Zalman ZM80D-HP op nieuw XFX GeForce 6800 ultra

Pagina: 1
Acties:

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Ik heb momenteel een hercules ati radeon 9800 pro met een Zalman ZM80D-HP heatpipe koelblok. Nou wil ik een nieuwe videokaart kopen en wel de XFX GeForce 6800 ultra of de ati radeon X800 XT. Alleen lees ik overal dat de koeling van deze dingen zoveel lawaai maken. Dit is nou net het punt wat ik niet wil in mijn stille pc.

Is het mogelijk om mijn huidige koelblok op deze videokaart te plaatsen?? En koelt hij dan nog voldoende om toch de hoge prestaties eruit te halen of is de koeling die erop zit veel beter dan zo´n passief koelblok met evt. fan. En dus op deze manier ook deze kaart stil gekoeld te krijgen???

Greetz The Flow

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Verwijderd

Ja, dat kan. op http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=138&code=013 staat: ''This product can be used with any video cards that have heatsink mounting holes.''. Duidelijk dus ;)

offtopic:
wij tweakers groeten elkaar automatisch :D

Edit: niet dus. zie post hieronder.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 15:21 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
als je even op de site van zalman had gekeken had je in iedergeval kunnen zien dat de ZM80D-HP niet op een "nVidia GeForce 6800 GT, 6800 Ultra" past.

voor een X800 weet ik het niet.

*edit*
"This product is not installable on an nVidia GeForce 6800 GT, 6800 Ultra because they do not have 3mm holes around the GPU. "

[ Voor 30% gewijzigd door kippy op 18-09-2004 15:16 ]

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
maar koelt hij dan ook nog voldoende, want ik snap de deze kaarten beter gekoeld moeten worden dan mijn 9800 pro. Althans het heeft meer koelvermogen nodig lijkt me....

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
je moet echt even op de site lezen, ben zelf wel lui maar dit is overdreven :P

"you are using an nVIDIA GeForce FX5800, an ATI Radeon 9800 Pro, a Matrox Parhelia, or a more advanced model, an Optional Fan (ZM-OP1, sold separately) must be installed"

dus ja hij wordt genoeg gekoeld zolang je de extra fan er bij gebruikt.

Verwijderd

Zet die fan eraan zonder die fan grill en laat hem op een laag rpm draaien

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik heb ook zo'n heatpipe GPU koeler (maar dan de thermaltake Gaint 3) op mijn geforce FX5900XT met voltmod tot 1,6 Volt. Ik durf niet hoger te gaan om de volgende reden:

Heatpipes voeren de warmte niet snel genoeg af.

Die ZM80D en Gaint3 hebben ook hele kleine koelvinnetjes. Niet vergelijkbaar met de stockkoeling. Je airflow in de kast moet dus heel goed zijn.
Tenslotte raak je in beide gevallen je memorykoeling kwijt. Het wordt vervangen door veel te kleine ramblokjes die ook een goede airflow nodig hebben.

Als je die GF6900ultra stiller wilt koelen kan je beter denken aan de arctic silencers (NV Silencer 5 om precies te zijn) of waterkoeling als je wilt gaan overclocken.

U vraagt, wij antwoorden.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
MeMoRy schreef op 19 september 2004 @ 14:04:(NV Silencer 5 om precies te zijn)
Weet jij misschien een winkel waar ze deze Arctic NV Silencer Rev. 5 verkopen? Hij staat niet in de pricewatch volgens mij.

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
freezinghardware.nl is de enige waarvan ik weet dat ze hem verkopen :)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Schumi4ever schreef op 20 september 2004 @ 00:42:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 21:41
Schumi4ever schreef op 20 september 2004 @ 00:42:
Ze verkopen hem ook bij perfect-systems is daar alleen niet op voorraad op het moment.

• MeMoRy
ja, dat ken ik bij perfect systems. Dan krijg je na meer dan 1 maand eindelijk je pakketje, dan blijken ze de verkeerde onderdelen besteld te hebben en moet je nog langer wachten... :(

Onthoud wel dat je bij de 6800 ultra het 2 slot brede ijzeren ding (bracket ofzo) moet vervangen voor een 1 slot brede, anders blokkert het de luchtflow van de arctic NV5!

Verwijderd

Heb zojuist een Zalman zm80d_hp op mijn geforce 6800GT geinstalleerd (HET KAN DUS WEL) alleen moet je enkele dingen veranderen. zal zo ff wat pics posten :) :) :) :) :) :) :)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Ik kan je een Arctic nV Silencer 5 aanraden. Die is naast www.Freezinghardware.nl ook verkrijgbaar bij www.ikbenstil.nl :)

De Zalman KAN wel opzich, met wat knutselwerk maar zou nooit zo goed koelen als een silencer....

