(Terug)Komst van de Messias herkennen?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vooraf

Veel geloven spreken over een Messias die zal terugkeren (bv christenen) of nog zal komen (bv joden), maar wanneer ben je ervan overtuigd dat Hij er is?

Er zijn altijd al veel sekteachtige bewegingen geweest waarvan de leider vaak proclameerde dat hij "uitverkoren" was (bv Waco). Waarom zou zo iemand dat niet kunnen zijn?

Waar zouden jullie je door laten overtuigen?

-Plaats van geboorte?
-Handelingen van de persoon? (Wonderen verrichten, vroomheid)
- Vroegtijdig overlijden (Sterkt de boodschap/persoon altijd: Lennon, Cobain, Jezus)

Linkje
http://www.mjmi.org/laws05.php

Indien je ervan overtuigd bent:

Zou je voor Hem van geloof veranderen?

Zou je alles kunnen opgeven als Hij dat vraagt?

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 14:57
Er komt toch eerst een antichrist?

Nou, gewoon wachten totdat die komt (en iedereen er achter aan gaat lopen) en vervolgens neem je de volgende.

Simpel.

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-04 20:37

DAS

Als er een messias zou opstaan en dat werkelijk zo zou zijn dan lijkt mij dat dat wel bekend word(misschien heel simpel gezegd) ik bedoel dan is er dus ECHT iets speciaals aan, en dat kan je wel tot uit drukking brengen(eventueel met behulp van TV en dergelijke) maar t lijkt me zowiezo sterk( ik zeer ongelovig)

en mocht het zo zijn denk ik niet dat ik alles voor hem over zou hebben.
dat zeg ik dan nu uiteraard, hij mag wel veel toverpoeder bij de hand hebben wil hij mij echt bekeren en mij alles laten opgeven.

kek

Anoniem: 120649

Het probleem is dat er te veel whacko's geweest zijn:
Jim Jones: collectieve (zelf?)moord van vrijwel alle secte leden
Bwaghwan: geld-uit-de-zak-klopperij, reed in dure Roll-Royces rond
Moonies en ga zo maar door.

Hierdoor krijg je niet snel vertrouwen in de zoveelste "Messias" die komt.
Ik ben bang dat de volgende zich zal moeten bewijzen, want geloven is me te gevaarlijk.

Waar dat bewijs dan uit dient te bestaan wordt een lastige kwestie, trouwens met bewijs wordt het hele religieuze principe (geloven) onderuit gehaald, natuurlijk.

Maar goed ik houd het Thomas principe aan: eerst (bewijzen) zien, dan geloven.

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Ik zou nooit in welke messias dan ook geloven onder andere om de volgende redenen.
Het feit dat iemand intelligenter of manipulatiever is of meer kennis heeft (en dus kunstjes/wonderen kan vertonen) betekent m.i niet dat deze persoon een messias is.
Al deze eigenschappen zou ik op één of andere manier ook kunnen verwerven of ze zijn door simpele biologische voorwaarden bepaald.
Een messias wil vast uitleggen op welke natuurwetten zijn/haar messias-schap is gebaseerd (misschien moet de huidige natuurkunde op de schop maar ik luister aandachtig).
Kan hij/zij dat niet dan is hij/zij geen messias.
Wil hij/zij dat niet dan is hij/zij ook geen messias omdat menselijke zwaktes (zelfprotectionisme) zijn/haar handelen bepalen.

Verder zou ik pas iets opgeven als ik er iets beters voor terugkrijg. Beter in de zin van de egoistische ik. (sorry ik ben maar een mens)

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 10:28
De echte Christus komt op een Wolk nederdalen uit de Hemel met grote macht en heerlijkheid en landt op de berg Sion (close encounters of the 3rd kind)

Legers zullen dan ten strijde trekken naar de Sion maar ze zullen vallen.

Daaraan kun je het herkennen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Mastermind schreef op 18 september 2004 @ 21:27:
De echte Christus komt op een Wolk nederdalen uit de Hemel met grote macht en heerlijkheid en landt op de berg Sion (close encounters of the 3rd kind)

Legers zullen dan ten strijde trekken naar de Sion maar ze zullen vallen.

Daaraan kun je het herkennen.
zo staat het ook de bijbel, zie openbaringen.
ik zelf weet niet zeker of dit een cryptische omschrijving is (zoals vaker in de bijbel) ofwel letterlijk opgevat moet worden.

wat ik wel weet is dat ik geloof als ik hem/haar zie. zijn/haar handelingen zullen me overtuigen. verhalen erover geloof ik toch niet (ik ken mezelf)

[ Voor 26% gewijzigd door BasieP op 18-09-2004 21:40 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

De Messias (Jezus Christus) is al eens op aarde geweest, daar zul je wel eens van gehoord hebben (of je het gelooft of niet). Hij komt nog 1 keer.

Niet alleen openbaringen, maar ook de evangeliën spreken hierover.
Jezus zegt het volgende (wat in drie evangeliën is opgenomen):

Lukas 21:
25. En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot geluid zullen geven;
26. En den mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
27. En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.
Markus 13:
24. Maar in die dagen, na die verdrukking, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven.
25. En de sterren des hemels zullen daaruit vallen, en de krachten, die in de hemelen zijn, zullen bewogen worden.
26. En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien, komende in de wolken, met grote kracht en heerlijkheid.
Matthéüs 24:
29. En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
30. En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
> Dat heeft Hij al gedaan.

