Toon posts:

Planet adsl aanvraag geweigerd na isdn remigratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon dus in een dorp waar volgens de postcodecheck van www.planet.nl en www.kpn.com sinds enkele weken adsl beschikbaar is, wij hadden voorheen isdn, maar dat hoefden we niet meer dus;

volgens kpn was het niet mogelijk via isdn adsl te nemen, maar wel via analoog.
Wij hebben via planet gebeld of het mogelijk was planet economy te nemen via hun; (Ja) we hadden een planet isdn 100 abonement, maar een upgrade zou uiteraard mogelijk zijn.

Ik moest dus eerst een remigratie uitvoeren bij kpn naar analoog (kosten 100 euro) dit duurde een week, ik kon via dezelfe medewerker ook direct al het planet abonement bestellen. Ik gedaan met mijn bestaande user account bij planet.

Allemaal in orde, gister isdn omgeschakelt, isdn centrale+apparatuur vervangen door analoge apparatuur,

Maar.. ik kijk bij planet order status --> uw aanvraag is door kpn geweigerd.

Ik bellen naar kpn, vertelden mij dat dit kwam omdat ze nog dachten dat ik isdn had bij planet. Maar ze zouden wel een nieuwe aanvraag indienen. Na mijn gegevens gegeven te hebben, klikt ze op ok en blijkt dat ADSL niet beschikbaar is via dit adres :S. Terwijl beide de planet als kpn postcode check dit tegenspreken,

Ze konden mij wel een direct adsl leveren (zelfde netwerk kpn als provider.

Ok allemaal best,

Maar... Nou is het 18 september, terwijl mijn isdn100 25 euro per maand abo 3 october af zou lopen... Maar ze hebben dus een opzeg termijn van 1 maand, en dat zou 3 september zijn geweest... m.a.w ik zou er nog een jaar aan vast zitten.

Dit terwijl ik

- Geen isdn(apparatuur) meer heb
- Geen isdn aansluiting
- 100 euro armer door remigratie ben
- nu met 56k zit te kutten

ik kan niet opzeggen en
Ik kan volgens een aap van planet niet downgraden voor 3 october 2005!!

Terwijl ik gebasseerd op hun gegevens adsl heb besteld en isdn heb afgeschaft..

En ik kan het wel rechtstreeks via kpn en niet via planet :S ze gebruiken hetzelfde netwerk (Planet gebruikt kpn slim/go)

Wat kan en moet ik doen?

Verwijderd

consumenten bond
heb je alles zwart op wit staan wat er gedaan is?
en gezegt is anders kun je niet veel

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

Reptile209

- gers -

Wat meestal bij een remigratie het probleem met ADSL is, is dat de KPN-database nog niet op orde is. Daar staat nog "ergens" in aangegeven dat jij een ISDN hebt, waardoor je ADSL-aanvraag wordt afgekeurd.
Dit probleem is meestal pas op te lossen door KPN te vragen om de eerste rekening op je nieuwe analoge lijn nu direct te sturen (in plaats van over een maand...). Dan wordt alles op analoog gegooid en kan je gewoon aanvragen.
Een tweede mogelijkheid is dat Planet je aanvraag via ICT (helpdesk maakt een webform voor je aan) opnieuw inschiet. Dan lukt het meestal wel.

Je opmerking over downgraden is me niet helemaal duidelijk: als je adsl bij Planet aanvraagt, heb je niks meer met isdn100 te maken. Dat abo wordt gewoon naar adsl omgezet. En dat het niet kan via Planet en wel via Direct ADSL is natuurlijk inderdaad onzin: zelfde lijn, zelfde aansluiting dus dat moet beiden gewoon werken.

Bel vandaag nog eens opnieuw naar Planet of ze je order opnieuw verzenden.

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 20-09-2004 18:04 ]

Zo scherp als een voetbal!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 00:07

vozzie

Zo beter?

Bel naar de helpdesk van KPN en vraag om een afdelingshoofd.
Zo'n telefoonmiep vertelt ook maar alleen wat er op haar beeldscherm staat en heeft voor de rest niet de macht om zomaar beslissingen te maken.

Dus vraag om haar afdelingsbaas ofzo, zulke mensen hebben meer macht en nemen meestal de moeite wel om zulke zaakjes efvies uit te zoeken.

Daarna pas als het weer op niks uitloopt, schrijf dan een brief en stuur eventueel bewijs op waarmee jij kan aantonen dat jij gelijk hebt en in die brief kan je misschien dreigen met de kantonrechter als jij 100% zeker weet dat jij gelijk hebt.

Aan de consumentenbond heb je toch niks.

Trouwens, heb jij het downgraden van ISDN naar analoog wel voor 3 September aangevraagd bij hun. Anders zit de fout ook bij jezelf als je weet dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand.