[ Voor 22% gewijzigd door DaWaN op 25-10-2004 18:34 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

DaWaN schreef op 25 oktober 2004 @ 18:33:
Ik kan je een Arctic nV Silencer 5 aanraden. Die is naast www.Freezinghardware.nl ook verkrijgbaar bij www.ikbenstil.nl :)

De Zalman KAN wel opzich, met wat knutselwerk maar zou nooit zo goed koelen als een silencer....
kweet dan ook niet hoeveel db die fan maakt.. met die zalman heb ik een idle temp van 65 graden (zonder fan)hij draaid nu netjes 390/1101 mhz op 75 graden stressed.

waar je waarnschijnlijk wel gelijk in hebt is dat het minder zal koelen :D maar ik had hem al in huis dus vond het het proberen wel waard
en uuh ik installeer niks maar dan ook niks op een alternatiefse manier als het niet goed zou zitten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 18:45 . Reden: wat vergeten ]

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Vandaag maar een XFX Gforce 6800 GT + NV Silencer 5 gehaald bij euromaxi (zit in Spijkenisse, Noordeinde 62)

Op de verpakking van de cooler staat oa de volgende info over temp en geluid:
Thermal resistance
NV Silencer 5: 0.42 C/W
FX6800 Standard Cooler: 0.63 C/W
less is better

Noise Level
NV Silencer 5: 0.9 Sone*
FX6800 Standard Cooler: 2.9 Sone*
less is better

Technische specificaties:
Fan: 72mm
Rated fan speed: 2500 RPM
Bearing: ARCTIC Ceramic

*The noise level is measured in Sone (loudness) instead of dB (sound intensity). The loudness depends upon ears response curves and tells you exactly, how bothering a certain noise is.
Er wordt een tubetje van 0.8g thermal paste (50% silicone, 20% carbon en 30% metaal oxide) en een eenvoudige toch goed te volgend handleiding bijgeleverd.

Installatie ging vrij vlot moet ik zeggen alleen het is wel even opletten met het aanbrengen van de paste op de heatsinks want daar moet een dikkere laag op om contact the maken met de heatsink zelf.

Tip: gooi je ouwe nieuwe cooler 8)7 niet weg. Altijd handig al je eigen cooler of die van een kennis met een zelfde soort kaart het begeeft. Er zit wel 6 jaar garantie op die Silencer maar je weet maar nooit :)

• MeMoRy
??? een dikke laag thermal paste kan niet goed zijn!
Dan is de warmtegeleiding te slecht...

Klinkt als een ontwerpfout...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:53

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:58:
Heb zojuist een Zalman zm80d_hp op mijn geforce 6800GT geinstalleerd (HET KAN DUS WEL) alleen moet je enkele dingen veranderen. zal zo ff wat pics posten :) :) :) :) :) :) :)
Heb je al pics? Heb hier een 6800GT liggen waar het spul niet op past :( Gaten zijn te smal

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Afterwards a thin film of the provided paste should be applied onto the GPU and a thick film onto the 8 RAMs.
Staat er wel in de handleiding :/

Wel wordt het te veel aan paste op de RAMS weg geperst.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:22

Snippertje

Light up your life

Schopje.

Ik zou graag willen weten of het iemand al gelukt is dit op een 6800GT te krijgen ( lieftst van point of view ) Ik heb de Zalman ZM80D-HP namelijk bestelt maar ik lees nu net dat die niet past op een 6800GT, toen ik dit topic zag kreeg ik weer hoop. Iemand?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Razor.Timo schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:59:
Schopje.

Ik zou graag willen weten of het iemand al gelukt is dit op een 6800GT te krijgen ( lieftst van point of view ) Ik heb de Zalman ZM80D-HP namelijk bestelt maar ik lees nu net dat die niet past op een 6800GT, toen ik dit topic zag kreeg ik weer hoop. Iemand?
Je kan hem toch ook gewoon annuleren dan, als je hem besteld hebt? :?

En mocht je dan naar een andere zoeken:
Zalman VF700-(AL)Cu _/-\o_

reviews: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep Review van de Zalman VF700...

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ja ik wou hem ook annuleren, alleen ik snap niet hoe bij Freezinghardware.com :X Misschien dat iemand anders het weet :?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Razor.Timo schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:12:
Ja ik wou hem ook annuleren, alleen ik snap niet hoe bij Freezinghardware.com :X Misschien dat iemand anders het weet :?
Mailtje sturen? Met daarin dat je afziet van je bestelling, met je ordernummer erbij... ;)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Heb ik nu gedaan, hopelijk krijg ik snel een reactie :)

Pagina: 1