[Nero Vision] Vergeet geluid mee te nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:21
Ik ben bezig met het back-uppen van de film camera van ons.

Nadat ik alle filmpje nu op mn pc heb staan @ 384 x 288 in de vorm DIVX wil ik er nu een half-dvd van maken.

Maar nu werk in met Nero Vision maar ik krijg geen geluid mee, ik krijg alleen de Map Video_Ts .. en niet de audio map.

Kan iemand me helpen. Btw ik kan ook niet het soort geluid kiezen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 19:55

Caveman

whahoehaha

Heb je hem al geprobeert af te spelen, nl de AUDIO_TS map is voor Audio dvd's, voor een video heb je helemaal de audio_ts map niet nodig......in de video_ts map zit alles video, geluid menu's ondertitels ect ect.

Ik vind het wel een beetje raar dat jij uit je camera een divx krijgt ?, uit mijn camera komt gewoon een DV-bestand....Heb je hem al bewerkt? als dat zo is waarom niet direct naar een 1/2 dvd omzetten ?

[ Voor 35% gewijzigd door Caveman op 18-09-2004 12:06 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Maeslant
Kwam niet uit een DV camera .. maar analoog.

De resolutie van de camera was niet hoger dan 300 x 200 .. dus ik heb er met tv-kaart omgezet. en dat programma maakte er Divx van.

Alleen ik wil ook geluid bij mn dvd ..
Hij doet het video gedeelte perfect :D

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ok, dan snap ik het...:)
Maare als je via je tv kaart capt...neem je dan wel geluid op ? want via je tvkaart capt moet je geluidskaart als audiobron opgeven, en staat je geluidskaart wel goedmeestal kun je maar vanaf 1 bron opnemen. Als je geluid via je speakers hoort wil dat nog niet zeggen dat je het opneemt !

Je kunt controleren of er geluid in die divx'en zit met bv. avicodec of Gspot.

Ik cap ook wel eens via de TV-kaart gaat prima, maar ik moet altijd wel ff mijn geluidskaart goed zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Caveman op 18-09-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Ja .. ik heb de film gecontroleerd, met geluid zeker weten.

De film is helemaal goed overgekomen van de Videocamera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mja.....misschien kun je een ander programma gebruiken bv: tmpgenc die kan hetzelfde wat nero vision kan allen een stuk beter.. Het lijkt er een beetje op dat de divx misschien een rare audio codec heeft, waar nero vision niet mee overweg kan.
Misschien kun je even de info die avicodec geeft van die divx ff posten dan kan ik er wat meer over zeggen http://avicodec.duby.info/

• Maeslant
Heeft iemand Nero Vision ..

Ik heb het nu zelfs op een andere pc geinstaleerd en daar krijg ik ook geen geluid mee :S

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mja...ik vind het een beetje vervelend dat ik als enige antwoord....maare als het op een andere pc ook niet gaat, moet je er toch eens over nadenken of je bronbestand wel goed is..... Ik heb zelf nero Vision, daar kan je bijna nix fout mee doen. In ieder geval qua geluids instelling kun je nagenoeg nix instellen.
Doe me eens een lol en paste ff de eigenschappen van die divx die je probeert om te vormen.

• Maeslant
File : 513 MB (513 MB), duration: 0:53:54, type: AVI, 1 audio stream(s), quality: 53 %

Video : 377 MB, 978 Kbps, 25.0 fps, 384*288 (4:3), DX50 = DivXNetworks Divx v5, Supported

Audio : 136 MB, 354 Kbps, 44100 Hz, 2 channels, 0x11 = IMA ADPCM, Supported

• Caveman

Caveman

whahoehaha

aha, hmm dit is idd wel raar, het is nl. PCM geluid das gewoon een standaard die windows native al zou moeten ondersteunen.....
tja, misschien kun je eens een ander programma proberen, bv. TMPGenc, werkt eigenlijk net zo eenvoudig als Nero Vision als je de project wizard gebruikt. Ik zal hier een proberen of ik een avi met pcm geluid in nero krijg omgevormd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Ik heb TPMGenc gebruikt. Maar hierbij doet hij het ook niet.

Het is erg gek maar de video doet het wel met Nero Vision. Maar niet met TPMGenc.

Ik heb het idee dat het met drivers te maken heeft :s

[ Voor 3% gewijzigd door Maeslant op 24-09-2004 15:56 ]

Pagina: 1