Toon posts:

[perl] Uitvoeren van een tweede .pl bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Google en de search leverden niet op, dus mijn hoop ligt nu bij jullie!

Ik heb een mapje met daarin een aantal .pl bestanden. Normaal zou je met require 'mod/bestand.pl' het bestand toevoegen, en dan de sub die daarin staat uitvoeren wanneer je dat nodig hebt.

Echter wat ik wil doen is een .pl 'includen' in de code, alsof het ineens deel uitmaakt van de code zelf. Dit kan met PHP met de functie 'include 'mod/bestand.pl', het wordt dat direct uitgevoerd.

Hoe kan ik zoiets met perl regelen?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Een "include" achtig statement heb je volgens mij niet, maar je kan wel runtime code evalueren, zodat je hetzelfde effect kan bereiken.

Maar... waarom zou je dit willen? Je hebt code niet voor niets in een andere file staan. Dat betekent vast dat het een ander soort doel dient. Kan je hetzelfde effect niet bereiken met gewone functieaanroepen?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een config bestandje waarin alle namen van de losse functies (de losse bestanden dus) staan. Mijn hoofd .pl bestand leest dit config bestand in. En vervolgens wil ik dus alleen de bestanden starten die in de config staan. Maar ze moeten wel ge-include worden, want ik heb wat globale vars die nodig zijn.

Verwijderd

main.pl
code:
1
use test;

test.pm
code:
1
2
3
4
5