Hij start soms wel (vaak na lang wachten) en soms niet op (vaak na lang gebruik) en dat wordt beroerder. Hij gaat wel aan, maar er zijn geen knipperende ledjes. Ik herken het verschijnsel van een vorige garantiereparatie: nieuw mobo nodig. Nu hoef ik geen zwaarder systeem (zwaarste gebruik: langdurig downloaden, videobewerking, fotobewerking geen spelen). Op het mobo zitten een paar condensatoren met een opbollende bovenkant en een met wat gele troep er op. Ze lijken me dus oververhit.
Ik zoek advies.
Een nieuw zelfde mobo is misschien niet zo'n goed idee. Een ander mobo? Welk en zou dat allemaal wel passen, zowel mechanisch als technisch? Iemand van Medion laten komen is ook wat sneu voor de tweede keer in twee jaar.
Of proberen er nieuwe condenatoren op te solderen?
Wie kan we helpen met tips om de zaak weer (niet te duur) in orde te krijgen?
Zou het vaak voor komen dat een mobo oververthit raakt. Misschien kan ik ook beter ook de ventilator vervangen, die is zo luidruchtig.
groet
Kees
msi ms-6399 p4 1.8Ghz met geforce3 ti 200(Aldi pc) 512 mb hauppauge wintvkaart
Ik zoek advies.
Een nieuw zelfde mobo is misschien niet zo'n goed idee. Een ander mobo? Welk en zou dat allemaal wel passen, zowel mechanisch als technisch? Iemand van Medion laten komen is ook wat sneu voor de tweede keer in twee jaar.
Of proberen er nieuwe condenatoren op te solderen?
Wie kan we helpen met tips om de zaak weer (niet te duur) in orde te krijgen?
Zou het vaak voor komen dat een mobo oververthit raakt. Misschien kan ik ook beter ook de ventilator vervangen, die is zo luidruchtig.
groet
Kees
msi ms-6399 p4 1.8Ghz met geforce3 ti 200(Aldi pc) 512 mb hauppauge wintvkaart