> Hij vraagt of ik in Hem wil geloven. (en alles wat daaruit voortkomt, wat dat allemaal inhoudt, zie Bijbel, nieuwe testament).
Sommige dingen hoef ik niet op te geven. Sommige dingen wel, en dat is best moeilijk ja, het levert strijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben verder niet gelovig ofzo. Maar ikben nu wel een intresant boek aan het lezen die over dit onderwerp gaan. Als je daar geintresseert in ben moet je De laatste bazuin eens lezen. Het zijn tot nu toe 11 delen en die gaan over de terug komst van Jezus om zijn volk op te halen. het is geschreven door Tim Lahaye.

Verder zoals ik zei geloof ik niet in god of wat dan ook. Maar dat jezus bestaan heeft dat is een feit en daar geloof ik dan ook in en het zal een bijzonder indrukwekend persoon geweest zijn zondermeer. Maar om er vanuit te gaan dat hij over water liep en dergelijke dat zijn allemaal metaforen en daarom geloof ik dus persoonlijk niet dat hij terug zal komen.

En dan om op de TS zijn vraag terug te komen. Ik geloof in Jezus Christus ja maar dan als persoon en niet als een godelijk iets. En iets opgeven dat lijkt me op dat punt mocht het waar zijn ook niet echt een moeilijke keuzen. Maar ik raad je aan die boeken eens te lezen daar word vrij veel over verteld.

Ik zal een heeeeel klein stukje vertellen het begin. Er is een vlucht gaande van chicago naar london en op een gegeven moment komt een stewardess bij de piloot jakend dat er mensen verdwenen zijn. Hun kleding ligt netjes opgevouwen op hun stoel maar de rest zijn weg. Alle kinderen zijn ook weg. Als piloot omdraait om terug te vliegen krijgt hij te horen dat er over de hele wereld miljoenen mensen zijn verdwenen en ook alle kinderen onder de 12.....

En de rest moet je zelf maar lezen. Het is een erg indrukwekend verhaal wat mij zekers aan het denken heeft gezet over dit ondewerp.

[ Voor 40% gewijzigd door WeAreLegion op 19-09-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30543

bijbel:
Openbaringen 14:14 - 15:4 Hier is de wederkomst van Jezus en de opname der gemeente: De mensenzoon/Jesus komt hier de oogst van de aarde ophalen. Op dat moment word dus ook het oordeel gevelt, namelijk wie er wel en wie er niet "geoogst" worden.

Openbaringen 15:5 - 19:5 Hier worden de zeven schalen der gramschap over de aarde uitgegoten, dit is volgens mij de grote verdrukking van de aarde.

Jesus zal dus terug komen, en zal meteen zijn gemeente opnemen. Waarna de de verdrukking op de aarde komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30543 op 19-09-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 30543 schreef op 19 september 2004 @ 00:28:
bijbel:
Openbaringen 14:14 - 15:4 Hier is de wederkomst van Jezus en de opname der gemeente: De mensenzoon/Jesus komt hier de oogst van de aarde ophalen. Op dat moment word dus ook het oordeel gevelt, namelijk wie er wel en wie er niet "geoogst" worden.

Openbaringen 15:5 - 19:5 Hier worden de zeven schalen der gramschap over de aarde uitgegoten, dit is volgens mij de grote verdrukking van de aarde.

Jesus zal dus terug komen, en zal meteen zijn gemeente opnemen. Waarna de de verdrukking op de aarde komt.
Dus de komst van de Messias leidt dus meteen het einde der tijden in?

Maar hoe herken je dan dat Hij de Ware is? Zo'n beetje iedere sekteleider schetste een doemscenario voor zijn volgelingen (ruimteschepen die ze kwamen halen ed).

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 19-09-2004 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Commander_Zulu schreef op 18 september 2004 @ 18:27:
Er komt toch eerst een antichrist?

Nou, gewoon wachten totdat die komt (en iedereen er achter aan gaat lopen) en vervolgens neem je de volgende.

Simpel.
Maar hoe herken je die dan?

Het gebeurt namelijk -net als met de Messias- regelmatig dat sommige groepen bepaalde personen als antichrist zien, of dat er weer eens iemand is die beweert dat hij het zelf is.

Maar stel: iemand beweert "het" te zijn en een kleine groep denkt dat het de "ware " is, hoe weet je dan dat hij het niet is?

Jezus was tijdens zijn leven namelijk ook niet echt wereldberoemd, zijn clubje leek verdacht veel op wat wij nu een sekte noemen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
RoamoR schreef op 19 september 2004 @ 00:31:
[...]

Maar hoe herken je dan dat Hij de Ware is? Zo'n beetje iedere sekteleider schetste een doemscenario voor zijn volgelingen (ruimteschepen die ze kwamen halen ed).
Als ik me niet vergis komt jezus eerst om zijn volk de echte gelovigen op te nemen. Die verdwijnen dus. Daarna begint de verdrukking. en na 7 jaar van diepe elende komt jezus zijn 1000jarige rijk op aarde vestigen. Maar dan zijn er al heeeeel wat mensen dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoamoR schreef op 19 september 2004 @ 00:31:
[...]

