Toon posts:

datalimiet 8mbit providers

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben opzoek naar een goed 8mbit abbo, dat houdt in:
- Snel
- Veel dataverkeer toegestaan (>250 gb)
- Niet duurder dan 75 euro

Ik heb al gekeken naar Dutch Web Service en SpeedXS, ze lijken mij beide interessant, maar ik zou wel een van mensen die er ervaring mee hebben willen weten hoe het zit met de Fair Use Policy. En maakt het uit wát je download?
De nieuwsgroep-service maakt mij niet uit want ik heb een abonnement bij Usenetserver.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, alvast bedankt

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 01:01:
Hallo, ik ben opzoek naar een goed 8mbit abbo, dat houdt in:
- Snel
- Veel dataverkeer toegestaan (>250 gb)
- Niet duurder dan 75 euro

Ik heb al gekeken naar Dutch Web Service en SpeedXS, ze lijken mij beide interessant, maar ik zou wel een van mensen die er ervaring mee hebben willen weten hoe het zit met de Fair Use Policy. En maakt het uit wát je download?
De nieuwsgroep-service maakt mij niet uit want ik heb een abonnement bij Usenetserver.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen, alvast bedankt
Ik zit bij DWS en de FUP is alleen maar als je spamd zodat ze je aan kunnen pakken, ook op je homepage zit een limiet. Voor de rest geen FUP.

Dit staat in de AV
7. Onze Fair Use Policy heeft betrekking op misbruik, zoals het versturen van spam en dergelijke. Er is geen datalimiet.

[ Voor 10% gewijzigd door we_are_borg op 18-09-2004 01:06 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:16

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Er zijn wel meerdere goeie ISP´s die geen datalimiet of FUP hanteren voor minder dan € 75,- zoals bijv. TweakDSL.

TweakDSL *new and/or improved* deel 8

[ Voor 27% gewijzigd door Zondagskindje op 18-09-2004 01:14 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Telebyte een absolute aanrader.
In de 4 maanden dat ik daar zit gister een hele kleine storing gehad van een paar minuten.
Geen datalimiet en 65 euro paar maand (eerste 3 maanden 55), geen aansluitkosten en gratis modem.
Download zit ik op maximaal 865 kB/sec
Upload zit ik maximaal op 96 kB/sec
Maar dit heeft ook met de modem te maken, meeste e-tech modems kunnen geen hogere upload aan.
Daarnaast geen dure helpdesk van 0,70 cent per minuut en snel bereikbaar, dus geen half uur in de wacht.

- ongelimiteerd dataverkeer
- een vaste IP-adres
- gratis spamfilter
- gratis reverse DNS entry
- 1 mailbox met 50 Mb ruimte
- 50 Mb homepage-ruimte
- nieuwsgroepen
- helpdesk tegen normaal tarief
- eigen server toegestaan
- back-up inbelaccount
- overboeking 1:25

Zie www.telebyte.nl

(die 865 kB/sec haal ik altijd via usenetserver :) , maar ligt er natuurlijk weer aan hoever je van centrale zit)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 01:13 ]

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Ok als je student bent of medewerker oid. neem dan zeker SurfNet. www.surfsneladsl.nl ik weet niet of interNLnet net zo goed is maar via hun gaat tegenwoordig de commerciele afhandeling. Kijk even bij jou in de buurt op www.speedtest.nl en check hoever je dan het verdeelpunt zit.

[ Voor 21% gewijzigd door PWA op 18-09-2004 01:16 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
demon adsl 8mbit/2mbit
65 per maand hosted by babyxl

ik haal :

download: 800/900kb/s

upload: 80/100kb/s

datalimiet onbeperkt :)

www.demon.nl www.dslexpress.nl

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:51
Gipsy King schreef op 18 september 2004 @ 01:21:
demon adsl 8mbit/2mbit
65 per maand hosted by babyxl

datalimiet onbeperkt :)

www.demon.nl www.dslexpress.nl
Eh.. heb jij dat er van gemaakt ?... Onbeperkt ben ik zelf nergens tegengekomen. De meeste mensen denken al een provider een FUP abbo aanbied het direct onbeperkt is.

