf een gratis programma uitgebracht om te sms'en via je modem. SMS Tekstberichtensoftware.

Als je zelf zo'n tooltje wilt bouwen, zul je met het TAP-protocol aan de slag moeten (niet eenvoudig, maar ook niet onmogelijk). Ik heb hier zelf ook al eens e.e.a. mee geprobeerd.

Overigens is dit SMS'en maar gratis tot 1-1-2005, daarna betaal je weer iets van 22 cent per bericht. Als je echt een SMS-applicatie wilt bouwen, kun je beter een GSM-modem aanschaffen + een simkaartje (kost tegenwoordig nog maar 8 cent per bericht ofzo?). Zo'n modem aansturen is bovendien nog eenvoudiger ook dan het TAP-protocol.

offtopic:
Wisten jullie overigens ook dat je niet alleen VAN een vast toestel kunt sms'en, maar ook NAAR een vast toestel? Ook als je geen speciaal sms-toestel hebt. Zodra je de telefoon dan opneemt, spreekt een computer de tekst van het berichtje uit.

[ Voor 111% gewijzigd door jurri@n op 19-09-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116713

jurri@n schreef op 19 september 2004 @ 10:56:
offtopic:
Wisten jullie overigens ook dat je niet alleen VAN een vast toestel kunt sms'en, maar ook NAAR een vast toestel? Ook als je geen speciaal sms-toestel hebt. Zodra je de telefoon dan opneemt, spreekt een computer de tekst van het berichtje uit.
offtopic:
Ja jurri@n dat weten we :) (altans ik ;) ) haha maar het werkt in praktijk niet egt proper 8)7 je moet minimaal 2/3 sec w88 totdat de computer inspringt, mijn ma heeft hem er dan al weer opliggen :P....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:35

AzzKickah

06-CENSORED

KPN heeft zelf een gratis programma uitgebracht om te sms'en via je modem. SMS Tekstberichtensoftware.

Als je zelf zo'n tooltje wilt bouwen, zul je met het TAP-protocol aan de slag moeten (niet eenvoudig, maar ook niet onmogelijk). Ik heb hier zelf ook al eens e.e.a. mee geprobeerd.

Overigens is dit SMS'en maar gratis tot 1-1-2005, daarna betaal je weer iets van 22 cent per bericht. Als je echt een SMS-applicatie wilt bouwen, kun je beter een GSM-modem aanschaffen + een simkaartje (kost tegenwoordig nog maar 8 cent per bericht ofzo?). Zo'n modem aansturen is bovendien nog eenvoudiger ook dan het TAP-protocol.

offtopic:
Dat wist ik niet!
* AzzKickah gaat proberen.

* AzzKickah heeft geprobeerd.
Uuuuh wat vet! :D

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 20-09-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

dem aansturen is bovendien nog eenvoudiger ook dan het TAP-protocol.

offtopic:
Ja, das lache.
Mn pa heeft Orange, dus zit de hele tijd naar ons huisnummer te SMSen in het weekend. Die computer leest het zo grappig voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
http://www.emtec.com/moony/index.html dit proggie stuurt prima een sms voor mensen met ISDN echter,het nummer van de KPN berichtencentrale 0673644444 wordt hierbij niet herkent, het sms gateway nummer van de kpn wordt gebruikt: 06-53141414 en ik heb geen idee of dat ook gratis is.

Het nummer 0673644444 ondersteunt blijkbaar geen isdn inbel want als ik de providerlijst aanpas naar dit nummer komt er unassigned voor te staan.

Je kan de prefixen veranderen zodat ook lokale nummers worden ondersteund,maar een sms met 071mijnnummer afgeleverd aan 06-53141414 komt niet aan.

Het in diverse topics genoemde smsprogramma'stje van KPN werkt niet,die gebruikt het oude inbelnummer.

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 05-10-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

super-muffin schreef op 20 september 2004 @ 09:29:
[...]

Ja, das lache.
Mn pa heeft Orange, dus zit de hele tijd naar ons huisnummer te SMSen in het weekend. Die computer leest het zo grappig voor :D
altijd leuk om vrienden zo op de huistelefoon lastig te vallen :D

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Nick39 schreef op 05 oktober 2004 @ 13:57:
Het in diverse topics genoemde smsprogramma'stje van KPN werkt niet,die gebruikt het oude inbelnummer.
ik kan het niet proberen maar het zou werken als je gewoon het nieuwe nummer invult ipv het oude :)

met een hamer past alles

Pagina: 1