TV-kaart in pc ipv KISS of DVD-recorder

Pagina: 1
Acties:

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10-2025
Even een vraag die ik niet kan beantwoorden doordat ik hiermee te weinig ervaring heb:

Mijn vader wil zijn videorecorder buiten en wil iets beters dan die oude VHS.
Hij wil namelijk, net als een videorecorder, films & series kunnen opnemen, maar in een betere kwaliteit dan de analoge tapes.

Ik had eerst gedacht aan een DVD recorder van panasonic met een harde schijf in van 80GB, maar toen zag ik ook dat de KISS DP558 kon opnemen op de harde schijf (met netwerk mogelijkheid,...)

Die dingen zijn wel erg prijzig (600€) terwijl ik al 2 maand wacht (van in begin juni) op de verkoop van de KISS, maar die blijkt nog maar eens uitgesteld te zijn.

Nu had ik de vraag. Ik heb een TV kaartje gevonden voor +/- 90€ Tv programma's kan opnemen, je kan die zelfs programmeren als je op reis bent ofzo, dat ie je computer automatisch laat opstarten om je serie op te nemen, en zichzelf weer afzet.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41494/full.jpg

Veel mooie en positieve reviews:
http://graphics.tomshardware.com/video/20040206/index.html
http://www.pinoypc.net/articles/viewarticle.php?article=306

Al goed en wel, maar als ik nu een pc zou bouwen met dit kaartje, een hd van 160GB en recorden in mpeg 1 of 2. En dit via de TV out naar een gewone breedbeeld zou sturen, is dit beeld dan acceptabel?
Is dit beeld beter dan je bekomt met een VHS recorder?
Even goed als met een KISS of DVD recorder?

Als dit zo zou zijn is het een goed alternatief, ik kan dan een stil systeempje bouwen in een mooi smal kastje.

Zijn er enige comments bij mijn ID?
Tips?

Dan kan ik alvast iedereen bedankten die mij helpt/geholpen heeft :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 13:34 . Reden: direct linken naar tomshardware werkt niet ;) ]

• DeNB3rt
Iemand een ID,Tip, ervaring?

Kzal u persoonlijk eren _/-\o_

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn broertje is erg enthousiast over Showshifter. Een dedicated PC is hier wel voor aan te raden natuurlijk, maar dan ben je ook al gauw 600 euro kwijt voor alles. Weet niet of het wel zo veel beter is dan zo'n KISS geval :)

• DeNB3rt
Showshifter is dus gewoon een programma die net werkt als het OS van een KISS?
Die install je dan gewoon op je pc, met die Compro TV kaart in mijn geval?

Valt dit dan ook te bedienen met de bijgeleverde afstandsbediening? Welke kaart gebruikte je broer?
Voor mij maakt het niet uit wat het kost, ik heb een dedicated pc over. Nu alleen nog een nieuwe hd,tv kaart en TV out kaartje :P

Verwijderd

Heb zelf een leadtek winfast tv kaart.
Je kunt er mee opnemen. Er hangt heel veel van de kwaliteit van coax af... je hebt voor een tvkaart een goed signaal nodig. Bij een tv heb je soms nog prima beeld terwijl het bij een tvkaart snel minder is. Maar als je goed signaal heb is een tvkaart prima om mee op te nemen. Leuke met deze leadtek is dat je het eventueel zelfs direct naar divx kunt coderen.

Verwijderd

Direct linken naar tomshardware werkt niet en kicken doen we niet binnen 24 uur ;)

Voor de rest: check eens de topics over HTPC software, waaronder deze: [rml][ htpc] Alles-in-een software voor home-theater gezocht[/rml]

Het kaartje zelf ziet er prima uit, hoogstens te evenaren door een hardware MPEG kaartje als de PVR kaartjes. Zie ook: [rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 13:40 ]

• Bigs
  • Niet online
DeNB3rt schreef op 18 september 2004 @ 13:24:
Showshifter is dus gewoon een programma die net werkt als het OS van een KISS?
Die install je dan gewoon op je pc, met die Compro TV kaart in mijn geval?

Valt dit dan ook te bedienen met de bijgeleverde afstandsbediening? Welke kaart gebruikte je broer?
Voor mij maakt het niet uit wat het kost, ik heb een dedicated pc over. Nu alleen nog een nieuwe hd,tv kaart en TV out kaartje :P
Hij heeft een Hauppauge WinTV PVR (weet niet welke precies), met ingebouwde MPEG2 encoder (wel handig in een Epia systeempje). De remote die daar bij zat gebruikt hij ook met showshifter.

• DeNB3rt
welke uitgang gebruik je hiervoor om van je pc naar je TV te gaan? Want dat lijkt me wel heel belangrijk.

Ik had het hierjuist met iemand over en hij beweert dat de standaard uitgangen van je video kaart (s-video of yellow composite), slecht beeld geven,ofja minder goed.

Hoe doen jullie het? Of bestaat er een scart adapter met VGA input?
of andere?

• DeNB3rt
Ik heb al op verschillende sites gelezen dat het S-video signaal verlies heeft als het op de tv wordt aangesloten qua kleur,...
En ik bezit ook maar een VGA uitgang op de pc die ik zal gebruiken als DVD-speler/recorder.

Nu heb ik wat gezocht op internet naar een VGA==> Scart adapter.
Zodat ik gewoon die pc via een Vga naar scart kan aansluiten op de TV

Hier heb ik iets intressants gevonden, maar enkel voor bepaalde radeon kaarten.
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Zou het mogelijk zijn dit met een andere videokaart ook te fixen?
Zijn er al mensen die hun HTPC Via een VGA output signaal,naar een Scart input signaal hebben aangesloten?
Is dit een goeje oplossing? Of is s-video even goed?(Ik wil namelijk de DVD speler kwaliteit evenaren) :*)

• Bigs
  • Niet online
S-Video is natuurlijk wel minder dan RGB, maar zeker niet slecht hoor. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de videokaart die je gebruikt. De S-Video output van mijn laptop is in ieder geval mega scherp, met kleuren om van te watertanden (betere dan elke kaart die ik ooit in een PC heb gezien).

• DeNB3rt
op die celeron heb ik enkel maar PCI sloten,
is de tv out van een radeon 9200 pci of een geforce fx 5200 dan ook goed genoeg als TV out?

Prijs:+- 80€

Indien het niet zo is, dat VGA=>Scart project, zou dit mogelijk ook werken met andere video kaart, met andere instellingen in powerstrip natuurlijk?

Verwijderd

Zolang je met Powerstrip je videokaart kan instellen op de TV-resolutie + composite sync kan inschakelen kan je VGA > Scart RGBS gebruiken zonder speciale hardware (ook op veel andere kaarten).

Mocht composiet sync niet ondersteund worden, maar de resolutie/refreshrate beperking wél, dan kun je de aparte H/V sync samenvoegen met een simpel schakelingetje.
VGA to TV without TV-out
RGB-scart met een HTPC
[search=vga scart rgb]

• DeNB3rt
Wat is de prestatie dan van dit beeld, want ik lees overal wat gemengde meningen hierover.
Is het een beter resultaat dan s-video?
Is het te evenaren met een stand alone DVD speler?
Pagina: 1