Demon is soepel met de FUP... maar als veel users het bond maken heb je altijd de kans dat de FUP wordt aangetrokken. Dus zeker niet ONbeperkt... maar een FUP.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Chutney schreef op 18 september 2004 @ 06:23:
[...]
Onbeperkt ben ik zelf nergens tegengekomen.
In Nederland inderdaad niet nee, maar kijk eens voor de grap naar ISP's in de VS of in Scandinavie. No limits.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
En kun je vanuit hier daar dan ook gratis inbellen ;)

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37

rally

Deyterra Consultancy

Onbeperkt nog nergens tegengkomen?

http://www.tweakdsl.nl

Quote van de TweakDSL website:

Alle pakketten worden geleverd met:

Vast IP adres (op aanvraag, meldt ons het mac-adres svp )
Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen
(5 dagen retentie)
Geen download limiet
Standaard analoog VoDSL aansluiting (uitgezonderd Tweaklight)

[ Voor 77% gewijzigd door rally op 18-09-2004 07:40 . Reden: Quote toegevoegd ]

http://www.deyterra.com

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

rally schreef op 18 september 2004 @ 07:39:
Onbeperkt nog nergens tegengkomen?

http://www.tweakdsl.nl

Quote van de TweakDSL website:

Alle pakketten worden geleverd met:

Vast IP adres (op aanvraag, meldt ons het mac-adres svp )
Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen
(5 dagen retentie)
Geen download limiet
Standaard analoog VoDSL aansluiting (uitgezonderd Tweaklight)
"Het is niet toegestaan de Internetverbinding op zo dus danige wijze te gebruiken dat hierdoor hinder en/of overlast voor andere Internetgebruikers ontstaat"

Dat kan dus nog alle kanten op.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk bij de meeste providers een beetje onduidelijk over het datalimiet? Zijn er ook mensen die al ervaring hebben met een 8mbit provider doordat ze bijvoorbeeld een paar maanden meer dan 250 gb per maand downloadde of iets dergelijks.
Maar van DWS is het dus wel zeker dat je meer dan 250 gb/ maand kan downloaden?

Alvast bedankt

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 10:09:
Dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk bij de meeste providers een beetje onduidelijk over het datalimiet? Zijn er ook mensen die al ervaring hebben met een 8mbit provider doordat ze bijvoorbeeld een paar maanden meer dan 250 gb per maand downloadde of iets dergelijks.

Alvast bedankt
Ik zit meestal over de 400Gb heen en UseNetServer heb ik ook nooit gehoord evenals DWS

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik ken NIEMAND die meer dan 250 Gb/maand download en al helemaal niet op structurele basis. Ik download alles waarvan ik half denk, dit kan wel is interessant wezen, veel dvd's, maar kom "maar" op 70/80 Gb dataverkeer en daarvan ook continu 20 Kb/sec upload 24/7 (meer vind ik niet nodig, stort me download zo in elkaar en ruimte om is iets via msn te uppen met redelijke snelheid :Y))

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
silentsnow schreef op 18 september 2004 @ 07:43:
[...]

"Het is niet toegestaan de Internetverbinding op zo dus danige wijze te gebruiken dat hierdoor hinder en/of overlast voor andere Internetgebruikers ontstaat"

Dat kan dus nog alle kanten op.
Helemaal correct. En daarnaast zegt Geen download limiet eigenlijk letterlijk niets over de maximale hoeveelheid toegestaan per maand. Er staat niet dat het onbeperkt is het aantal bits & bytes of letterlijk de term dataverkeer. Als er 'geen download limiet' staat kan dit ook inhouden dat er geen limiet is aan hoeveel files je download. Of aan hoeveel downloads je per dag start.

Alvast bedankt
Alle providers hebben een bepaling dat ze je kunnen aanspreken op jou gedrag of verbruik in de voorwaarden. Immers als iedere klant van die ISP nu 250GB gaat downloaden per maand wat denkje dat er dan gebeurt?

Een FUP etc kan het wel toestaan dat je dat incidenteel een keer gebruikt maar continu? Probeer het zou ik zeggen.....

* bjck is sowieso van mening dat 250GB absurd is per maand. Neem een zakelijke verbinding zeg voor die hoeveelheden.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 18-09-2004 10:31 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Hallo... hoe duidelijk en goedkoop wil je het hebben:

- 65 euro per maand

Zie www.telebyte.nl

Verwijderd

Alvast bedankt
Geen prob. met 250 gig of meer per maand.
Zelf heb ik een SpeedXS verbinding (58.20/maand)
Zelfs het dubbele aan gig's waar je over praat doen ze niet moeilijk (praat uit ervaring O-)
SpeedXS is een aanrader, helpdesk heeft veel kennis, problemen worden snel opgelost.

