Nadat CPUFan niet heeft gedraaid, CPU overleden?

Pagina: 1
Acties:

• koenvn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Zoals jullie in dit topic kunnen lezen, heeft de CPU fan een tijdje niet gedraaid. Ik heb hem nu aangesloten op de SYSfan aansluiting en hij draait. Alleen ben ik bang dat of het mobo of de CPU het begeven hebben, want zodra ik de powerbutton aanzet, gaan alle fans draaien, lampjes van de CD/DVD drives branden. En na een seconde valt ie weer uit. ATX reset helpt niet, en ik heb ongeveer alle combinaties van geheugenreepjes, GPU en PCI kaarten uitgeprobeerd. Als ie eenmaal is uitgevallen, krijg ik hem alleen weer 1 seconde aan door de powerkabel eruit en er weer in te doen.

Mobo= PB "Galaxy" = MSI KT4M
CPU= Athlon 2600+

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door koenvn op 18-09-2004 09:12 ]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 12:32

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Waarschijnlijk vereist het moederbord een fan op de CPU-fan aansluiting, anders gaat het gewoon niet werken. Misschien helpt het om te posten welk moederbord je hebt.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• koenvn
Sorry, vergeten (stond BTW wel in ander topic)
Moet ik dan mss die CPU fan aansluiting kortsluiten?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Porbeer eerst eens met een casefan op de cpu fan van het moederbord aan te sluiten, waarschijnlijk werkt ie dan wel :)

• koenvn
Race Eend schreef op 18 september 2004 @ 09:16:
Porbeer eerst eens met een casefan op de cpu fan van het moederbord aan te sluiten, waarschijnlijk werkt ie dan wel :)
Er zit geen andere fan in behalve de PSU fan. Of bedoel je iets anders?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
koenvn schreef op 18 september 2004 @ 09:11:
Moet ik dan mss die CPU fan aansluiting kortsluiten?
Zou ik niet doen. Begrijp ik goed dat je cpu fan connector geen voeding meer geeft? Wat je dan wel kunt proberen is het RPM signaal van beide connectors met elkaar te verbinden. Laat de cpu fan dan gewoon op de casefan connector zitten. Je fopt zo het mobo doordat het lijkt alsof je een draaiende cpu fan hebt. Welke pin/draad dat is kun je waarschijnlijk in je mobo handleiding vinden.

• koenvn
Ploink schreef op 18 september 2004 @ 09:56:
[...]

Zou ik niet doen. Begrijp ik goed dat je cpu fan connector geen voeding meer geeft? Wat je dan wel kunt proberen is het RPM signaal van beide connectors met elkaar te verbinden. Laat de cpu fan dan gewoon op de casefan connector zitten. Je fopt zo het mobo doordat het lijkt alsof je een draaiende cpu fan hebt. Welke pin/draad dat is kun je waarschijnlijk in je mobo handleiding vinden.
Bedoel je dan 1 van die drie draadjes van de fan aansluiten op CPUfan connector
(BTW, bedankt voor het vermelden van een link hierheen uit het oude topic, was het vergeten)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:18

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Eeeeehhhhmmm.... Je computer heeft wel een tijdje gedraaid ZONDER CPU-fan, begrijp ik? Waarom ga je er niet gewoon van uit dat je CPU het begeven heeft? Zonder fan overleven die dingen t niet, hoor!

Rail Away!

• koenvn
Positive Thinking?, Ik wil nog even proberen het ding weer aan de praat te krijgen.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb je dan niet even een losse fan? Van een oude koeler.. als je die ff op de plek voor de cpu fan op het moederbord sluit, kan je checken of het aan de cpu-fan beveiliging ligt. Zit er nl geen fan op.. dan sluit de pc vaak direct af (standaard beveiliging!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

ennuh...ik heb mijn klauwe wel eens aan mijn heatsink verbrand, omdat de fan niet draaide en me pc toen uitging...3 seconde wachten, ff flink blazen ( :z ) en weer aanzetten,werkt perfect...

http://specs.tweak.to/16495

• koenvn
Mensen, bedankt voor alle info, de PC doet het weer. Ik zet hem voor de zoveelste keer aan (met CPUfan op SYSfan) en hij doet het weer 8)7.
Alleen de draadloze muis doet het niet meer, dus dat moet ik nog even fixen

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 02:59
Ik heb een probleem met mijn computer, als ik hem aanzet krijg ik een pieptton en de melding 'CPU FAN not connected' daarna piept hij nog een aantal keer en schakelt de pc zichzelf uit??
iemand een oplossing??

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, sluit je CPU fan aan en/of check of hij nog draait.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Fan aansluiten

/glazen bol.
Overigens is een schaamteloze topic-kaap als dit niet echt netjes, een nieuw topic met betere uitleg was beter geweest.
* Swaptor voorspelt een slotje.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• haroldinho
AtleX schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:47:
Ja, sluit je CPU fan aan en/of check of hij nog draait.
en hoe doe ik dat???

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Wilde gok: open je kast, kijk naar je CPU koeler, zoek het draadje dat eruit komt, check dat dat in het mobo zit, druk hem nog even goed aan of prik hem op de pinnetjes waar CPU naast staat, zet de computer aan en kijk of het ding draait?

• haroldinho
Rigi schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:53:
Wilde gok: open je kast, kijk naar je CPU koeler, zoek het draadje dat eruit komt, check dat dat in het mobo zit, druk hem nog even goed aan of prik hem op de pinnetjes waar CPU naast staat, zet de computer aan en kijk of het ding draait?
ja dat heb ik al gedaan en hij draait gewoon en meldt dat hij niet aangesloten is.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 14:01

nexhil

BAM!

.lama.

[ Voor 80% gewijzigd door nexhil op 28-06-2006 09:57 ]

Verwijderd

No flame, maar je bent toch niet onnozel of zo wel ??

Ga zelf even kijken of start een nieuw topic, maar ga niet een ander z'n topic kapen, dat wordt niet op prijs gesteld, daarnaast staat er in dit topic, mocht je het gelezen hebben(wie, weet) ook een oplossing om het moerderbord voor de gek te houden. 8)7

• haroldinho
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:08:
[...]

No flame, maar je bent toch niet onnozel of zo wel ??

Ga zelf even kijken of start een nieuw topic, maar ga niet een ander z'n topic kapen, dat wordt niet op prijs gesteld, daarnaast staat er in dit topic, mocht je het gelezen hebben(wie, weet) ook een oplossing om het moerderbord voor de gek te houden. 8)7
ik zal kijken of het lukt en niet meer dit topic gebruiken....
Pagina: 1