[ Voor 14% gewijzigd door vozzie op 18-09-2004 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 18 september 2004 @ 13:31:

Je opmerking over downgraden is me niet helemaal duidelijk: als je adsl bij Planet aanvraagt, heb je niks meer met isdn100 te maken. Dat abo wordt gewoon naar adsl omgezet. En dat het niet kan via Planet en wel via Direct ADSL is natuurlijk inderdaad onzin: zelfde lijn, zelfde aansluiting dus dat moet beiden gewoon werken.
Ik had/heb isdn100.. hier wil ik vanaf...maar alleen upgraden (inde vorm van adsl) kan direct, anders moet ik een jaar een abo betalen waar ik niks aan heb, Maar dat adsl wil dus weer niet via/bij planet.. maar wel weer bij kpn.. maar bij kpn grade ik in planets ogen niet op..dus kan ik niet van mn isdn100 abo af... Wie moet ik nou bellen...kpn of planet...?

btw. Mijn isdn remigratie aanvraag was NA 3 september, maar aangezien upgraden volgens planet wel kon heb ik dit gedaan, gebasseerd op hun gegevens + postcode check

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 13:51 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Ja, maar een adsl-order moet qua lijntype op het moment van aanvraag overeenkomen met de KPN gegevens. Als hun database dus achterloopt, wordt je aanvraag hoe dan ook afgekeurd. Dus moet je het opnieuw (laten) proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik net online via planet geprobeerd te doen, ook afgekeurd omdat "kpn op dit moment adsl niet beschikbaar acht waar ik woon" terwijl ik bij de check gewoon kan...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Kan je je postcode + huisnummer even geven ?
Eventueel een telnummer, dan kan ik wel een isra check voor je doen, kijken wat die zegt. :)

Verwijderd

Topicstarter
check je mail....ik heb je t ff ivm privacy gemaild...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ongeveer de hele week met kpn en planet aan de lijn gehangen... blijkt dat kpn ergens "tegenstrijdige informatie" in het systeem heeft, wat een mismatch veroorzaakte. Elke keer als ik bel moet ik het hele verhaal opnieuw ophangen en word het aan de manager voorgelegt en word ik de volgende dag terug gebelt en komt het allemaal goed....maar het is inmiddels nog steeds niet goedgekomen en ik word er een beetje pissed van...iemand die weet hoe ik dat het slimst bij kpn kan aanpakken en welke stappen/nummer ik moet bellen? want ik bel nu steeds 0900-0244 a 10ct/pminuut :(

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als ik deze post zo lees dan zie ik dat ik hier blijkbaar niet alleen in sta.
Had ook een 100 uur isdn inbelabbon. bij planet. Woon ook in een gehucht. En ja, eindelijk adsl.

Is nu 4 weken geleden dat ik ben begonnen mijn isdn aanvraag om te laten zetten.
Had ook vreselijke problemen met knp. Hebben steeds een verkeerde aanvraag ingediend. Uiteindelijk zelf gedaan. En, eindelijk is mijn aanvraag goedgekeurd. Heeft inderdaad te maken met het feit dat de gegevens bij KPN niet juist zijn (staat isdn, terwijl eea net omgezet is naar analoog). Bij mij is blijkbaar nu eea wel gemuteerd. Nu is het wachten op het modem. Nu dus weer even via de 56k6 moden :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 13:18:
volgens kpn was het niet mogelijk via isdn adsl te nemen, maar wel via analoog.
Hoezo misselijk. Via isdn adsl nemen is wel degelijk mogelijk. Is ideaal als je bv. een fax hebt. 1 lijn fax. en 1 lijn telefoon/adsl.
Ik heb ook adsl via isdn. Mijn moeder heeft adsl via isdn. Mijn ook etc. etc.
Maar dit zeg ik nu zeker te laat.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 14:36:
[...]

Hoezo misselijk. Via isdn adsl nemen is wel degelijk mogelijk. Is ideaal als je bv. een fax hebt. 1 lijn fax. en 1 lijn telefoon/adsl.
Ik heb ook adsl via isdn. Mijn moeder heeft adsl via isdn. Mijn ook etc. etc.
Maar dit zeg ik nu zeker te laat.
Af en toe geeft de PC-check idd aan dat adsl over analoog wel mogelijk is, maar over isnd niet. Zal wel zo zijn redenen hebben lijkt me :).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 14:36:
[...]Hoezo misselijk. Via isdn adsl nemen is wel degelijk mogelijk..
Als je verder van de centrale afwoont (gehucht weet je nog...) blijkt bij die checks dat analoog+adsl wel kan, maar isdn+adsl niet. Ook snellere snelheden kunnen soms niet meer als je verder vn de centrale woont (daar hebben een aantal mensen last van gehad bij de vorige snelheidsverhoging. )

/edit: reptile was me net voor. sneller type!

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 15-10-2004 14:46 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1