• Flint
  • Laatst online: 13-02 15:25
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 17:06:
Hallo... hoe duidelijk en goedkoop wil je het hebben:

- 65 euro per maand

Zie www.telebyte.nl
Klopt, hier nog een zeer tevrede telebyte gebruiker.
Ik zit op ongeveer 100GB per maand.

Verwijderd

IK op 80 gb per maand

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bjck schreef op 18 september 2004 @ 10:28:
[...]

Helemaal correct. En daarnaast zegt Geen download limiet eigenlijk letterlijk niets over de maximale hoeveelheid toegestaan per maand. Er staat niet dat het onbeperkt is het aantal bits & bytes of letterlijk de term dataverkeer. Als er 'geen download limiet' staat kan dit ook inhouden dat er geen limiet is aan hoeveel files je download. Of aan hoeveel downloads je per dag start.
Als er duidelijk in de voorwaarden staat "Geen datalimiet", en het blijkt dat je niet onbeperkt mag downloaden, denk ik dat de ISP niet veel kans maakt voor de rechter. :P Maar zover komt het toch niet.

Veel ISPs hebben in hun voorwaarden staan dat ze mogen ingrijpen zodra er te veel dataverkeer wordt verbruikt. De meeste doen hier gelukkig niks mee, zie bv Demon:
Echter, wij kunnen de Dienst blokkeren indien wij van mening zijn dat u regelmatig significant meer dataverkeer genereert dan de gemiddelde hoeveelheid dataverkeer die is ingecalculeerd in uw abonnementsgeld.
In de Chello voorwaarden staat ook zoiets, tijden kon je bij Chello ook redelijk onbeperkt downloaden totdat ze ineens wel actief met deze voorwaarde aan de haal gingen. Chello staat daarin volledig in hun recht waardoor je gewoon aan je opzeggingstermijn zit als je wilt weg gaan, een gevaarlijke voorwaarde dus.

Mijn oog viel laatst op Internet-Land. Deze bieden voor een goede prijs Bitstream lijnen aan voor mensen waar geen BBNed is (zoals hier). In hun voorwaarden staat het duidelijk:
# InternetLand kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding, voor Homepages bestaat wel een limiet van 5 GigaByte per maand.
Ik vroeg het na in het forum:
Als we zeggen, geen datalimiet, dan bedoelen we ook geen datalimiet, we zijn inderdaad geen Chello en geven de klanten wat we beloven!
Ik heb geen zin meer in dat zieke datalimiet gezanik, zodra mijn lijn voor het eerst wordt gelimiteerd omdat ik te veel traffic verbruikte gaat mijn aanmeldingsformulier op de post richting Internet-Land. :P

🌞🍃

Verwijderd

Haha die datalimiet zegt toch helemaal niks heb hier xs4all lite en zit al op 240-250 gb per maand :) en dat is ook fup de een doet moeilijk de ander niet. geen datalimiet is natuurlijk beter maar niet noodzakelijk in mijn ogen!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 17:54:
Haha die datalimiet zegt toch helemaal niks heb hier xs4all lite en zit al op 240-250 gb per maand :) en dat is ook fup de een doet moeilijk de ander niet. geen datalimiet is natuurlijk beter maar niet noodzakelijk in mijn ogen!
ik vraag mij af op dit theoretisch uberhaupt mogelijk is :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
aardbeix15 schreef op 19 september 2004 @ 19:01:
[...]
ik vraag mij af op dit theoretisch uberhaupt mogelijk is :?
Voor het gemak gaan we uit van een 30-daagse maand, omdat je dan per dag meer moet downloaden om aan het eind van de maand aan 250GB te komen:

250 GB * 1024² = 262.144.000 kB per maand / 30 = ~8.738.133,33 kB per dag / 24 = ~364.088,89 kB per uur / 3600 = ~101,14 kB per seconde 24/7.

