Toon posts:

Welke molex voor 9800pro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Sapphire Radeon 9800pro 128mb in men pc steken, en nu vroeg ik me af welke molex daar ik moest insteken.

Had al gelezen over dedicated en non-dedicated molexen, na een tijdje zoeken heb ik daar niet veel meer info over gevonden buiten de betekenis.

Nu gaat er een molex kabel van mijn voeding naar beneden, en die komt eerst in de Radeon 9800pro, op de tweede molex van die kabel zit er een kabel waar dan 2 s-ata voedingen uitkomen voor mijn 2 s-ata schijven, en dan op de derde molex van die kabel zit er een uv 30cm ccfl, en op de 4de komt later ook nog een 30cm uv ccfl

Is dit teveel mss voor die kabel? Of maakt dat allemaal niet uit? Kunnen daardoor de prestaties van mijn radeon wat minder zijn?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Welke molex?????
Er is maar 1 molex!!!!!
www.google.nl

slotje kan hier wel op!

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
FnFnF schreef op 18 september 2004 @ 08:48:
Welke molex?????
Er is maar 1 molex!!!!!
www.google.nl

slotje kan hier wel op!
Euh?? :?

Dat weet ik dat er maar 1 soort molex is hoor, maar ik vroeg me af of als er samen met een 9800pro nog vanalles mag op aangesloten worden op die molexen kabel aangezien ik gelezen heb over een dedicated molex, een kabel met maar 1 molex aan speciaal voor graka's

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:55

DataGhost

iPL dev

volgens mij heeft hij je post nie tgelezen en ging hij voor een fipo ofzo
begrijp ik uit je startpost dat je maar 1 molex kabel hebt? maak even een tekeningetje met paint hoe je situatie is dan... al die apparaten op dezelfde kabel lijkt me idd een beetje veel :)
en wat voor voeding je hebt en de wattages van de aangesloten apparaten zijn ook handig, kan je zelfs zelf een optimale verdeling maken :)

[ Voor 21% gewijzigd door DataGhost op 18-09-2004 09:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op 18 september 2004 @ 09:02:
volgens mij heeft hij je post nie tgelezen en ging hij voor een fipo ofzo
begrijp ik uit je startpost dat je maar 1 molex kabel hebt? maak even een tekeningetje met paint hoe je situatie is dan... al die apparaten op dezelfde kabel lijkt me idd een beetje veel :)
Nee, nog zo'n kabel met molexen aan, maar die is voor vanboven voor men dvd-rw enzo :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:55

DataGhost

iPL dev

en verder niets? :|
nouja een stress test zou het uit moeten wijzen dan lijkt me... alleen ik ben een beetje bezorgd om die molex kabel, die krijgt wel erg veel te verduren zo, dan wordt ie warm en kan ie gaan smelten... wat voor voeding heb je :)
misschien beter om een nieuwe te halen, ook omdat je lampjes in je kast hebt

Verwijderd

Topicstarter
Aspire 500WATT

Hangen 2 molex kabels aan met allebei 4 molexen op

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Nou dat zijn waarschijnlijk dus allebij aparte lijntjes...
Je CPU heeft ook een eigen lijntje.
Het is stabieler als je videokaart een dedicated (eigen) lijntje heeft. Apparaten die niet continu vermogen gebruiken (CD/DVD-writers/spelers enz) kunnen bij gebruik een instabiele spanning als gevolg hebben, waar je GPU niet van houd.

Als je nog meer lijntjes nodig hebt, moet je vast verloopjes van serial-ata naar molex regelen ofzo...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op 18 september 2004 @ 12:42:
Nou dat zijn waarschijnlijk dus allebij aparte lijntjes...
Je CPU heeft ook een eigen lijntje.
Het is stabieler als je videokaart een dedicated (eigen) lijntje heeft. Apparaten die niet continu vermogen gebruiken (CD/DVD-writers/spelers enz) kunnen bij gebruik een instabiele spanning als gevolg hebben, waar je GPU niet van houd.

Als je nog meer lijntjes nodig hebt, moet je vast verloopjes van serial-ata naar molex regelen ofzo...
Maar er steek op de voeding standaard geen s-ata voeding kabel op.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
maakt voor een 9800 niks uit.
voor een GF6800U heb je 2 nodig waarvan 1 dedicated is.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Oke, geloof dat ik het een beetje te snel heb gelezen...

Als je geen molexen meer over hebt, kan je m.b.v een splitter er een molex bij krijgen.

Als je nog wel molexen hebt, kan je rustig je 9800Pro eraan hangen.
Ik heb zelf een 400Watt voeding van Zalman, en alles trekt het goed.

Je blaast er nix mee op ofzo, alleen kan je beetje stabiliteitsproblemen krijgen, mocht je het krijgen is het je voeding, heb je het niet, dan is het goed.
Gewoon een kwestie van proberen zou ik zo zeggen:Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1