Toon posts:

Asus V9999ULTRA Deluxe of Asus Extreme AX800XT/2DT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik ben aan het twijfelen welke videokaart ik moet kopen. Het gaat tussen de Asus v9999Ultra deluxe (AGP) of de Asus Extreme AX800XT/2DT (PCI Express)

Ik heb gehoord dat Pci Express sneller was en de toekomst zal worden (staat op asus.com)

Kunnen jullie me aub helpen welke van deze 2 het beste is? ivm met mooie graphics enz.

Alvast bedankt

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Dat hangt er natuurlijk vanaf, wat voor moederbord je hebt. Heb je een AGP 8x slot of een PCI-E 16x slot? Voor de rest maakt het niet echt uit, allebei de videokaarten zijn ongeveer evengoed.

[ Voor 30% gewijzigd door Tyranium op 18-09-2004 10:36 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11
De V9999 Ultra is de snelste kaart van nVidia
De X800XT is de snelste van ATi...

Anyway, als je de cores naast elkaar zet, moet je wel constateren dat de nVidia iets mooiere trucs kan uithalen, maar de ATi weer iets sneller en mooier is als het gaat om AA en AF...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

GarBaGe schreef op 18 september 2004 @ 10:37:

Anyway, als je de cores naast elkaar zet, moet je wel constateren dat de nVidia iets mooiere trucs kan uithalen, maar de ATi weer iets sneller en mooier is als het gaat om AA en AF...
De X800XT (pci-e) is niet de snelste, dat is de X800XT platinum edition (agp), het verschil is wel klein. De ultra is daarom ook iets sneller dan die XT, en ong gelijk aan de XT PE.

Edit: Waarom wil je eigenlijk Asus? De Asus 6800 ultra heeft wel een mooiere singleslot koeling, maar die draait constant volop en produceerd meer lawaai en wordt ook nog is warmer, kan je beter XFX nemen. En voor de XT kan je het beste Sapphire nemen denk ik, goede performance en de goedkoopste.

[ Voor 22% gewijzigd door Tyranium op 18-09-2004 10:43 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
GarBaGe schreef op 18 september 2004 @ 10:37:

Gaan we niets vertellen over de drivers? :P
Feit is dat dat bij ATI nog altijd niet helemaal goed loopt.
Dit is overigens ook mijn ervaring en helemaal niet bedoelt om te flamen ofzo.

EDIT
Maar als je echt pci express zou willen moet je toch echt een moederbord hebben die dat soort sloten heeft. Dit is nl. geen normaal pci slot.

[ Voor 12% gewijzigd door J0J0 op 18-09-2004 10:48 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
nee weet ik Ik heb ook een PCI express moederbord (Asus 775 P5AD2 deluxe)

Dus dan kan ik het beste de Extreme AX800XT/2DT nemen? (Ik weet dat de AGP hierop niet past, maar als de 6800 ultra deluxe echt beter is dan koop ik gewoon een agp moederbord).

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Laat ze maar komen :)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 10:52:
nee weet ik Ik heb ook een PCI express moederbord (Asus 775 P5AD2 deluxe)

Dus dan kan ik het beste de Extreme AX800XT/2DT nemen? (Ik weet dat de AGP hierop niet past, maar als de 6800 ultra deluxe echt beter is dan koop ik gewoon een agp moederbord).

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Laat ze maar komen :)
Haha waarom zou je een ander moederbord kopen als je net een nieuwe hebt.
Neem dan gewoon een pci-express kaart. Met geen van beiden zou je een miskoop begaan maar bij een van die twee zou je een ander moederbord moeten kopen? (geen agp op dat bord?).
PCI express heeft in de benchmarks in het algemeen een licht voordeel.
Mss dat het in de toekomst meer wordt maar dat is maar speculeren.
Je bent dan iig beter op de toekomst voorbereidt. :)
Het lijkt eigenlijk een beetje op de huidige agp4x agp8x situatie. Een klein verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door J0J0 op 18-09-2004 12:46 ]

specs

Pagina: 1