Toon posts:

New Sys: Alleen bedoeld voor DVD-rippen en afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst de situatie schetsen. De nieuwe PC is bedoeld om films in een groot studentenpand over de (TV) kabel uit te zenden. Het signaal vanuit (op dit moment nog vhs-speler) wordt naar een versterker gestuurd die het over de kabel uitzend. We krijgen elke week weer nieuwe films (binnenkort dus DVD's). Het is de bedoeling om deze 2x per dag op een vast tijdstip af te spelen. Aangezien dit niet gaat met dvd's (vanwege het menu, ik heb vanalles geprobeerd), moeten de dvd's geript worden (naar AVI).

Na enig gezoek ben ik op de volgende specificatie uitgekomen:

Antec Smart Power Voeding ATX 350W
Asus K8N-E Deluxe, S754, Nforce3 250, 3x DDR, GLAN, 1394
AMD Athlon 64 3000+, 2.0 Ghz, 512 Kb cache S754, Box
Dane-Elec Dimm Dual channel kit, 1 GB, 2x 512Mb, PC3200
Matrox millenium P650 64MB DH DDR
Maxtor DiamondMax+ 10, 200Gb, 72000rpm,16Mb Sata150
Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE

Mijn vragen:
1- Zou een P4 HT + dual channel support erg veel meer performance opleveren bij het rippen?
2- Levert 1Gb aan RAM veel performance voordeel op t.o.v. 512Mb?
3a- Aangezien het signaal via een versterker met coax verspreid wordt, is de tv-out kwaliteit erg belangrijk. Ik heb gelezen dat Matrox hierin onovertroffen is. Is dat zo?
3b- Ik las dat de Nvidea grafische kaarten mpeg-2 decoderings functies hebben. Enig id hoe dit zich verhoudt tot de performance van de matrox bij het rip-proces?
4- Zou de HD in dit systeem een bottleneck kunnen vormen?
5- Zou het verstandiger zijn om een dvd-burner er in te zetten, vanwege betere lees-performance?

Alvast super bedankt voor je reacties!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
1 Advies: Geen LITE-On DVD :X

Geen zin om al de problemen die ik met die dingen al heb gehad hier neer te zetten. Maar aangezien je hem vaak zult gebruiken is dit een onderdeel waar je niet op kunt/wilt besparen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

hoe ga je dat doen met ondertitels?
ondertitels rippen is toch nog steeds een stukje handwerk vanwege de niet 100% feilloze OCR?

Verwijderd

Topicstarter
RS_003

Ik ben het geheel eens met je. Vooral omdat de aanschafprijzen tussen de verschillende merken zo goed als verwaarloosbaar zijn. Welke zou jij aanbevelen? Plextor en Pioneer zie ik bij enkele testen als goed naar voren komen. Of zou je toch voor een "Burner" type gaan ipv een alleen lezer. Mijn eigen ervaring bij CD-ROM's is dat de burners over het algemeen betere leescapaciteiten + foutcorrectie hebben dan "lezers". (Is vooral van belang omdat het hier gaat om gehuurde DVD's).

Iig bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

Topicstarter
j-w

Ik ben bij een collega wezen kijken (ook beheerder van een studentenpand, met dvd-systeem) en die had tot opheden goede ervaringen met dvd-decrypter.
Ik moet dat zelf later nog allemaal gaan uittesten, aangezien ik nu geen systeem heb met dvd-drive o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een algemene opmerking:

Aangezien ik alleen maar websites/fora ben tegengekomen OF alleen over rippen OF over performance systemen voor games of office, heb ik mijn vraag hier gepost. Ik heb dus nergens kunnen vinden wat nu de compu onderdelen zijn die de bottlenecks vormen/ waar je relatief meer geld tegenaan moet gooien omdat die het verschil uitmaken.

Greetz /me

• Roberto
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:21:
RS_003

Ik ben het geheel eens met je. Vooral omdat de aanschafprijzen tussen de verschillende merken zo goed als verwaarloosbaar zijn. Welke zou jij aanbevelen? Plextor en Pioneer zie ik bij enkele testen als goed naar voren komen. Of zou je toch voor een "Burner" type gaan ipv een alleen lezer. Mijn eigen ervaring bij CD-ROM's is dat de burners over het algemeen betere leescapaciteiten + foutcorrectie hebben dan "lezers". (Is vooral van belang omdat het hier gaat om gehuurde DVD's).

Goed punt. En ik denk ook dat het waar is. Maar aan de andere kant zal je brander sneller slijten omdat hij is gemaakt voor branden en niet lezen.

