Toon posts:

Werkt een Mobile op een ASRock K7S8X ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn vraag past een amd athlon 2600+ mobile op dit moederboard ? Dit moet ik namelijk weten, want m'n pc start niet op, en om erachter te komen wat het is heb ik een ander moederboard erbij gepakt, dit is dus die asrock. Maar daarin boot mijn computer ook niet.

Alleen hoort die cpu daar wel in te werken ? Of gaat dat al helemaal niet samen ?

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Een mobile XP werkt normaal in elk Socket A bordje...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, ok daar was ik eigenlijk al bang voor. M'n mobile is dus dood :(, alleen hoe kan ik testen of m'n mobo dood ? ( ik heb geen andere cpu om te testen ).

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 13:03:
Mjah, ok daar was ik eigenlijk al bang voor. M'n mobile is dus dood :(, alleen hoe kan ik testen of m'n mobo dood ? ( ik heb geen andere cpu om te testen ).
Hoeft niet. Niet ieder mobo kan een mobile CPU aan omdat die op een lager voltage werken dan de normale cpu's. Op de CPU list van je mobo staat niet expliciet bij dat jouw cpu erop werkt: http://www.asrock.com/sup...port/CPUSupport_K7S8x.htm

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Mijn MBO; http://www.asrock.com/sup...rt/CPUSupport_K7S8xe+.htm
doet het prima met een 2400+ mobile 35 watter..... staat gewoon in bios dat het een mibile is en staat ook niet in de cpusupport lijst van Asrock.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Atlas schreef op 18 september 2004 @ 13:05:
[...]

Hoeft niet. Niet ieder mobo kan een mobile CPU aan omdat die op een lager voltage werken dan de normale cpu's. Op de CPU list van je mobo staat niet expliciet bij dat jouw cpu erop werkt: http://www.asrock.com/sup...port/CPUSupport_K7S8x.htm
Dat is toch niet logisch? Alle moederborden geven standaard al een te hoog voltage voor een mobile, dit is echter niet zo hoog dat je je mobile ermee frituurt, dus zou hij normaal gezien zeker moeten werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Ranzy op 18-09-2004 22:48 ]

Verwijderd

Ehhhh...
@KeesfromSpace: "Mijn MBO; >>ASROCK<<< doet het prima met een 2400+ mobile 35 watter"
Nu ben ik misschien mis, maar dat zou niet moeten kunnen. Alleen de 45 Watters zijn Desktop replacements. Alle mobiles < 45W hebben een totaal andere socket.

Verwijderd

Ehhh...

EiSl er is wel degelijk een 2400/35W desktop versie van de mobile alleen is deze heel moeilijk verkrijgbaar,ik heb er zelf één gehad via een inkoopactie alleen presteerde hij niet beter dan m'n 2500 mobile.

Verwijderd

Okee... dit wist ik dus niet. Wel een interessant gegeven.

Over wattages gesproken...
Ik ben dus in de weer met een HTPC (op basis van normale mainbord) welke ik beslist ruim onder de 50W 'processor stookkracht' wil houden. Tegelijkertijd heb ik toch wel wat cpu nodig voor specifieke zaken. Nu wou ik hiervoor de Athlon XP-M 2600+ gaan nemen, maar nu begint men over de Athlon 64 Mobile.
Kan iemand me hier iets verder over kunnen uitwijden?

Verwijderd

Wat wil je met je HTPC doen,alleen films kijken dan kun je het beste je processor onderklokken,moet je alleen wel een moederbord hebben die vcore's lager dan 1,5V geeft.

Verwijderd

Laat ik het anders stellen: ik heb die Athlon 64 Mobiles hier nog nergens in de schappen gezien. Jullie?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 11:21:
Okee... dit wist ik dus niet. Wel een interessant gegeven.

Over wattages Wattages? 8)7 Vermogen... ;) gesproken...
Ik ben dus in de weer met een HTPC (op basis van normale mainbord) welke ik beslist ruim onder de 50W 'processor stookkracht' wil houden. Tegelijkertijd heb ik toch wel wat cpu nodig voor specifieke zaken. Nu wou ik hiervoor de Athlon XP-M 2600+ gaan nemen, maar nu begint men over de Athlon 64 Mobile.
Kan iemand me hier iets verder over kunnen uitwijden?
De Athlon 64-mobile gebruikt een andere package / socket dan de gewone Athlon 64-mobile doet, las ik laatst in een artikeltje op de frontpage, weet alleen even niet welke, dus de Athlob 64-mobile valt af denk ik... Je kan dan denk ik beter een gewone Athlon XP met Barton-core nemen, die zijn technisch gezien, even goed, als de Athlon XP-mobiles (als je de Barton-core-mobile hebt) hoor... :)

nieuws: Onderklokken in praktijk: Athlon XP @ 4,5 Watt

Is misschien ook wel een handige tip, waar je denk ik wel wat info uit kan halen...

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 27-09-2004 16:31 ]

Verwijderd

Thanks...
Ik ga verder met de Athlon XP-M 2600+.

Sluit deze thread verder maar af...

• Ranzy

Ranzy

Live &#039;till You Die

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 12:13:
Thanks...
Ik ga verder met de Athlon XP-M 2600+.

Sluit deze thread verder maar af...
Lol, dit is helemaal niet jou thread. ;)

Verwijderd

:)
Klopt, maar ik doelde dus eigenlijk mijn vragenuurtje.
Pagina: 1