Geheugen aantal klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07 15:00
Hey luitjes,

Ik ben momenteel bij mijn vriendin en die heeft een vreemd probleem met haar pc. Haar pc geeft aan dat haar pc ~112MB RAM geheugen heeft echter kan dit gewoon niet kloppen. Misschien dat haar geheugen naar de knoppe is? Zijn er eventueel manieren om dit na te kijken?

DXdiag en het systeem-venster geven allebei ~112MB Ram aan. Bij de POST begint hij ook niet te tellen.

Bvd,
AuC

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Toevallig niet 16 MB toegewezen aan een onboard GPU ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• AuC
Atlas schreef op 18 september 2004 @ 12:58:
Toevallig niet 16 MB toegewezen aan een onboard GPU ;)
Daar zeg je me wat.... Helemaal niet bij stil gestaan...

Ze zegt wel dat ze 256MB RAM had (als het goed is).

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:02
AuC schreef op 18 september 2004 @ 13:07:
[...]

Dan zou ik de memory maar eens uit de computer halen, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat er maar 128 mb inzit en dat er idd een onboard videokaart opzit

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

[...]

Dat lijkt me wel heel sterk. Dan zou er 128 + 16 MB aan die GPU moeten zijn toegewezen :?

Trek dat reepje er eens uit en ram de code die erop staat eens door google :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Het is klaarblijkelijk niet goed...

Als dat een 256MB DIMM is, klinkt het alsof dat 8 chips van 256Mb heeft, maar dat haar mobo chipset maximaal 128Mb per chip aankan, waardoor die 256MB als 128MB herkend wordt (als je dit niet helemaal volgt, let op hoofdletters! 1B=8b). Daar gaat dan weer 16MB vanaf voor de integrated VGA (vermoedelijk een SiS 530 of 620 danwel een Via MVP4 chipset)

Misschien zit ik ernaast, maar als ik gelijk heb is een en ander flink incompatibel...

Maar goed, zet voortaan aub alle info in de topicstart die in het PMG Beleid gevraagd wordt, dan hoef ik niet te gokken :o

Oslik blyat! Oslik!

• AuC
Sorry, heb inderdaad wel erg weinig info gegeven in de TS.

Heb het eens nagekeken en er zit inderdaad maar 128 MB Ram in. Inderdaad zit er ook een onboard GPU in (S3 Graphics inc. ProSavage) dus alle problemen zijn nu opgelost. :) Bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Al jouw problemen zijn misschien opgelost, maar niemand anders gaat hier wat aan hebben tenzij je fatsoenlijk je specs post- een ProSavage video core (je mag het bij gebrek aan T&L support geen GPU noemen) zit doorgaans op een Via KMxxx chipset, is dat hier het geval?

Post gewoon aub de info die in de topicstart had gemoeten, dan kunnen mensen die hier later met de search op komen ook wat hiermee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1