Toon posts:

[msn] webcam in use {XP+SP1}

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey hey,

Ik heb mijn sweex usb 2.0 1.3 megapixels webcam weer eens proberen te instaleren.
had net een reinstal gedaan dus van winxp dus had zoiets van laat ik het weer eens proberen :).

Zoals ik het boekje stond heb ik eerst de driver cd erin gedaan en geinstaleerd. na de melding u kunt uw webcam er nu insteken (ofzoiets).
ik steek me webcam in het juiste gaatje en krijg melding dat er een nieuw usb 2.0 apparaat is gevonden (heb hem aangesloten op een usb 1.1 aansluiting) en of ik drivers wil instaleren.
ikke op ok gedrukt gaat hij opzoek naar crescentec DC-1100 drivers.
op het moment dat hij ze gevonden heeft krijg ik de volgende melding:

The software you are installing for this hardware:

crescentec DC-1100

Has not passed windows logo testing to verify it's comatible wirh windows XP
plus een verhaal eronder.

dan kan ik kiezen voor doorgaan of stoppen.

ik koos voor doorgaan.
alles geinstaleerd.
ff webcam testen met AMcap (bijgeleverde software) en werken :D. nu op naar msn eerst ff instellen met wizzard en alles loopt goed :). dus maar eens proberen met iemand anders.
blijkt mijn webcam in use te zijn door ander progje :(.
heb nu vannalles geprobeert (reinstal, Reboot, en meer) maar ik krijg mijn webcam niet aan de praat met msn :(.

heb op GOT al flink gezocht en gelezen maar ik ben er niet erg veel wijzer van geworden helaas.
heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn dat de webcam niet werkt met msn?

Ik elf heb wel een aantal ideeen maar weet het niet zeker zal ze ff opsommen:
(*) Driver van crescentec DC-1100 (omdat ik die melding krijg van niet compatible):
kan geen andere driver vinden op internet :( (gezocht via google)

(*) USB 1.1 (omdat camera usb 2.0 is)
Dit zou het kunnen zijn maar da wil ik zeker weten als het da is want wil niet onnodig geld uitgeven (vrij logisch he :P)

ik zie wel wa jullie ervan vinden en hoop op een oplossing

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die bijgeleverde app uit startup trekken en killen al geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
die bijgeleverde app staat volgens mij niet in de strart up (niet in startmenu tenminste)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 15:45:
die bijgeleverde app staat volgens mij niet in de strart up (niet in startmenu tenminste)
Hij draait ook niet mee? Je ziet hem niet staan bij taskmanager? (Applications / Processes tab)?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Dit type webcam van Sweex werkt niet in MSN :P
Is algemeen bekent probleem bij dit dingetje. Misschien dat er inmiddels een nieuwe driver beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
nope nieuwere driver is niet beschikbaar bij sweex :(.

denkt iemand dat er ooit nog een fatsoenlijke driver voor komt?
XanderH schreef op 18 september 2004 @ 15:49:
[...]

Hij draait ook niet mee? Je ziet hem niet staan bij taskmanager? (Applications / Processes tab)?
en nee hij draait ook niet mee bij procces of applications.
had ik al gekeken ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 17:55 ]

Verwijderd

Toevallig heb ik deze cam ook gekocht een paar dagen geleden, en ik had hetzelfde probleem, maar gisteren heb ik de oplossing gevonden. Bij mij werkte hij dus precies hetzelfde als bij jou, dus overal doet hij het, behalve op MSN. Dat komt omdat MSN (in ieder geval voor deze camera) perse een USB 2.0 verbinding nodig heeft. Maarjah, dat was niet het eerste waar ik aan dacht, want ik heb gewoon USB 2.0 op m'n moederbord zitten. Hij gaf wel steeds aan dat ik een snel USB-apparaat aansloot op een trage USB hub. Dus ik kreeg wel een vermoeden dat er daar iets fout zat. Toen ben ik dus ook gaan zoeken op Tweakers en na een tijdje kwam ik erachter dat USB 2.0 op mijn moederbord nog niet geinstalleerd was!! 8)7

Dus nu heb ik dat geinstalleerd en mijn webcam werkte meteen in MSN. Bovendien is het beeld nu veel vloeiender (logisch _/-\o_ ). Dus ik denk dat je het beste een USB 2.0 Hubje van Sweex erbij kan kopen ofzo, en dan zou het goed moeten zijn. Wel jammer op zich, weer 15 euries.

Verwijderd

Topicstarter
jah usb2.0 kaartje kopen dan maar.
een hubje werkt niet he want die moet ik dan aansluiten op mijn 1.1 usb dan is het nog niks sneller he :P. maar in ieders geval heel erg bedankt voor het vinden van het probleem :).
nu maar zo'n kaartje komen en dan cammen :P
Pagina: 1