RTSP + Cisco router probleem

Pagina: 1
Acties:

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 18:18
Het volgende:

er draait hier een interne Windows media server (v9).
Daarachter/voor bevindt zich een ISA server.
Na deze ISAserver bevindt zich een Cisco 1721 ADSL router.
Vervolgens dan het Internet.

Het probleem is dat een PC tussen de Cisco en de ISA wel via RTSP met de WMS server kan connecten (ISA config klopt dus), maar een PC vanachter de Cisco niet.

ik heb geprobeerd met:
ip nat inside source static tcp [IP-adres ISA] 554 [ISP IP-adres] 554

nu heb ik gelezen dat in IOS versie 12.3-7(T) er een commando is toegevoegd (ip nat service rtsp) maar of dit er mee te maken heeft?

De vraag is dus:
1. Heb ik specifiek die IOS versie nodig?
2. Zo nee, welke richting moet ik dan aan denken om het op te lossen?

NB die PC tussen de Cisco en de ISA is slechts voor test. Tussen deze twee bevindt zich normaal gesproken geen andere hardware, behalve een switch (Cisco 1548).

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Swoomphy schreef op 18 september 2004 @ 02:22:
Het volgende:
Het probleem is dat een PC tussen de Cisco en de ISA wel via RTSP met de WMS server kan connecten (ISA config klopt dus), maar een PC vanachter de Cisco niet.
ik heb geprobeerd met:
ip nat inside source static tcp [IP-adres ISA] 554 [ISP IP-adres] 554

nu heb ik gelezen dat in IOS versie 12.3-7(T) er een commando is toegevoegd (ip nat service rtsp) maar of dit er mee te maken heeft?

De vraag is dus:
1. Heb ik specifiek die IOS versie nodig?
2. Zo nee, welke richting moet ik dan aan denken om het op te lossen?
RTSP is een protocol dat meerdere poorten opent/sluit enzovoort. Die moeten dus ook genat worden, ik vermoed dat die 'nieuwe' IOS feature het protocol decodeerd en de juiste mappings doet. Een Cisco PIX heeft daar ook speciale features voor, en dat is niet voor niets.

Lees eens verder op http://www.cisco.com/univ...t/123t/123t_7/gtnrtsp.htm en de daar aangegeven links, dan kom je er vast wel uit. En die feature zullen ze niet voor niets uitgevonden hebben, dus ik denk dat je die versie (of nieuwer) nodig hebt, ;)

• PiOn
Ik heb inmiddels de 'nieuwe' IOS bemachtigd. Morgen ga ik deze uitproberen. Kijken of het nu wel lukt.

@Maarten.O: Die link is inderdaad een soortgelijke waaruit ik begrepen had dat een nieuwe IOS versie benodigd zou kunnen zijn.
Het lijkt me echter vreemd dat deze feature er nu pas in zit. RTSP is toch al een behoorlijk lang bestaand protocol.

• PiOn
Inmiddels nieuwe IOS versie er op gezet (12.4-7.T), maar helaas, geen verschil. Ik zie blijkbaar iets essentieleres over het hoofd.

Ik heb trouwens wat zitten zoeken en tref aan met "sh ip port-map":
Default mapping: rtsp port 8554 system defined

Is dit normaal, dat 8554 ipv 554? Aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal, hier deze vraag.

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 20:46

Adze

CCNP !

Heb je het volgende al geprobeerd:

global command: "ip nat service rtsp port 554"

edit: ik zie dat deze optie al eerder is voorbijgekomen...

[ Voor 30% gewijzigd door Adze op 27-09-2004 20:13 ]