Toon posts:

Probleem met een speedtouch 510 thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo hallo,

Ik en mijn broer hebben thuis een klein probleem.
Thuis delen we samen een adsl met behulp van een speedtouch 510,
nu willen ook graag films en andere leuke bestanden overzetten via het netwerk.

We hebben beiden win xp en we hebben het delen van onze bestanden goed ingesteld. Nu komt het wel eens voor dat het lukt om via de wizard het netwerk even voor elkaar te krijgen en dat we toegang hebben tot elkaars pc's.
Maar de instellingen zijn de volgende dag dan weer helemaal verdwenen. Zelfs de werkgroep MSHome is dan niet meer toegangkelijk.
Nu zal het wel fijn zijn dat we niet elke keer als we iets willen overzetten een hele tijd met instelling lopen te klooien totdat we het zat zijn. Hebben jullie misschien wat tips of truukjes ??

Alvast bedankt,

Mark

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

hmm lastig, probeer het volgende eens:
*Controleer even of jullie computer geinfecteerd is met een virus ofzo. Doe dit met een virus scanner, spyware scanner en loop vervolgens nog je Hijack this log na(zie FAQ op GoT).
*Daarna moet je je ethernet kaart verwijderen uit je hardware lijst, opnieuw booten en TCP/IP is weer helemaal vers. In het eigenschappen scherm van je verbinding kan je vervolgens ook handmatig de protocollen toevoegen voor windows networking.

-succes

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips...maar helaas hebben beiden geen positief resultaat.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

post je hjack this log anders eens?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het heeft in ieder geval niets met je speedtouch te maken, aangezien het daar niet eens heengaat..

Verwijderd

Topicstarter
hoe komt het dat als ik bij m'n lan verbinding de volgende gegevens als standaard invul mijn hele internet verbinding eruit valt.

IP-adres: 10.0.0.151
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 10.0.0.138

Terwijl ik deze gegevens altijd standaard krijg van de speedtouch 510 ??

Ik denk dat dit waarschijnlijk 1 van de redenen is dat ik en mijn broer altijd weer moeten klooien totdat we bestanden kunnen overzetten.

Verwijderd

zijn het allebei verschillende versies XP, of gewoon 1 cd op 2 pc's geinstalleed? ik hbe namelijk het zelfde probleem.. pc 1 ziet pc 3, pc 3 ziet pc 1, pc 2 word niet gezien en ziet niks. (pc 1 en 2 zelfde versies XP :X ) als ik nu op SuSE kijk bij netwerklocaties dan kan hij ze wel allebei zien...

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 11:41:
hoe komt het dat als ik bij m'n lan verbinding de volgende gegevens als standaard invul mijn hele internet verbinding eruit valt.

IP-adres: 10.0.0.151
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 10.0.0.138

Terwijl ik deze gegevens altijd standaard krijg van de speedtouch 510 ??

Ik denk dat dit waarschijnlijk 1 van de redenen is dat ik en mijn broer altijd weer moeten klooien totdat we bestanden kunnen overzetten.
Ik het ook zo gedaan, ook met speedtouch 510. Die dingen die daar staan kloppen denkik wel, maar als je het zo doet moet je ook de dns servers erbij zetten. (dus net als die andere gegevens "netwerkverbindingen > lan .... > eigenschappen > internet protocol > eigenschappen")

Die zijn ook wel te vinden in de instellingen van de speedtouch. (10.0.0.138)

[ Voor 14% gewijzigd door diederik77 op 19-09-2004 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
diederik88 schreef op 19 september 2004 @ 11:52:
[...]

Ik het ook zo gedaan, ook met speedtouch 510. Die dingen die daar staan kloppen denkik wel, maar als je het zo doet moet je ook de dns servers erbij zetten. (dus net als die andere gegevens "netwerkverbindingen > lan .... > eigenschappen > internet protocol > eigenschappen")

Die zijn ook wel te vinden in de instellingen van de speedtouch. (10.0.0.138)
weet je toevallig waar? ik het lukt me niet egt omdat zo gauw te vinden

Verwijderd

Topicstarter
bah het lukt me maar niet om m'n dns gegevens te vinden :'(

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

probeer eens in een opdrachtpromt: ipconfig/all

Die 510 deelt toch alles zelf uit, die van jullie heeft neem ik aan 4 poorten aan de achterkant van het modem, de zogenaamde Multi Pc modem!

Je hoeft dus niks in te stellen, gewoon alles op auto laten staan en netwerk wizard gebruiken en firewall uit bij settings netwerk kaart

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1