Jesus is natuurlijk al eens eerder gekomen, zo'n 2004 jaar geleden ;) Hij is toen gestorven aan het kruis, en weer opgestaan (waarmee Hij de straf voor ieders zonden betaald heeft (voor wie Hem dat gevraagd hebben, en in Hem geloven)Sindsdien hebben mensen dus de keuze om Hem vergeving te vragen en Hem te geloven. Dus ik beschreef in mn vorige post eigenlijk wederkomst van de Messias.

Hij was toendertijd iig te herkennen aan de vele wonderen die Hij verichtte, en hij heeft een zondeloos bestaan gehad, en voorderest moest je denk ik eigenlijk maar geloven dat wat Hij vertelde waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 19 september 2004 @ 00:39:
[...]

Als ik me niet vergis komt jezus eerst om zijn volk de echte gelovigen op te nemen. Die verdwijnen dus. Daarna begint de verdrukking. en na 7 jaar van diepe elende komt jezus zijn 1000jarige rijk op aarde vestigen. Maar dan zijn er al heeeeel wat mensen dood.
inderdaad:

Na de wederkomst, en de grote verdrukking:

Openbaringen 19:6 - 20:6 Hier word de duivel overwonnen en opgesloten voor "duizend" jaar.

Openbaringen 20:7 -10 Hier verzameld de duivel na zijn "duizend" jaar gevangenschap zijn leger om tegen God en Zijn leger te strijden, deze strijd verliest de duivel.

Openbaringen 20:11-15 Hier is het oordeel over de doden, zij zullen worden beoordeelt over hun daden tijdens hun leven.

Openbaringen 21 en verder Hier word de komst van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde beschreven. Hier zullen wij voor eeuwig in vrede en vreugde leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups, ze noemen dus wat er gebeurd de bazuinen :) de eerste 7 en daarna beginnen de oordelen of te wel de plagen. Maar goed ik ben verder niet gelovig maar geloof dus wel in jesus. Heb aan me muur binnenkort een hele grote de laatste avondmaal van leonardo da vinci (mijn held zie avatar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 19 september 2004 @ 00:51:
Jups, ze noemen dus wat er gebeurd de bazuinen :) de eerste 7 en daarna beginnen de oordelen of te wel de plagen. Maar goed ik ben verder niet gelovig maar geloof dus wel in jesus. Heb aan me muur binnenkort een hele grote de laatste avondmaal van leonardo da vinci (mijn held zie avatar).
Je gelooft niet maar je gelooft wel in Jesus? Ik word hier altijd een beetje nieuwsgierig van :9 : Geloof je dan alleen in het feit dat Hij bestaan heeft, of ook dat Hij weer is opgestaan na zijn dood? Geloof je ook dat wat Hij zegt waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 17:08

Hmail

Doet ook maar wat.

LAN schreef op 19 september 2004 @ 00:01:
De Messias (Jezus Christus) is al eens op aarde geweest, daar zul je wel eens van gehoord hebben (of je het gelooft of niet). Hij komt nog 1 keer.

Niet alleen openbaringen, maar ook de evangeliën spreken hierover.
Jezus zegt het volgende (wat in drie evangeliën is opgenomen):
[..]
> Dat heeft Hij al gedaan.

> Hij vraagt of ik in Hem wil geloven. (en alles wat daaruit voortkomt, wat dat allemaal inhoudt, zie Bijbel, nieuwe testament).
Sommige dingen hoef ik niet op te geven. Sommige dingen wel, en dat is best moeilijk ja, het levert strijd op.
Ik wilde dat ik het zo kon geloven.. Prachtig
WeAreLegion schreef op 19 september 2004 @ 00:04:
Maar dat jezus bestaan heeft dat is een feit en daar geloof ik dan ook in en het zal een bijzonder indrukwekend persoon geweest zijn zondermeer.
Ik denk het juist niet. Ik denk dat Hij een heel normaal persoon was, vandaar ook dat veel mensen niet in hem geloofden.

Om op de TS te reageren: In de bijbel staat: En aller oog zal Hem zien. Wat dus betekent dat je niet meer twijfelt of hij het is ja of te nee. Iedereen ziet hem, hoe dat in z'n werk gaat weet ik niet, maar ik denk wel dat je je op heel gevaarlijk terrein begeeft als je zegt: Ik wil het eerst zien en dan geloven. Dat is namelijk geen optie. Dan ben je al te laat.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik geloof in dat hij bestaan heeft. En ik geloof ook dat hij veel betekend heeft voor de mensheid. Maar ik geloof niet dat zijn vader god is en dat hij over het water gelopen heeft. Dat laatste en nog meer dingen zijn metaforen imho om aan tegeven hoe belangrijk hij was voor sommige mensen. Je moet niet vergeten dat de bijbel erg vaak herschreven is en dat er eigenlijk geen "echte" versie is. En daar komt nog bij dat de kerk daar ook een aardig handje in gehad heeft wat gewoon bewezen is. Als er nieuwe feiten aan het licht komen. Zoals de doden zee scrollen dan word dat gelijk als fake afgedaan ze doen niet eens de moeite om onderzoek te doen.