En ik hoor idd goede dingen over Plextor.
Ik zou zeggen lees nog paar reviews, en pak gewoon de beste. (ik kan je in ieder geval garanderen dat de Lite-on's niet de beste zijn :P)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
j-w schreef op 18 september 2004 @ 16:36:
hoe ga je dat doen met ondertitels?
ondertitels rippen is toch nog steeds een stukje handwerk vanwege de niet 100% feilloze OCR?
TS maakt er toch een avi van, dan kun je makkelijk ondertitels van internet halen. Die zijn ook vaak goed.
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:21:
RS_003

NEC is ook een heel goed merk ;)

• Roberto
LifeTecH schreef op 18 september 2004 @ 21:21:
[...]

TS maakt er toch een avi van, dan kun je makkelijk ondertitels van internet halen. Die zijn ook vaak goed.
[...]

NEC is ook een heel goed merk ;)
Voor branders ja ;), maar ik verkoop ze en niet iedereen is er super blij mee. Maar idd beter dan Lite-on

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
En dat terwijl ik een groot Lite-On fan ben :|

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:05

UTM

wildow schreef op 19 september 2004 @ 00:58:
En dat terwijl ik een groot Lite-On fan ben :|
Zo hebben veel mensen een 'hekel' aan maxtor, dit alleen omdat ze er slechte ervaringen mee hebben. Maw: Ieder zijn eigen smaak :). Als jij goede ervaringen hebt met Lite -on: Kopen. _Jij_ vind het goed, en _jij_ moet het kopen ;)

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
RS_003 schreef op 18 september 2004 @ 21:33:
[...]

Voor branders ja ;), maar ik verkoop ze en niet iedereen is er super blij mee. Maar idd beter dan Lite-on
Ik was even in de war, ik dacht dat rippen met branden te maken had. Maar daar klopt natuurlijk geen hout van :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu is er 1 onderdeel: de dvd-media-lezer behandeld, is nu wel zo ongeveer duidelijk.

Nu zou ik graag nog een mening/kennis vernemen over de overige specs van de pc: met name de Proc, RAM en Videokaart en m'n vragen daarover (zie m'n openingspost) :)

Of zou ik deze vraag beter kunnen stellen op een ander (Sub-)Forum? Zo ja welke kan je me aanbevelen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 10:34 ]

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 15:43:
Het is de bedoeling om deze 2x per dag op een vast tijdstip af te spelen. Aangezien dit niet gaat met dvd's (vanwege het menu, ik heb vanalles geprobeerd), moeten de dvd's geript worden (naar AVI).
kun je geen macro maken die de juiste keuzes voor je maakt in het DVD-menu?

Dit is wsl. een stuk sneller gedaan dan eerst de DVD rippen, en klooien met de ondertitels.

Verwijderd

Topicstarter
j-w :
Als ik zou weten dat het kon en hoe, had ik dat natuurlijk allang gedaan. Ook bij de DVD afspeelsoftware heb ik geen optie gevonden om het voor elkaar te krijgen. Op zich misschien niet zo heel gek: op die manier zou je ook de "waarschuwings/FBI"-tekst kunnen overslaan, zal wel niet legaal zijn. Heb jij een suggestie? ;)

Ik heb ook bij de organisatie waar we de DVD's vandaan krijgen of zij een oplossing hadden, maar die hadden zij ook niet (ze verhuren ook aan o.a. hotels, ziekenhuizen, recreatiecentra, etc.) Die "commerciele/professionele" organisaties hebben dus dezelfde problemen: met dvd's moeten ze nu handmatig elke keer een film starten ipv dat ze dat automatisch doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 11:47 ]

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 11:45:
j-w :
Als ik zou weten dat het kon en hoe, had ik dat natuurlijk allang gedaan. Ook bij de DVD afspeelsoftware heb ik geen optie gevonden om het voor elkaar te krijgen. Op zich misschien niet zo heel gek: op die manier zou je ook de "waarschuwings/FBI"-tekst kunnen overslaan, zal wel niet legaal zijn. Heb jij een suggestie? ;)
er bestaan macro programmas voor windows waar je een specifieke sequentie van muisklikken kunt opslaan en herhalen. Misschien dat het daar mee lukt.

[ Voor 8% gewijzigd door j-w op 19-09-2004 12:09 ]

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Ik zou met DVDShrink de menu's en alles eruithalen. dan begint die gelijk met afspelen.

• j-w
  • Niet online

j-w

Thijmen schreef op 20 september 2004 @ 07:46:
Ik zou met DVDShrink de menu's en alles eruithalen. dan begint die gelijk met afspelen.
idd, en dan geen avi file maken maar de gewoon een `nieuwe DVD'. Blijft het probleem van de ondertitels nog wel staan? Of kun je standaard ondertitels instellen in een DVD-player?

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op 20 september 2004 @ 08:43:
[...]

idd, en dan geen avi file maken maar de gewoon een `nieuwe DVD'. Blijft het probleem van de ondertitels nog wel staan? Of kun je standaard ondertitels instellen in een DVD-player?
In Zoomplayer kun je een subtitle taal als standaard instellen . Of het wel of niet goed werkt weet ik nog niet.
Pagina: 1