Toon posts:

ATI 9800 Pro of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Mijn vraag is over de ati 9800 pro

ik heb laast een nieuwe pc amd 3000+ asus k8v deluxe ati9800 pro gekocht
zelf dacht ik nu zal ik geen last meer hebben van happeringen in een game die ik graag speel online "enemy territory" onlangs ervaar ik dat ik toch met het online gaming elke keer een fractie van een sec ff stil staat,dus ik ging op zoek naar de juiste drivers die dit misschien kon verhelpen nu heb ik op guru3d.com een driver gevonden wat het goed zal moeten lopen (driver ATi Radeon Catalyst 4.8!)

ik heb gelezen wat de Performance Improvements zal moeten geven

Direct3D driver efficiency has improved considerably. Significant performance gains are noted in multiple "CPU-bound" cases, including 3DMark2001, Aquamark 3, Comanche4, Dungeon Siege, and Unreal Tournament 2003 and 2004. Typical improvements are in the 1-5% range.
OpenGL driver efficiency is also improved. Older OpenGL games such as Quake III Arena and Wolfenstein - Enemy Territory show small improvement (1-2%) at low resolutions. Call of Duty framerates are up approximately 4%. Doom3 improves considerably more (as much as 12% on some product configurations) as a result of the same software efficiency improvements.

dus ik dacht dit moet het zijn maar helaas ondervind ik nog steeds wat happering tijdens de game,dus weer ging ik denken misschien me net connection,dus ik dacht ik zet tijdens de game me lagometer aan om te kijken of me connectie aan het trippen is maar dat was ook niet het geval dus ik ben ten einderaad 8)7 zouden 1 van jullie iets weten wat ik kan doen?

MVG,

Sl!k

Verwijderd

Misschien nuttig als je de rest van je specs ook even vermeldt... het klinkt mij namelijk niet in de oren als een videokaart-probleem. Hoeveel RAM heb je?

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Dit lijkt mij je geheugen in je computer.

Dit zal je is ff moeten testen met memtest progie.

Verwijderd

Zet eens je geluid uit en je kast open. Als hij zo 1sec "freezed" hoor je je HD dan zwaar ratelen? (Of naar lichtje kijken gaat ook)

Verwijderd

Topicstarter
op me kaart heb ik 128 mb en me interne geheigen is 512 ik neem aan dat dat wel genoeg moet zijn en ik hoor niets ratellen

en waar haal ik zone memtest progje vandaan?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 17:45:
op me kaart heb ik 128 mb en me interne geheigen is 512 ik neem aan dat dat wel genoeg moet zijn en ik hoor niets ratellen

en waar haal ik zone memtest progje vandaan?
www.memtest86.com

Maar als je het alleen bij online gaming hebt zou het imo ook wel eens aan je internetverbinding kunnen liggen :?
Lezen Mafkeez....

Heb je het ook bij andere (online) games?

[ Voor 9% gewijzigd door Laurenz op 18-09-2004 17:56 ]

Leave only footprints, take only memories

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Heb zelf ook wel problemen gehad met Enemy Territory, meestal driver gerelateerd, waarbij in de lagbar rode balken tevoorschijn kwamen :/
Heb vergelijkbare specs: 2500+ @ 3200+ en een 9800pro.
Welke directx versie heb je?
Draai je andere programma's tegelijk met ET die je harde schijf belasten?
Hoe heb je je settings in de game staan?
Alle drivers die nodig zijn voor je moederbord chipset geinstalleerd?
Hoeveel frames per seconde heb je, en staan die stil of zakken die als je last hebt van die "seconde stilstaan" ? FPS counter kun je aanzetten in het ETPro menu, of in de console met cg_drawfps 1.
Ken mensen met asociaal snelle pc's, waarbij ET net zo draait als op een 1ghz met gf2mx..dont ask :X

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 18-09-2004 19:22 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb me nieuwe pc net dus ik heb het niet echt geprobeerd op andere game nog maar dat gaat wel gebeuren.

ik heb een direcx 9.0 run_time ofzo

en ik heb geen andere programma's aanstaan op de achtergrond
en mijn settings van et heb ik getweaked maar alleen de overbrightbits en de picmip ect

en ik heb een update gedaan voor me moederboard dus ik neem aan dat dat ook goed zit en me fps is goed die heb ik in me cfg staan als 76 vast en daar blijft het ook + ik speel nu een tijdje met een lagometer aan om te kijken wat het probleem is of me kaart of me connectie maar alles ziet er goed uit ik wil best wel ff een ss maken van de lagometer maar het geeft allebei een rechte lijn aan,vage sh!t dit

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Jee wat vervelend :/ Heb je het op elke server even erg, of zit er verschil in?
Niet alle servers zijn even goed geconfigureerd, wat ook kan resulteren in "laggy" gevoel tijdens het spelen. Het enige wat ik je kan aanraden is wat versies van de ATI catalyst of de OMEGA drivers voor ATI te proberen, wel elke keer netjes deinstalleren en installen met tussendoor een reboot.
Misschien is het "gewoon" een driverprobleem.

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 18-09-2004 22:09 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
nee het is bij alle servers en het vage is wel dat soms gaat het goed en dan na een tijdje dan krijg ik het weer dat je ff still staat

wat me wel opvalt is dat als ik in me windows explorer ga of andere progjes open dan hoor ik wel iets ratellen maar zal dat dan me ram zijn die teweinig is ik dacht 512 zal wel genoeg moeten zijn of niet?

Verwijderd

Ook met 512 mb geheugen maakt Windows XP nog een redelijk grote pagefile aan... het klopt dus inderdaad dat je je HD hoort. Heb zelf ook 512 maar het is gewoon te weinig imo.
Pagina: 1