En jah ik geloof in wat hij zegt. Ik heb trouwens geen problemen met mensen die in god geloven waar ik iets minder goed tegen bestand ben is de indoctrenatie (als ik dat zo goed schrijf) van de kerk. Maar goed dat is weer aan ander verheaal.

PS : Interessant topic dit trouwens was eigenlijk wel benieuwd wat andere van deze gedachtes vinden.

@Hmail .. met een heel bezijnder persoon bedoel ik dat hij normaal was maar dat de mensen die in hem geloven hem erg bijzonder vonden.

[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 19-09-2004 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97693

Een heel belangrijk stukje uit de bijbel hierover wil ik ff toevoegen zodat jullie het in iedergeval ook zullen weten:

Matteüs 24
21 Want er zal dan een grote verdrukking zijn, zoals er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe en ook nooit meer wezen zal. 22 En indien die dagen niet ingekort werden, zou geen vlees behouden worden; doch ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen worden ingekort. 23 Indien dan iemand tot u zegt: Zie, hier is de Christus, of: Hier, gelooft het niet. 24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden. 25 Zie, Ik heb het u voorzegd. 26 Indien men dan tot u zegt: Zie, Hij is in de woestijn, gaat er niet heen; zie, Hij is in de binnenkamer, gelooft het niet. 27 Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn. 28 Waar het aas is, daar zullen de gieren zich verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13700

Als "de messias" zou komen en hij beweerde Christus te zijn, dan zou ik hem vragen waarom hij zijn belofte niet gehouden heeft en zo'n 2000 jaar te laat terugkomt.

Als hij zou beweren dat het Christendom niet klopt en hij een Joodse messias is, zou ik hem vragen of hij de Islam en het Christendom (die de zelfde God vereren als hij verkondigt) nu gaat vernietigen zodat hij de Tempel kan herbouwen.

Als hij zou beweren dat de Islam fundamenteel correct is zou ik hem vragen wat hij dan hier komt doen en wat er nog aan de Koran toe te voegen is.

Als hij zou beweren de Boeddha te zijn, zou ik hem zeggen dat het Boeddhisme leert dat iedereen die dat zegt geen Boeddha kan zijn.

Maw. alle grote religies hebben zich dusdanig vastgelegd in hun heilige schriften ed. dat het erg moeilijk wordt voor een potentiële messias om aan alle voorwaarden die hem door die schriften gesteld worden te voldoen. Praktisch betekent dat, dat een messias alleen nog messias kan zijn als hij iets nieuws profeteert/leert, de bestaande grote religies ontkennen allemaal op eoa. manier dat hij een messias zijn kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Als je het letterlijk neemt wat er staat, dat Hij uit de hemel landt op de berg Sion, zou je kunnen interpreteren dat het hier om een UFO-landing gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Mastermind schreef op 19 september 2004 @ 15:08:
Als je het letterlijk neemt wat er staat, dat Hij uit de hemel landt op de berg Sion, zou je kunnen interpreteren dat het hier om een UFO-landing gaat.
Of om een parachutesprong. Of er moet ergens bij staan dat er een grote metalen schijf boven 'm zweeft (waarom moeilijke verklaringen verzinnen als er makkelijke voorhanden zijn?).

Maar het mooie van de Messias-voorspelling is dat de 3 op Abraham-gebaseerde geloven (jodendom, christendom en islam) het alledrie anders zien; immers, de eerste wacht nog op de echte verlosser, de tweede heeft 'm gezien maar wacht op de terugkeer, en de derde heeft alles al gehad (misschien een reden waarom dat de beschaving op dat punt een tijd heeft gestagneerd - alles na Mohammed was toch een soort after-party en het zou nu wel snel over zijn.

Ook houdt het noemen van een valse messias een loophole open; iedereen kan die claim maken (getuige eerdere sekteleiders), en achteraf kan er bij gebrek aan deugdelijke wonderen gezegd worden "zie je, dat was een valse". Als het de echte blijkt te zijn zit je ook weer goed, wat tot gevolg heeft dat hele volksstammen er elke keer weer intrappen (helaas).

Wat tegenwoordig ook komt is dankzij de technologie - volgens mij heb ik al 2 boeken voorbij zien komen waar er sprake is van een gekloonde messias (wat ook wat beter refereert aan het geboren-uit-een-maagd stuk). An sich geen raar idee; charisma is een menselijke eigenschap die aangeleerd en getraind kan worden, en voor de rest hoef je gewoon de andere genetische eigenschappen goed te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 19-09-2004 15:40 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Anoniem: 13700 schreef op 19 september 2004 @ 13:12:
Als hij zou beweren dat het Christendom niet klopt en hij een Joodse messias is, zou ik hem vragen of hij de Islam en het Christendom (die de zelfde God vereren als hij verkondigt) nu gaat vernietigen zodat hij de Tempel kan herbouwen.
Volgens de evangelien is de tempel al herbouwd: de tempel is het koninkrijk van God dat wordt gevormd door de mensen die Hem aangenomen hebben.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Yoozer schreef op 19 september 2004 @ 15:38:
[...]

