Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FAN]uv ccfl fan op lager toerental, kan dat met die ccfl?

Pagina: 1
Acties:

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 08:28

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
ik was van plan wat uv ccfl fans in mijn kast te stoppen om zo m'n uv reactive koelvloeistof wat op te lichten, maar, als ik die fans nu op 7v zet met mijn fanregelaar, doen die ccfls het dan nog wel?
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/produktbilder/200/fan_uvrot.jpg

andere vraag, uv ccfls, van bijv sunbeam/sharkoon, geven die nog veel wit/blauw licht af, naast het uv licht?

bijv:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/produktbilder/150/ccflmini_uv.jpg

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Mijn ccfls geven zelfs bij 5 volt nog voldoende licht (op rheobus aangesloten, zalman zmfc1). Sunbeam ccfls geven bij mij tog wel redelijk wat wit licht af. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bee.nl op 18-09-2004 16:01 ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Volgens mij heeft die ccfl een aparte stroomdraad. Je kan dus de fan zachter zetten zonder de ccfl te beinvloeden.

Info over een vergelijkbare fan op freezinghadware

Ik wil geen reclame maken maar heb de mijne hier gekocht dus wist dat hier de info staat :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je kan die fan toch ook op 7 volt zetten en de CCFL's gewoon op 12 Volt?
Dat kan bij de meeste van die dingen erg makkelijk en anders hebben we altijd nog meneer de soldeerbout :Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

bij de CCFlL's word een losse Inverter geleverd die je apart van 12 volt moet voorzien..

edit:

Spuit 11 |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 16:02 ]

• sander817

sander817

Topicstarter
ok
blacklight ccfls zijn er niet, of wel? die geven iig geen wit licht af

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Zoiezo word blacklight (uv) gewoon geleverd in ccfl en deze geven geen wit licht. Een gewone ccfl kun je minder vel maken door bv voor de inverter een potmeter te doen.

ccfl ---- inverter --- potmeter -- 12 v

En dan kan je hem nog lichter en donkerder maken let wel op niet elke ccfl start op met 5 v.

En de ccfl die op de fan zit word via een apparte inverter gevoed dus merk je nie als je de van op 7 v zet.

En die sunbeam staafjes dat is paars geen uv imo.

[ Voor 23% gewijzigd door Thrillseekah op 18-09-2004 16:28 ]

• sander817

sander817

Topicstarter
en waar kun je die blacklight ccfl ha;len dan?

of zijn dat deze
Afbeeldingslocatie: http://shop.alternate.nl/prodpic/450x450/t/tk-s15.jpg

Beschrijving: Deze set bestaat uit:
- CCFL neontube
- inverter
- schakelaar
- schakelaar-montagering
- stroom splitterkabel
- klitterband met plakzijden

De CCFL produceert een zeer intens UV-licht (Blacklight). Hiermee kunt u uw PC zeer mooi verfraaien en komt er een einde aan het saaie uiterlijk van de kast. De levensduur van een CCFL kan maar liefst 20 jaar bedragen.

De CCFL is speciaal ontwikkeld voor gebruik in de PC. Een 12 Volt inverter is verantwoordelijk voor de stroomverzorging en bevat een splitter, zodat u geen stroomaansluitingen verliest.

Op iedere inverter kunnen maximaal 2 CCFL's worden aangesloten.

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
sander815 schreef op 18 september 2004 @ 17:18:

De CCFL produceert een zeer intens UV-licht (Blacklight). Hiermee kunt u uw PC zeer mooi verfraaien en komt er een einde aan het saaie uiterlijk van de kast. De levensduur van een CCFL kan maar liefst 20 jaar bedragen.

De CCFL is speciaal ontwikkeld voor gebruik in de PC. Een 12 Volt inverter is verantwoordelijk voor de stroomverzorging en bevat een splitter, zodat u geen stroomaansluitingen verliest.

Op iedere inverter kunnen maximaal 2 CCFL's worden aangesloten.[/i]
Zoals er staat een zeer intents uv-licht (Blacklight) die moeej hebben dus

• sander817

sander817

Topicstarter
maar ook nog wit of een andere kleur licht naast het blacklight?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:03
bij de meeste electronica boeren kan je gewoon black light ccfl's halen. heb er zelf 1 gehaald en die geeft naast UV ook een beetje paarsig licht. maar dat is vrij normaal voor black light. je kan natuurlijk ook gewoon een black light TL buisje kopen, die heb je al in 30 cm of zo.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Welke kleur wil je nou?
Volgens mij denk jij dat blacklight wit licht geeft... Blacklight geeft heel donkerpaars en UV licht. Dat laatste zorgt ervoor dat (sommige) witte oppervlakken en flouriserende verf extra oplicht.

