Ik zal eerst de situatie schetsen. De nieuwe PC is bedoeld om films in een groot studentenpand over de (TV) kabel uit te zenden. Het signaal vanuit (op dit moment nog vhs-speler) wordt naar een versterker gestuurd die het over de kabel uitzend. We krijgen elke week weer nieuwe films (binnenkort dus DVD's). Het is de bedoeling om deze 2x per dag op een vast tijdstip af te spelen. Aangezien dit niet gaat met dvd's (vanwege het menu, ik heb vanalles geprobeerd), moeten de dvd's geript worden (naar AVI).
Na enig gezoek ben ik op de volgende specificatie uitgekomen:
Antec Smart Power Voeding ATX 350W
Asus K8N-E Deluxe, S754, Nforce3 250, 3x DDR, GLAN, 1394
AMD Athlon 64 3000+, 2.0 Ghz, 512 Kb cache S754, Box
Dane-Elec Dimm Dual channel kit, 1 GB, 2x 512Mb, PC3200
Matrox millenium P650 64MB DH DDR
Maxtor DiamondMax+ 10, 200Gb, 72000rpm,16Mb Sata150
Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE
Mijn vragen:
1- Zou een P4 HT + dual channel support erg veel meer performance opleveren bij het rippen?
2- Levert 1Gb aan RAM veel performance voordeel op t.o.v. 512Mb?
3a- Aangezien het signaal via een versterker met coax verspreid wordt, is de tv-out kwaliteit erg belangrijk. Ik heb gelezen dat Matrox hierin onovertroffen is. Is dat zo?
3b- Ik las dat de Nvidea grafische kaarten mpeg-2 decoderings functies hebben. Enig id hoe dit zich verhoudt tot de performance van de matrox bij het rip-proces?
4- Zou de HD in dit systeem een bottleneck kunnen vormen?
5- Zou het verstandiger zijn om een dvd-burner er in te zetten, vanwege betere lees-performance?
Alvast super bedankt voor je reacties!
Na enig gezoek ben ik op de volgende specificatie uitgekomen:
Antec Smart Power Voeding ATX 350W
Asus K8N-E Deluxe, S754, Nforce3 250, 3x DDR, GLAN, 1394
AMD Athlon 64 3000+, 2.0 Ghz, 512 Kb cache S754, Box
Dane-Elec Dimm Dual channel kit, 1 GB, 2x 512Mb, PC3200
Matrox millenium P650 64MB DH DDR
Maxtor DiamondMax+ 10, 200Gb, 72000rpm,16Mb Sata150
Lite-On DVD-Rom 16x48x IDE
Mijn vragen:
1- Zou een P4 HT + dual channel support erg veel meer performance opleveren bij het rippen?
2- Levert 1Gb aan RAM veel performance voordeel op t.o.v. 512Mb?
3a- Aangezien het signaal via een versterker met coax verspreid wordt, is de tv-out kwaliteit erg belangrijk. Ik heb gelezen dat Matrox hierin onovertroffen is. Is dat zo?
3b- Ik las dat de Nvidea grafische kaarten mpeg-2 decoderings functies hebben. Enig id hoe dit zich verhoudt tot de performance van de matrox bij het rip-proces?
4- Zou de HD in dit systeem een bottleneck kunnen vormen?
5- Zou het verstandiger zijn om een dvd-burner er in te zetten, vanwege betere lees-performance?
Alvast super bedankt voor je reacties!