Of om een parachutesprong. Of er moet ergens bij staan dat er een grote metalen schijf boven 'm zweeft (waarom moeilijke verklaringen verzinnen als er makkelijke voorhanden zijn?).
Jezus had zijn lichaam nog toen hij opsteeg de lucht in, dit wordt heden ten dage nog herdacht met hemelvaartsdag.

Logischerwijs kun je impliceren dat, als hij Zijn lichaam nog had en geen geest was, een voertuig ingegaan moet zijn, omdat boven de lucht nou eenmaal de ruimte is.

Aangezien de engel zei dat hij op dezelfde manier weer zou keren als hij heengegaan is, kun je veronderstellen dat dit op de omgekeerde manier gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
De Messias is al geweest en komt als iedereen (die dat wil) verbonden is tot een collective.

Daarna zal het bewustzijn 'Jezus' onstaan en gelijktijdig ook de 'hemel' zijn.

Alle kenmerken die in de bijbel genoemd worden over Jezus en de Hemel komen overeen met de collective van alle mensen (en ook aliens enz.) die daar voor gekozen hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Larry4 op 19-09-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Mastermind schreef op 19 september 2004 @ 17:24:
Jezus had zijn lichaam nog toen hij opsteeg de lucht in,
Pardon? Dat is een interpretatie die zeker niet gangbaar is. Er is geen enkel bewijsmateriaal voor; het staat niet eens duidelijk zo in de Bijbel.

[ Voor 8% gewijzigd door Confusion op 19-09-2004 21:45 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ja hoor, Hij is opgestaan uit de dood, en tijdens een bijeenkomst van discipelen verscheen hij in hun midden en toonde zijn wonden, dat hij werkelijk vlees was.

In Handelingen wordt de hemelvaart beschreven waar hij zich van de grond verhief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

ik vraag mij dan af waar het dan niet gangbaar is. Heel kerkelijk nederland gelooft in deze interpretatie, van streng gereformeerd tot zweverig pinkster-gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-05 17:24

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zoals ik heb begrepen zal een van de voortekenen zijn dat het volk de teelbal van de aanstaande messias, in een potje op sterk water, als Koning David aan zullen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Q op 19-09-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
En nu gewoon serieus als het kan. Als het je niet intresseert dan post je hier gewoon niet. Kom op zeg hoe oud ben je nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan vooral dit stukje uit mijn eerdere quote is belangrijk:
Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn.
Oftewel, hij gaat nieteens meer rondlopen, eten, drinken, leren of wat dan ook. Dat heeft hij al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76427

Die interpretatie moet je even toelichten. Ik maak uit de quote op dat Hij gelijktijdig over de hele wereld te zien zal zijn (televisie, internet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eigenlijk gaat het om heel mattheus 24, maar ik zal mijn quote hiervoor uitbereiden:
26 Indien men dan tot u zegt: Zie, Hij is in de woestijn, gaat er niet heen; zie, Hij is in de binnenkamer, gelooft het niet. 27 Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn.
Let vooral op het woord "Want", begin vers 27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Anoniem: 97693 schreef op 20 september 2004 @ 13:32:
En dan vooral dit stukje uit mijn eerdere quote is belangrijk:

[...]

Oftewel, hij gaat nieteens meer rondlopen, eten, drinken, leren of wat dan ook. Dat heeft hij al gedaan.
Dus wel
Op dit moment is hij dat aan het doen. Al je naaste en jezelf representeren Jezus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Larry4 schreef op 20 september 2004 @ 15:46:
[...]
Dus wel
Op dit moment is hij dat aan het doen. Al je naaste en jezelf representeren Jezus
ga nou niet alles door elkaar gooien, jij heb het over heel wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Mastermind schreef op 19 september 2004 @ 22:25:
In Handelingen wordt de hemelvaart beschreven waar hij zich van de grond verhief.
Hmmm, inderdaad, nu ik het nalees staat het er inderdaad zo. Ik heb er altijd het beeld bij gehad dat zijn geest ten hemel voer, nooit dat zijn lichaam letterlijk de lucht in ging. Blijkbaar toch te lang geleden dat ik sommige stukken heb gelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Confusion op 20-09-2004 17:39 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61994

Elke persoon die gaat lopen prediken, wordt Of niet serieus genomen, Of vroegtijdig ge-elimineerd. Op z'n minst krijgt deze een boete of iets dergelijks.
Zeker iemand die liefde loopt te prediken wordt overspoeld door menig ander persoon, die zich in deze maatschappij zowieso op economische wijze dient te profileren; omdat deze anders zowieso niet wordt gehoord.
Want:
Een prediker zonder boek is een straatgek op de hoek. (zeker als deze niet bij Ophrah over de toonbank gaat)
Een healer die niets aan waarde terugvraagt wordt enkel maar door de hopelozen opgejaagd.
Etc..etc...
Uiteindelijk weet iedereen wel wat zo'n Messias zou moeten kunnen en zeggen.. vandaar dat'ie zich niet laat zien, hoewel uiteindelijk zal blijken dat deze ons uberhaupt nooit heeft verlaten.

Volgens het bovenstaande, en vele anderen, is de anti-christ al lekker bezig. Duidelijker dan een willekeurig artikel uit de winkel volstaat om te zien dat de cijfers die overal staan (maar enkel indirect kan worden gelezen) met een simpele vergelijking kan worden ontdekt.