Leuk wordt het wanneer men komt met:
we_are_borg schreef op 18 september 2004 @ 10:17:
[...]
Ik zit meestal over de 400Gb heen en UseNetServer heb ik ook nooit gehoord evenals DWS
400 GB * 1024² / 30 / 24 / 3600 = ~161,82 kB per seconde 24/7.

Theoretisch gezien is het in beide gevallen dus mogelijk, maar het lijkt me sterk dat iemand elke maand aan deze aantallen komt.
Of je moet natuurlijk niets beters te doen hebben :Y)

TS: Ik denk niet dat er specifiek een ISP is die zulke hoeveelheden toelaat.
Je zou kunnen proberen een deal te sluiten of er bijvoorbeeld voor te zorgen dat je op een 1:1 lijn komt, maar zulke dingen komen meestal hoger uit dan het door jouw voorgestelde budget.

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 19-09-2004 19:32 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

r00n187 schreef op 19 september 2004 @ 19:25:
[...]
Theoretisch gezien is het in beide gevallen dus mogelijk, maar het lijkt me sterk dat iemand elke maand aan deze aantallen komt.
ff je PC herstarten voor een update is er dan ook niet bij en ja moet natuurlijk 24/7 je downloads scherp in de gaten houden om wel boven die 100 kb/s te blijven :P

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Phydomir
  • Laatst online: 19:09

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 01:11:
Telebyte een absolute aanrader.
In de 4 maanden dat ik daar zit gister een hele kleine storing gehad van een paar minuten.
Geen datalimiet en 65 euro paar maand (eerste 3 maanden 55), geen aansluitkosten en gratis modem.
Download zit ik op maximaal 865 kB/sec
Upload zit ik maximaal op 96 kB/sec
Maar dit heeft ook met de modem te maken, meeste e-tech modems kunnen geen hogere upload aan.
Daarnaast geen dure helpdesk van 0,70 cent per minuut en snel bereikbaar, dus geen half uur in de wacht.

- een vaste IP-adres
- gratis spamfilter
- gratis reverse DNS entry
- 1 mailbox met 50 Mb ruimte
- 50 Mb homepage-ruimte
- nieuwsgroepen
- helpdesk tegen normaal tarief
- eigen server toegestaan
- back-up inbelaccount
- overboeking 1:25

Zie www.telebyte.nl

(die 865 kB/sec haal ik altijd via usenetserver :) , maar ligt er natuurlijk weer aan hoever je van centrale zit)
Weet iemand hier die telebyte heeft hoe het zit met ping tijden. Ik heb nu Demon maar ga beging november overstappen naar eenh andere provider. En ik wil dus niet weer last hebben van hoge ping tijden 's avonds en in het weekend.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
aardbeix15 schreef op 19 september 2004 @ 19:33:
[...]
ff je PC herstarten voor een update is er dan ook niet bij en ja moet natuurlijk 24/7 je downloads scherp in de gaten houden om wel boven die 100 kb/s te blijven :P
Wees gerust: in een 31-daagse maand hoef je maar 97,87 kB/sec 24/7 te downloaden :+

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

r00n187 schreef op 19 september 2004 @ 19:25:
[...]

Voor het gemak gaan we uit van een 30-daagse maand, omdat je dan per dag meer moet downloaden om aan het eind van de maand aan 250GB te komen:

250 GB * 1024² = 262.144.000 kB per maand / 30 = ~8.738.133,33 kB per dag / 24 = ~364.088,89 kB per uur / 3600 = ~101,14 kB per seconde 24/7.

Leuk wordt het wanneer men komt met:

[...]

400 GB * 1024² / 30 / 24 / 3600 = ~161,82 kB per seconde 24/7.

TS: Ik denk niet dat er specifiek een ISP is die zulke hoeveelheden toelaat.
Je zou kunnen proberen een deal te sluiten of er bijvoorbeeld voor te zorgen dat je op een 1:1 lijn komt, maar zulke dingen komen meestal hoger uit dan het door jouw voorgestelde budget.
1Mbit is maximaal 320Gb of 640Gb (up en down) reken nu maar uit als je 8Mbit heb, dus 8*320Gb = 2560Gb (down, up blijft 320Gb max 1Mbit) maximaal. Alleen dit red je niet aangezien je dan 100% uit je verbinding moet persen 24 uur per dag voor 30 dagen. Dus zeg dat iemand maximaal 1800Gb kan doen dus 400gb is niet veel op wat maximaal kan. Dit haal ik ook niet elke maand de ene keer is het meer dan de andere keer.

