Toon posts:

Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg een nieuw systeem en nou had mijn oom wat samengesteld, maar aangezien ik er ook wel wat geld in wil steken wil ik dus wat dingen upgraden.
wat er nu staat is dit:

Aopen Midi tower kast 70,-
Epox 8HDA3+ Moederbord (S754)(LAN, sound Serial-ATA/150) 98,-
CPU AMD Ahtlon 64 3200 207,-
120Gb harddisk S-ATA 92,-
DvD Speler 29,-
DvDRW +/- 93,-
1.44” dd-drive 15,-
Windows XP Home 92,-

zoals jullie zien is dit systeem niet compleet, er zit geen videokaart bij, en geen intern geheugen. ik moet er ook goed op kunnen gamen.
wat voor geheugen raden jullie aan, en wat voor videokaart. de videokaart moet onder de 300 euro blijven. en ik had zo mijn bedenkingen over het moederbord, is er niet een die beter is, en toch ongeveer dezelfe prijs heeft? bijvoorbeeld een moederbord met een nForce 205 Gb chipset? ik heb er zelf niet zo veel verstand van, dus wat zeggen jullie, en waarom?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
512MB PC3200 (DDR400) DDR-SDRAM (minimum, 1GB is ook wel leuk)

Videokaart onder de 300 euro:

ATi Radeon X600xt of
ATi Radeon 9800xt
Ik weet niet welke van de twee beter presteerd.
nVidia ben ik geen fan van dus daar bemoei ik me niet mee :P

Hoe zit het trouwens met geluid? Wil je gewoon een onboard chippie of wil je een geluidskaart?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien handig om je budget te posten?

En dan hier kijken: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2004

Van daaruit kun je dan heel goed personaliseren.

Succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
ehm, volgens mij heeft dat onboard chippie op het moederbord niet een onaardige geluidskwaliteit, en als ik een geluidskaart erbij zou nemen, hoe duur zou dat dan worden. mij maakt het geluid eigenlijk niet zo veel uit namelijk, ga liever voor snelheid en betrouwbaarheid.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nogmaals, zonder budget valt er voor ons geen eer te behalen.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Dit topic is er niet voor niks: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 8

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ben jij soms dezelfde als Mannymo?

Ik begin de ooms, tantes, neven en nichten een beetje beu te raken. Kunnen die zelf niet hier komen?

ping 127.212.23.124

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
pjottum schreef op 18 september 2004 @ 16:31:
Ben jij soms dezelfde als Mannymo?

Ik begin de ooms, tantes, neven en nichten een beetje beu te raken. Kunnen die zelf niet hier komen?
't valt idd wel op! Maar ja, wat is er mis mee. Ik hoop alleen niet dat mensen hier vragen gaan zitten stellen voor de lol, dus dat het gewoon een lulverhaal is. Ik stel hier ook zo nu en dan wel eens een vraag voor de pc van mn broer of mn vader, maar dat is dan wel gewoon serieus.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een buget van 1200 euro
een beelscherm heb trouwens al, een keyboard en muis ook.

Verwijderd

Topicstarter
het systeem is trouwens voor mij.
maar aangezien mijn oom iemand kent die de computer kosteloos in mekaar zet, en ook nog eens meestal goedkoper aan onderdelen kan kom gaat het via mijn oom
Pagina: 1