We weten uiteindelijk alles, wat kan, wat mag.. en het tegenovergestelde. Maar toch hebben we iemand nodig die ons dat komt zeggen. Het liefst iemand die Hans Kazan en Spielberg verre overtreft, en dan nog zouden we twijfelen.

Het is geweldig om Aniston en Brat Pitt bij beren te zien, maar hun boodschap is slechts show (of toch niet?). Het is ook leuk dat Tom Cruise zoveel geld geeft aan twintower slachtoffers via een scientologiekerk, of is het slechts show? Zelfs een vrouw uit ons Tiel die heeft een hoge boodschap, of ze praat niet, of ze heeft een actrice vermoord... wie weet het?

Iedereen weet het, en velen ontkennen het: De messias is er al!
Alleen: niet iedereen heeft er oren naar, en niet iedereen kijkt in de goede richting.

De bijbel is een goed boek, maar wordt niet altijd goed gelezen. Maar daarbij mag ieder zijn eigen interpretatie op los laten, zolang het maar ook betrekking heeft op jezelf ipv een wapen om ten strijde mee te trekken; ook al is dat een discussie.

Mij samenvattend perspectief is het volgende:
Jou eigen lichaam is je heiligdom. Maak daar geen marktplein. Als je wilt weten wie je bent, ga dan in die kerk, en wees dankbaar dat je zelf het licht daarin bent die je uitstraalt. Op het moment dat je dat beseft, kun je die kerk langzaam en zeker openbaren.

Gelukkig maar dat ieder een ander perspectief heeft; dat geeft de aarde tenminste wat inhoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20633

<lolbroekmodus> Ik ben voor de komst van een tweede messias: Moet je kijken hoeveel officiele feestdagen we daarvoor terug krijgen.
Ik stel wel voor dat ie dan na de economische malaise komt, nog meer vrije dagen is in deze tijd niet echt handig

Ik ben het eens met Lord Hades, ben zelf atheist maar geloof wel in Jezus.
Ik durf zelfs te beweren dat Whacko of Jim Jones in andere tijden (het verre verleden) even veel kans hadden gemaakt om door een veel groter gedeelte van de wereld bevolking als messias gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:20

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ben bang dat wanneer de Messias zichzelf presenteerd dat hij binnen no-time een rare jas aankrijgt (zo'n eentje met de armen op de rug) en in een kelder wordt gezet met van die matrassen aan de muur.... oh ja... en periodiek een spuitje om hem rustig te houden. 8)7

Het is in mijn ogen praktisch onmogelijk om te bewijzen dat iemand wel of geen Messias is.. Enorm veel kan getrucked worden en zeker via de media.

"Instant" overtuiging bij het zien van Messias kan geloof ik ook niet, aangezien God ons de vrije wil heeft gegeven... (maar daarvan weet ik niet helemaal meer hoe dat ook al weer zat.)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:58

Nicap

Tsssk....

Mastermind schreef op 19 september 2004 @ 15:08:
Neem het volgende eens letterlijk dan:
Ezechi�l 1
1 In het dertigste jaar, op den vijfden dag der vierde maand, toen ik onder de gevangenen aan de rivier Kebar was, deed de hemel zich open, en God toonde mij gezichten.
2 Die vijfde dag der maand was juist in het vijfde jaar, nadat koning Jojachin gevankelijk was weggevoerd.
3 Toen geschiedde het woord des Heren tot Ezechi�l, den zoon van den priester Buzi, in het land der Chalde�n, aan de rivier Kebar; aldaar kwam de hand des Heren op hem.
4 En ik zag, en zie, er kwam een onstuimige wind van het Noorden af, met een grote wolk vol vuur, dat overal rondom glinsterde; en midden in dat vuur was het helder als licht;
5 en daar binnen in was de gedaante van vier dieren, en de gedaante van een onder hen was als van een mens.
6 En elk had vier aangezichten en vier vleugels;
7 en hunne voeten stonden rechtop, en hunne voeten waren als runderhoeven en glinsterden als gepolijst koper;
8 en zij hadden mensenhanden onder hunne vleugels, aan hunne vier zijden; want zij hadden alle vier hunne aangezichten en hunne vleugels.
9 En deze vleugels waren de ene aan den anderen; en als zij gingen, behoefden zij zich niet om te wenden, maar, waarheen zij gingen, gingen zij recht voor zich heen.
10 Hunne aangezichten ter rechterzijde waren gelijk van een mens en van een leeuw, maar ter linkerzijde waren hunne aangezichten gelijk van een rund en van een arend; Z� hadden zij het alle vier.
11 En hunne aangezichten en vleugels waren bovenwaarts verdeeld, dat altoos twee vleugels tezamensloegen, en zij met twee vleugels hun lichaam bedekten.
12 Waar zij ook heengingen, daar gingen zij recht voor zich heen; zij gingen, waarheen de wind was, en behoefden zich niet om te wenden, als zij gingen.
13 En de dieren zagen er uit als brandende vuurkolen, en als fakkels, die tussen de dieren waren; en het vuur gaf een glans van zich, en uit het vuur kwamen bliksems voort.
14 De dieren nu liepen heen en weder als bliksemschichten.
15 Toen ik deze dieren zag, zie, toen stond er een rad op de aarde bij de vier dieren, en het zag er uit als vier raderen.
16 En deze raderen waren gelijk turkoois, en zij waren alle vier het ene als het andere; en zij zagen er uit alsof het ene rad in het andere was.
17 Als zij gaan zouden, konden zij van hunne vier zijden gaan, en zij behoefden zich niet om te wenden, als zij gingen.
18 Hunne velgen waren hoog en verschrikkelijk; want hunne velgen waren vol ogen rondom aan hunne vier zijden.
19 En als de dieren gingen, gingen de raderen tevens met hen; en als de dieren zich van de aarde ophieven, dan hieven de raderen zich ook op;
20 waarheen de wind ging, daar gingen zij ook heen, en de raderen hieven zich tevens met hen op, want de geest der dieren was in de raderen;
21 als die gingen, gingen deze ook; als die stonden, stonden deze ook; en als die zich ophieven van de aarde, hieven zich de raderen ook met hen op, want de geest der dieren was in de raderen.
22 En boven de hoofden der dieren was een hemel, als kristal, verschrikkelijk, recht boven hen uitgebreid,
23 zodat onder den hemel hunne vleugels de ene recht tegen den anderen stonden, en elks lichaam bedekte twee vleugels.
24 En ik hoorde de vleugels ruisen als grote wateren, en als een geluid des Almachtigen, wanneer zij gingen, en als het gedruis van een heir; maar als zij stilstonden, lieten zij de vleugels neder.
25 En als zij stil stonden en de vleugels nederlieten, donderde het uit den hemel boven hunne hoofden.
26 En boven den hemel, die boven hunne hoofden was, was als een saffier, gelijk een troon; en op dien troon zat een, van gedaante als een mens;
27 en ik zag, en het was helder als licht, en daarbinnen was de gedaante als een vuur rondom; van zijne lendenen opwaarts en nederwaarts zag ik het als vuur glinsteren rondom:
28 gelijk de gedaante des regenboogs in de wolken, als het geregend heeft, zo glinsterde het rondom; dit was het aanzien der heerlijkheid des Heren. En toen ik het gezien had, viel ik op mijn aangezicht, en hoorde de stem van iemand, die sprak.