Hier de kleuren van Sunbeam
Afbeeldingslocatie: http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/IMAGE/a3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/IMAGE/a2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door MeMoRy op 19-09-2004 13:45 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• sander817

sander817

Topicstarter
dus die van sharkoon hebben meer wit licht dan sunbeam?

dit is sharkoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/produktbilder/150/ccfl_alle.jpg
en zie boven voor sunbeam?

ik zoek dus de paarse. Kan iemand dat bevestigen of ze echt blacklight zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door sander817 op 20-09-2004 08:43 ]

• MeMoRy
Zoek je nou een paarse of een blacklight?

En die foto's zeggen niets... Het ligt aan de camera EN en nabewerking. Je zou het alleen kunnen beoordelen als je ze naast elkaar ziet liggen. (misschien is sharkoon wel minder wit)

En blacklight is blacklight... als je ze aanzet duurt het even voordat ze voluit branden, maar dat gaat je uv reactieve stof echt wel oplichten.

Ik zou vooral opletten dat je buisje goed beschermd is. Je hoeft er anders maar tegen te blazen en hij's al stuk.

• sander817

sander817

Topicstarter
MeMoRy schreef op 20 september 2004 @ 13:49:
Zoek je nou een paarse of een blacklight?
blacklight zoek ik dus, geen paars
kan iemand dat bevestigen of ze echt blacklight zijn?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Er zijn wel degelijk verschillen tussen UV en blacklight CCFL's! Kwa uitwerking op fluoriserende oppervlakken doen ze vrijwel hetzelfde, maar inderdaad is bij de blacklight een verflaag toegevoegd die de lichtere kleuren er uit filtert! Als ze uit staan zien ze er zwart uit. UV CCFL's zien er wit of doorzichtig uit, die wil jij NIET hebben heb ik begrepen...

Kortom, stuur een mailtje naar de fabrikant of webshop met de vraag wat voor kleur ze zijn als ze uit staan, als dat zwart of donkerpaars is dan heb je de goede te pakken! :)

EDIT: Gewoon paarse CCFL's (die dus weinig UV en veel zichtbaar licht uitzenden) zien er ook wit of anders lichtgekleurd uit als ze uit staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Benadski op 20-09-2004 17:38 ]

• MeMoRy
Waar heb jij het nou weer over?!

Blacklight in van Dale:
black light (het ~)
1 uv-rijk tl-licht, dat een fluorescerend effect heeft

Ik heb gewoon de UV buis (CCKT-30-UV) van Sunbeam gekocht en die was donkerpaars.

• Benadski
UV != Blacklight

Blacklight lampen stralen wel deels in het UVA gebied, maar dat is ook alles. UV lampen stralen meestal wat blauwig, wazig licht uit en heleboel onzichtbaar UV. Als je daarmee je case of wat dan ook gaat verlichten dan zie je minder fluor effect dan bij een blacklight. Een blacklight filtert namelijk zoveel mogelijk zichtbaar licht weg, daarom hebben ze het ook BLACKlight gemoemd. :)

EDIT: Sunbeam noemt z'n blacklights misschien wel UV, maar als ze echt blacklights zijn (wat wel zeker is als ze donkerpaars zijn) dan heeft Sunbeam gewoon niet de goede naam gegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Benadski op 22-09-2004 11:23 ]

Verwijderd

de sharkoon uv ccfl's zijn witmaar geven geen wit licht af, gewoon een goed paars licht en het UV

ik ben er wel tevreden van.

• Benadski
't Is ook maar net wat je wilt he! Ik heb het niet zo op die dingen, maar een ander juist weer wel! Het vervelende is meestal alleen dat je niet goed weet wat je gaat kopen omdat fabrikanten verkeerde namen kiezen en meestal alleen foto's in de "aan" stand hebben (waar je eigenlijk helemaal niks aan hebt). :(

• sander817

sander817

Topicstarter
Benadski schreef op 22 september 2004 @ 11:20:
UV != Blacklight
EDIT: Sunbeam noemt z'n blacklights misschien wel UV, maar als ze echt blacklights zijn (wat wel zeker is als ze donkerpaars zijn) dan heeft Sunbeam gewoon niet de goede naam gegeven.
het wordt me steeds minder duidelijk: leverancier zegt sunbeams zijn zwart(dus blacklight). memory zegt donkerpaars
Ik heb gewoon de UV buis (CCKT-30-UV) van Sunbeam gekocht en die was donkerpaars.
sharkoons zijn doorzichtig met UV, dus geen(?) blacklights

Welke moet ik nu hebben? Sunbeam? Ik heb dus ECHT blacklight nodig..

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 10:17

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Volgens mij is het bijna bij alle leveranciers UV. Tenminste daar adverteren ze mee. Ik heb zelf van Sunbeam en die van Sharkoon.
Heb er ook eentje tussen zitten die heeft streepje op de plexibuis er rond. Daardoor geeft hij best veel 'paars licht'. Opzich niet zo mooi, omdat je eigenlijk alleen UV wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMightyWackO op 23-09-2004 08:49 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Benadski
donkerpaars is goed! Die hebben ze in discotheken toch ook! :)
Pagina: 1