Hallo
ik ben nu voor het eerst beetje met php en mysql bezig. Maar nu krijg ik het niet voor mekaar om de database te connecten. Ik heb een boek ervoor en daar staat een stukje code zodat je kunt testen of er een connectie gemaakt word dat gebeurt bij mij dus niet . ik heb alles geinstalleerd en lijkt allemaal te werken.
Hier is het stukje code wat ik gebruik:
en dan krijg ik de volgende fout:
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in c:\Inetpub\wwwroot\test.php on line 10
wie weet waar dit aan kan liggen of hoe ik dat op moet lossen
ik ben nu voor het eerst beetje met php en mysql bezig. Maar nu krijg ik het niet voor mekaar om de database te connecten. Ik heb een boek ervoor en daar staat een stukje code zodat je kunt testen of er een connectie gemaakt word dat gebeurt bij mij dus niet . ik heb alles geinstalleerd en lijkt allemaal te werken.
Hier is het stukje code wat ik gebruik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php $host="localhost"; $user="Wallem"; $password="wimeling"; mysql_connect($host,$user,$password); $sql="show status"; $result = mysql_query($sql); if ($result == 0) { echo "<b>Error " . mysql_errno() . ": " . mysql_error() . "</b>"; } else { ?> |
en dan krijg ik de volgende fout:
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in c:\Inetpub\wwwroot\test.php on line 10
wie weet waar dit aan kan liggen of hoe ik dat op moet lossen