Ezechiel vind ik persoonlijk het mooiste uit de bijbel :-)

Ik geloof niet in een god en ben ook zeker niet gelovig. De stukjes van Ezechiel vind ik wel leuk om over na te denken.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Confusion schreef op 20 september 2004 @ 17:38:
Hmmm, inderdaad, nu ik het nalees staat het er inderdaad zo. Ik heb er altijd het beeld bij gehad dat zijn geest ten hemel voer, nooit dat zijn lichaam letterlijk de lucht in ging. Blijkbaar toch te lang geleden dat ik sommige stukken heb gelezen.
Het feit dat Jezus ook bij de apostelen in een kamer verscheen terwijl alle deuren op slot waren doet vermoeden dat hij een wat fijner stoffelijk lichaam kon maken. Hij was hoog 'para'normaal begaaft gezien zijn genezingen. Je kan het vergelijken met ectoplasma.
Zo kon hij voor zijn leerlingen duidelijk ten hemel gaan.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Anoniem: 22423

Wanneer de Messiah wedrekomt zal dat door menigeen herkend worden. Er zijn meende ik (heb ik ooit eens geleerd) vele tekenen die aan zullen geven dat Hij het zal.

Daarnaast, als je Openbaringen mag geloven, is de wederkomst van Christus het moment dat de Appocallyps beizg is. Als eerste zal de kerk verscheurd worden en zullen de echt gelovigen als eerste verdwijnen..... Nou ja... Lees Openbaringen maar zou ik zeggen. B)
WeAreLegion schreef op 19 september 2004 @ 00:04:
[....] Maar ikben nu wel een intresant boek aan het lezen die over dit onderwerp gaan. Als je daar geintresseert in ben moet je De laatste bazuin eens lezen. Het zijn tot nu toe 11 delen en die gaan over de terug komst van Jezus om zijn volk op te halen. het is geschreven door Tim Lahaye.
[....]
Ik was al bang ;( dat ik de enige zou zijn die deze boeken aan het lezen is. Zijn erg goeie boeken moet ik zeggen. :*)

Voor de geïnteresserden, het gaat hier om de "Left Behind" - serie. Deze serie bestaat uit in totaal 13 delen die eigenlijk het hele Openbaringen verhaal in boeken heeft beschreven. Afgelopen April is deel 13 uitgebracht, teven shet laatste deel, dat de wederkomst van Christus beschrijft.

Het boek openbaringen is ook te lezen als het openen van de chakra's bijvoorbeeld. En hoeft niet perse een doemsday scenario te zijn.

ach laat ook maar, 'tis maar wat je lezen wilt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 20:53

Shapeshifter

Get it over with

In openbaringen staat erg veel geschreven over de wederkomst (in vergelijking tot andere bijbelboeken) maar heel veel van dit geschrevene is soms symbolisch bedoeld.

