Toon posts:

IE stopt er mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vaak dat ik op internet zit via mn internet explorer, en dan opeens maakt hij helemaal geen contact meer. Raar want MSN blijft het bijvoorbeeld wel gewoon doen. Weet iemand hoe dit kan komen en wat ik er aan kan doen?

BVD

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Krijg je een foutmelding? Wat voor OS? Wat voor internetconnectie? Router ertussen?
Wat meer info is wel handig. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit achter een router, maar op een andere computer met diezelfde router heb ik geen problemen. Ik heb Windows XP en kabel van UPC.
En ik krijg helemaal geen foutmelding ofzo. Je krijgt op een gegeven moment gewoon zo pagina dat de site niet gevonden kan worden. Als ik dan mn computer opnieuw heb opgestart doet alles het weer.

• MADG0BLIN
Heb je de nieuwste drivers van je netwerk kaart? Kan je nog wel pingen naar je router?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze computer en deze netwerkkaart nog maar 4 weken ofzo. Volgens mij is die goed geinstalleerd. En hoe ping je naar je router?

Maar ik heb eigenlijk het idee dat het meer aan de internet explorer ligt omdat MSN het wel blijft doen namelijk

• MADG0BLIN
Heb je alle nieuwe updates erop staan van XP?

Pingen: Ga naar Start -> uitvoeren of run -> type je "cmd" -> Enter -> krijg je een dosbox -> daar type je ping 10.0.0.138 (dat is dus het adres van je router dan).
Kijken of je reply terug krijgt. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 10:03:Maar ik heb eigenlijk het idee dat het meer aan de internet explorer ligt omdat MSN het wel blijft doen namelijk
Misschien heb je last van spyware die IE laat stoppen na een bepaalde tijd. Om dit te testen kun je de [Howto] Spyware scannen en opruimen doorlezen :)

Verwijderd

en als je een andere browser gebruikt? Firefox is een hele goede btw (ik vind m fijner dan IE)

Hoe zit het met communicatie over andere poorten, bv het verzenden/ontvangen van mail? Als msn gewoon blijft werken en IE niet, dan ligt het of aan IE, of aan een mysterieuze blokkade op poort 80 (lijkt me onwaarschijnlijk).
Ik zou beginnen met het testen van een andere browser, of IE opnieuw installeren...

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Lijkt mij de dns. Probeer eens een andere dns in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net dat ping gedaan, 0% verlies was er. Ik neem aan dat dat het dus niet is. Ook heb ik Ad-Aware op mn computer staan en dat heb ik al een aantal keren gerund toen ik dit probleem al had.

Edit: hoe kan je de dns instellen dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 10:16 ]

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 10:16:
Ik heb net dat ping gedaan, 0% verlies was er. Ik neem aan dat dat het dus niet is. Ook heb ik Ad-Aware op mn computer staan en dat heb ik al een aantal keren gerund toen ik dit probleem al had.

Edit: hoe kan je de dns instellen dan?
Ik bedoelde meer dat je moeten pingen als je internet explorer het ineens niet meer doet. Kijken wat hij dan zeg.

DNS kan je instellen bij de eigenschappen van je netwerk kaart. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu Windows Service Pack 2 aan het installeren, dan wordt de IE ook geupdate toch, dus misschien dat dat dan gaat helpen.
Pagina: 1