Toon posts:

KNetsky komt steeds weer terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleembje met Netsky. Ik ben geinfecteerd geweest met Nestky.q.3 en kreeg het niet verwijderd, heb daarop mijn mozillasuite verwijderd en Mozilla Thunderbird geinstalleerd. Vanochtend haal ik nieuwe mail op, mijn Antivir (uiteraard voorzien van laatste definities) detecteert opnieuw een virus, wederom netsky.q.3. Ik kies voor quarantaine. Helaas geen effect, bij het aanklikken van berichten uit mijn inbox detecteert hij iedere keer opnieuw het virus.

Vervolgens met Antivir een scan uitgevoerd, en inderdaad, pc lijkt geinfecteerd met netsky. Het tooltje Stinger van Symantec vindt niets.

Hoe krijg ik het virus nu verwijderd en nooit meer terug?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 13:01:
...
Hoe krijg ik het virus nu verwijderd en nooit meer terug?
Ik zou al eens beginnen met een betere virusscanner te kopen ipv AntiVir, zoals: Kaspersky, McAfee, ...

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Hmail

Doet ook maar wat.

Heb je al een online scan gedaan? Die bevalt mij altijd prima, haalt de meeste virussen wel weg. Ja, en verder zou ik gewoon eens rond kijken naar een andere virusscanner, in [rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml] zijn er een hele vracht te vinden, kun je zelf de beste uitzoeken ;)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Je bent niet geinfecteerd, het virus zit gewoon in de mailfiles van thunderbird. Niks aan de hand. Helaas zijn al die virusscanners debiel en gaan ze mekkeren zodra je inbox geladen wordt. Gewoon virusscanner uitgooien, de besmette mail verwijderen, en scanner weer aan.