Bovendien, een antichrist zou je toch moeten herkennen, ik bedoel anti-christ, dus absoluut geen mogelijkheid dat die vent (of figuur) ook maar iets goeds zal uithalen...

leuk punt, of de duivel/satan/kwade macht enz. goede dingen kunnen doen om zich voor te doen als een verlosser... ik denk het niet

voor de rest is er een hele tijdlijn beschreven, ik heb ergens een prachtige samenvatting, daarin zijn onderanderen het 1000 jarig vrederijk inopgenomen en het verbannen van de duivel. Daarna het scheiden van de geiten en de schapen (dat dus wel duidelijk symbolisch is)

En dat is misschien ook wel het belangrijkste punt van de hele discussie, niet zozeer hoe of wanneer de wereld eindigt want dat doet ie toch wel, hetzij doodat de zon implodeert, hetzij dat Jezus terugkomt. (er zijn ook theorien die beide opnemen) Ook kan het zijn (grote kans) dat je het niet meer meemaakt in je huidige leven.

Maar stel nu dat (IK BELOOF, OF VOORSPEL NU NIETS :P ) Jezus volgende week zou terugkomen, wat dan....

totale chaos...

Mensen worden opgenomen (grappige films, revelation e.d.) hierdoor kunnen heel goed ongelukken gebeuren -> piloot die ineens wordt opgenomen, vliegtuigje stort neer :P.
Ook zullen mensen zich misschien massaal gaan bekeren, of juist het tegenovergestelde, bedenk je wel dat toen Jezus hier op aarde rondwandelde, zo'n 5000 jaar geleden, 'ie uiteindelijk ook verworpen en gekruisigd werd.
En dat is niet het enige, zijn discipelen (zijn 12 beste vrienden om het zo maar even te zeggen) begrepen de helft niet van wat hij zei en deed. Dat kwam pas toen de Heilige Geest ook nog even kwam kijken

^^ wat ook wel droog is, God, Jezus en de Heilige Geest worden namelijk gezien als de 3-eenheid, (vader zoon en heilige geest).

Maar goed, ik ben in mijn vuur ;) :P een beetje offtopic geraakt volgens mij, om terug te komen op het onderwerp

Ik denk dat je je beter druk kan maken over hoe je van deze wereld afkomt dan hoe die, of jij, eindigt. Wat er met de wered gebeurd weet ik voor een deel (uit geloof) en wacht ik voor een deel af, ik hoef nergens bang voor te zijn. (fijn gevoel) :P

ow btw, nog even opmerkingetje over dat ectoplasma, ik ben het niet met je eens...
Al wel eens bij stil gestaan dat er misschien wezens (hmm klinkt een beetje gek) bestaan die eigenschappen bevatten die wij niets eens zouden kunnen begrijpen of onder woorden zouden kunnen brengen. Oftewel, goddelijke, oneindige krachten

Als je daar niet in geloofd...

Jules Verne, zo'n schrijvertje schreef een mooi fictie(!) boek over lopen op de maan dat was in de 18e eeuw als ik het goed heb, naja, ergens in de middeleeuwen. Raad eens wat we in de afgelopen eeuw hebben bereikt

^^ hiermee suggereer ik niet dat we ooit goddelijk zullen worden. Het is een beetje een krom voorbeeld maar misschien snap je de strekking die ik bedoel

[ Voor 14% gewijzigd door Shapeshifter op 24-09-2004 00:30 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22423

Anoniem: 61994 schreef op 23 september 2004 @ 23:59:
Het boek openbaringen is ook te lezen als het openen van de chakra's bijvoorbeeld. En hoeft niet perse een doemsday scenario te zijn.

ach laat ook maar, 'tis maar wat je lezen wilt....
Het is inderdaad net hoe je het wilt lezen. Maar laten we eerlijk zijn... Op het moment dat je achter zou blijven op aarde en te midden van al het aankomende leed komt..... das niet leuk.

Maar uiteindelijk zal Christus zich weer laten zien en DAT moment zal erg prachtig en mooi zijn en een beloning voor het feit dat je al dat leed hebt mogen overleven en hopelijk je hebt bekeerd.

Het is een doemsdee scenario in de zin dat het het einde van de aarde betekend zoals we dat NU gewend zijn......... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt enkel leven naar eigen goed dunken, eer en geweten.
En wat en hoe, dat is voor iedereen anders.. of misschien wel gelijk(waardig) of misschien wel helemaal fout.

Volgens de ene 'Mesias' is het dit, en volgens de andere 'Profeet' is het zo.

Het lijkt mij dat als er al een beoordeling komt op een bepaald moment, dat deze naar de eigen maatstafen zijn, en niet naar de maatstafen die iemand anders oplegt. En dit is dan ook geheel in de lijn van een God die pure liefde is, en ook in de lijn dat Eigen Oorzaak=Eigen Gevolg.

Want stel: je komt jezelf tegen die je gaat beoordelen, je bent er totaal aan overgeleverd, en kunt niets terug doen. Wordt je dan financieel geheel uitgekleed (lees: van alle waarde en waardigheid ontdaan), Wordt je in elkaar geslagen en/of vernederd, Krijg je een heel betoog hoe het had moeten gaan, Is er sprake van redelijkheid etc etc (vul maar in).

Zolang je intenties goed zijn, is er niets aan de hand... zelfs een Messias kan daar weinig aan veranderen, maar wel versterken.
Pagina: 1