Corsair 3200pro, value serie of Corsair TWINX1024-3200C2PT ?

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een game-pc hier staan:
AMD Athlon64 3000+
Corsair value select 512mb pc3200
Radeon 9800pro 128mb
MSI K8T NEO FSR

Nu wil ik mijn geheugen uitbreiden naar 1024mb pc3200.
Na wat rondzoeken kom ik op de volgende mogelijkheden om mijn geheugen uit te breiden:
1. -512mb pc3200 corsair value select cas.2.5 erbij stoppen -> 90 Euro
2. -huidige geheugen verkopen en dan 2 x 512mb LED XMS Corsair 3200pro cas.2 geheugen plaatsen -> 260 Euro - 60 Euro (verkoop oude geheugen) = 200 Euro
3. -huidige geheugen verkopen en dan Corsair Twinx 1024mb pc3200 Cas.2 geheugen plaatsen -> 240 Euro - 60 Euro = 180 Euro.

Mijn budget is 200 Euro, dus wat geld betreft kan het allemaal. Maar ik wil natuurlijk niet nutteloos veel geld uit gaan geven.
Ik heb dus wat vraagjes.
Ten eerste: zit er erg veel verschil tussen het value select geheugen en de andere 2 duurdere soorten geheugen? Is het prestatie verschil het grote prijsverschil waard?
Ten tweede: Het corsair Twinx geheugen is speciaal bedoeld om in dual-channel te draaien. Ik heb echter een socket 754 mobo en dat ondersteund geen dual-channel. Valt om deze reden volgens jullie het Twinx geheugen af, of presteert het ook zonder dual-channel zo goed dat ik het alsnog zou moeten aanschaffen?
Ten derde: Het Corsair pro geheugen is speciaal ontwikkeld voor gamers (ik dus). Is, rekening houdend met bovengenoemd dual-channel probleem, het pro geheugen de aanrader van de 3 opties?
Ten vierde: Op de site van corsair word vermeld dat de pro en de twinx serie alleen op intel mobo's cas.2. draaien en bij AMD slechts cas.2.5.
http://www.corsairmemory.com/corsair/xms.html
Is dit echt waar? Kan ik dat niet, zonder al te veel risico, veranderen in de bios?

Na deze punten afgewogen te hebben, wat is dan volgens jullie de beste geheugen upgrade optie? Ik wil dus gamen, en ben niet van plan te gaan overclocken (ook liever niet de cas anders instellen in de bios).

Edit:
En is er nog belangrijk verschil tussen een platinum of een black heatspreader?

[ Voor 3% gewijzigd door UltraR-pc op 18-09-2004 12:28 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

Thandor

SilverStreak

Geheugen kan met of zonder dual channel draaien, geen enkel probleem ook al ondersteunt je moederbord het niet.
Ik zal gewoon die uitbreiding van 90 euro nemen aangezien je toch niets gaat oc'en ofzo. Dat bespaart je veel geld, met het overgebleven geld kun je weer wat anders kopen. (Nieuwe HDD o.i.d. :), of sparen voor een nieuwe videokaart ;))

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Er zit dus niet zo heel veel prestatie verschil tussen het dure geheugen en het value select?

[ Voor 3% gewijzigd door UltraR-pc op 18-09-2004 12:46 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

Thandor

SilverStreak

Je de lagere latency's zijn wel ietsje sneller, maar naar mijn mening geen 90~110 euro waard :).
Dat duurdere geheugen is lekker om mee te oc'en. Het value select geheugen is voor jouw een beter omdat je toch niet oc'ed. Je bespaart ook veel geld. (je zou nu 3x512 kunnen nemen i.p.v. 2x512 :P).

En over het heatspreader verhaal....dunno ;). Ik denk dat het niet zo superveel uitmaakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 18-09-2004 12:49 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

die heatspreader heb je niet nodig als je niet gaat overclocken (en de voltage op het geheugen gaat verhogen).
Die pro modules zijn voornamelijk duurder vw de ledjes die erop zitten.
Het twinx geheugen is net zo snel maar ofdat jij die snelheid gaat gebruiken valt heel erg tebezien.
Naar mijn mening kun je best voor de goedkope optie gaan, het prijsverschil is wel redelijk enorm voor het minimale eventuele snelheidsverschil.

Overclocken gaat ook met de value edition, zie m'n specs, misschien niet zo stoer maar draait prima.