Toon posts:

[css] height doet het niet in IE.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik was bezig met een layout, nu moest de div met de naam "main" 100% hoog worden.
dus ik zet er height:100%; neer, werkt perfect in firefox.
maar dan kijk ik met IE, en dan krijg ik iets helemaal anders.

en als ik de doctype weghaal werkt het wel goed...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<style type="text/css">
#top {
    margin:0;
    padding:0;
}
#main {
    z-index:3;
    position:absolute;
    bottom:0;
    left:0;
    height:100%;
    background-color:#ccc;
    font-weight:bolder;
    margin:0;
    width:190px;
    border-right:1px solid #E7E7E7;
}
</style>
<div id="top">
    <div id="main">text<br/>text<br/>text<br/>text<br/>text<br/>text<br/></div>
</div>
ik snap er niets meer van...

ik mag de doctype niet veranderen, maar die div moet wel 100% hoog worden.
hoe kan ik dit oplossen?

dexus

Verwijderd

Dit is ongeveer ook al 1000 keer gevraagd geloof ik. height: 100%; betekent dus 100% van de hoogte van het element waar het in staat. Het komt erop neer dat je de html en body elementen ook even 100% hoog maakt.

Ik zie in jouw document trouwens geen html, head, title of body element, dus ik neem even aan dat je die hebt weggelaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 13:32:
Dit is ongeveer ook al 1000 keer gevraagd geloof ik. height: 100%; betekent dus 100% van de hoogte van het element waar het in staat. Het komt erop neer dat je de html en body elementen ook even 100% hoog maakt.

Ik zie in jouw document trouwens geen html, head, title of body element, dus ik neem even aan dat je die hebt weggelaten.
ja die heb ik idd ff weggelaten.
bedankt het werkt nu idd wel, als ik de body en html ook 100% maak.

maar hoe kan het, dat het bij het weghalen van de doctype, de hoogte ook verandert?

Verwijderd

Als er geen doctype staat, dan geef je niet aan aan welke standaard jij je houdt. Aangezien voor verschillende standaarden bepaalde dingen net even anders werken, zal hij terugvallen op waarschijnlijk de oudste of laagste standaard die de user agent kent. En dan doet een user agent dus maar wat, en je weet niet wat andere user agents gaan doen.

Gewoon altijd een doctype opgeven, en je daaraan houden, en dat werkt het best.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt!

Verwijderd

Dat hoeft ook niet want z'n document wordt geparst als text/html en heeft daarom niks meer met XHTML te maken. Het voordeel voor hem is dat er in het DOM dan wel degelijk HTML, HEAD en BODY worden toegevoegd waardoor deze ook te stijlen zijn.
Pagina: 1