Hoe installeer ik s-ata raid op MB P5P800

Pagina: 1
Acties:

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 20:16
Heb voor een kennis een systeem geassembleerd.
-P5P800 mobo
-Intel P550 3.4ghz s775
-memory 2x512mb Twinmoss
-Maxtor 200gb s-ata
-Vga ati 9600
-DVD-rom Aopen
-DVD-rw NEC 3500
Voeding Enermax 370watt

Ik probeer Windows te installen, maar lukt niet.
Heeft te maken met s-ata raid.
Heb al verschillende systemen met s-ata HD's geinstall.
Vòòr het installeren van XP moet je normaal gezien op f6 en floppy met drivers install. enz,enz
Maar bij deze MB lukt het me niet.
Heb al reeds een bestand gedownload van Msi en daarna op een floppy gezet.
Maar nee hoor, het werkte niet.
Heeft iemand al zo'n MB met s-ata geconfigureerd?
Wat moet ik doen? :|

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je in de bios je RAID instellingen goed zetten. Lees eerst je handleiding goed door! Mocht het dan nog niet lukken, post het dan hier en vertel daarbij ook hoe je het in de bios hebt ingesteld.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Kijk eens in je manual of je raid wel bootable is, zo ja dan zul je waarschijnlijk je bios oid moeten upgraden en evt extra drivers op flop zetten...

wat lukt er trouwens niet? het op flop zetten, F6 rammen of de drivers zelf?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Holybuck
  • Laatst online: 10-06 02:04
papichulo schreef op 18 september 2004 @ 01:08:
Heb voor een kennis een systeem geassembleerd.
-P5P800 mobo
....

Heb al reeds een bestand gedownload van Msi en daarna op een floppy gezet.
Waarom download je een bestand van MSI als je een Asus moederbord hebt? Welk bestand is dat dan?

• papichulo
Sorry heb mij vergist i.v.m downloaden bestand MSI. Moet ASUS zijn.
Heb zelf zojuist mijn eigen system geupgrade met MSI component en heb het een beetje verward.

De raid tool heb ik reeds geinstall op floppy. Heb ik gedownload van ASUS. In de bios heb ik in IDE CONFIGURATION de Raid op s-ata gezet.
Mij heeft de verkoper van MB gezegd dat ik de s-ata drivers moet vinden in de toegevoegde install.cd voor MB en die dan op floppy zetten. Vindt geen S-ata drivers op install.cd.
Tijdje na f6 drukken vraagt om enter drukken om floppy maar erkend het niet want krijg terug zelfde scherm.

• Holybuck
  • Laatst online: 10-06 02:04
Volgens mij heeft je moederbord niet de raid versie (ICH5R) maar de gewone s-ata controller (ICH5).
Hiervoor heb je volgens mij geen drivers nodig om XP te installeren. Probeer in je BIOS eens om hem in 'Compatible Mode' te zetten (ipv Enhanced) (en kijk of je s-ata schijf in je BIOS al herkend wordt).

Volgens mij kun je dan nadat je tenminste SP1 hebt geïnstalleerd naar Enhanced mode.

edit:
SP opmerking

[ Voor 18% gewijzigd door Holybuck op 18-09-2004 08:53 ]

• papichulo
Holybuck schreef op 18 september 2004 @ 08:47:
Volgens mij heeft je moederbord niet de raid versie (ICH5R) maar de gewone s-ata controller (ICH5).
Hiervoor heb je volgens mij geen drivers nodig om XP te installeren. Probeer in je BIOS eens om hem in 'Compatible Mode' te zetten (ipv Enhanced) (en kijk of je s-ata schijf in je BIOS al herkend wordt).

Volgens mij kun je dan nadat je tenminste SP1 hebt geïnstalleerd naar Enhanced mode.

edit:
SP opmerking
Oke bedankt voor de reactie, zal het effe proberen. Maar eerst ga ik naar de winkel
waar ik MB heb gekocht om daar info te vragen, laat nog iets weten.

Verwijderd

in de bios sata enablen wil ook helpen :)
standaard is disabled :?
Oops beter lezen
ligt aan de chipset ICH5 OF 5R

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 09:44 ]

• papichulo
Bij deze wil ik mij verontschuldigen dat ik een topic geopend heb. }:O
Toen ik daarnet naar de verkoper was gestapt met de vraag hoe ik de s-ata moest installen. Heeft hij de PC aangesloten en wat blijkt. Er is geen probleem met de s-ata drivers, want de nieuwe s-ata schijf is gewoon defect en daarom lukte het allemaal niet.
In ieder geval bedankt voor de reacties. _/-\o_ En tot lees.
Pagina: 1