[webradio] lokale omroep op internet, ik in dublin

Pagina: 1
Acties:

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Maar dou kreegst nooit op dyn billig?

Heerlijke echte leeuwarderse uitspraken, en sinds gisteren op internet te beluisteren. Ik heb 2 jaar voor de omroep gewerkt. Dagelijks gewerkt aan het nieuws en achtergrond reportages voor televisie en voor radio de techniek verzorgt en daarnaast presentatie gedaan.

Kortom, de lokale omroep betekend wat voor mij. En nu ze dan ook op internet te beluisteren zijn, moet ik natuurlijk de sfeer van het uitzenden en de studio proeven!

Het enige probleem is dat mijn verbinding op dit moment 46.6Kbps. De stream zit op welgeteld 56Kbps. ~ 44 Khz. Korte rekensom: dit gaat niet lukken. Met enige regelmaat moet winamp / realone bufferen en heb ik een gat van 5 seconden. (zeker nu er, in het liwwadders, over oud liwwadden gesproken wordt is dat erg irritant)
Ik heb winamp ingesteld op dial-up connection en realone op 28.8Kbps. In beide gevallen moet er door beide programma's gebufferd worden.
Ik zoek naar een oplossing voor dit probleem. Is het mogelijk, via een player dan wel programma, om de kwalliteit van de stream te verlagen zodat ik zonder problemen de live-stream in dublin kan beluisteren?

(winamp / realaudio)

...Make every cut count, even if it is one frame...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Enkel door de maker van de stream. Er is geen manier om achteraf ontbrekende delen door een gebrek aan bandbreedte in te vullen. Conversies zijn mogelijk, maar alleen op een plek met voldoende bandbreedte.

I don't like facts. They have a liberal bias.