Verwijderd

Ik zat eerst met demon 2028/1024 met ongeveer 290gb per maand, kheb nu al 2 maanden een 8mbit abbo(upgrade) en het is nu iets hoger 330gb ongeveer. Hoe je aan die gig's komt mag je zelf bedenken. 160gb is overigens upload. Ze doen er idd niet moelijk over.

• --MeAngry--
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zelf SpeedXS en download gewoon waar ik zin in heb, ik hoef niet bij te houden hoeveel ik download itt mijn maatjes bij Chello die elke maand opnieuw eer fijn geknepen worden naar ISDN :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Bij Xs4all kan je echt onbeperkt downloaden. Ik heb een collega die (met een basisabbo) in 5 maanden meer dan 1,5 TB gedownload heeft.

• bjck
we_are_borg schreef op 19 september 2004 @ 19:49:
[...]

1Mbit is maximaal 320Gb of 640Gb (up en down) reken nu maar uit als je 8Mbit heb, dus 8*320Gb = 2560Gb (down, up blijft 320Gb max 1Mbit) maximaal. Alleen dit red je niet aangezien je dan 100% uit je verbinding moet persen 24 uur per dag voor 30 dagen. Dus zeg dat iemand maximaal 1800Gb kan doen dus 400gb is niet veel op wat maximaal kan. Dit haal ik ook niet elke maand de ene keer is het meer dan de andere keer.
Als je 1Mbit hebt haal je nooit 640Gb aan up & down verkeer. Als je volledig je up of down gebruikt zal de ander nooit meer volledige snelheid halen natuurlijk.
Phydomir schreef op 19 september 2004 @ 19:34:
[...]

Weet iemand hier die telebyte heeft hoe het zit met ping tijden. Ik heb nu Demon maar ga beging november overstappen naar eenh andere provider. En ik wil dus niet weer last hebben van hoge ping tijden 's avonds en in het weekend.
Mjah, telebyte zegt niet in te grijpen op dataverkeer en excessen. Maar geeft wel netjes aan dat er een overboeking van 1:25 is. Dus dan moet je voor lief nemen dat de snelheid soms een heel stuk lager is door een vol netwerk segment want dat ga je natuurlijk krijgen in piektijden. En een vol netwerk segment geeft verhoogde latency (pingtijden).

• Phydomir

Phydomir

Dennis

bjck schreef op 19 september 2004 @ 20:01:
Mjah, telebyte zegt niet in te grijpen op dataverkeer en excessen. Maar geeft wel netjes aan dat er een overboeking van 1:25 is. Dus dan moet je voor lief nemen dat de snelheid soms een heel stuk lager is door een vol netwerk segment want dat ga je natuurlijk krijgen in piektijden. En een vol netwerk segment geeft verhoogde latency (pingtijden).
Waarom hebben providers als wanadoo en tiscali zelfs op hun 312 abbo's altijd strakke ping tijden?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• bjck
Phydomir schreef op 19 september 2004 @ 20:04:
[...]

Waarom hebben providers als wanadoo en tiscali zelfs op hun 312 abbo's altijd strakke ping tijden?
Wat denk je dat het gemiddelde traffic per klant/aansluiting is bij die ISP's in vergelijking met de bovengenoemde ISP's met wide-open verbindingen?

Zag laatst nog getallen van KPN hoeveel % er lite, basic of fast hebben. En zijn er beroerd weinig met fast. Er is gewoonweg geen behoefte aan en iedereen die er behoefte aan heeft verbruikt meer/veel. En zal prijstechnisch natuurlijk een ISP zoeken die wide-open levert voor hetzelfde of een lager bedrag dan een kpn-adsl ISP vraagt voor 4Mbit.

Conclusie: laag gemiddeld gebruik per aansluiting -> geen last van overboeking bij KPN-ADSL isp's.

Dit is ook één van de redenen dat er weinig tot niet wordt opgetreden tegen excessen in verbruik aldaar omdat het niet nodig is (nog).

• Benotti
  • Laatst online: 15-02 13:05
Ikzelf het tiscali, en sinds kort adverteren ze met de no data limiet voor 2 euro per maand. Ik ga er dus ook vanuit dat er verder geen leuke grapjes bij komen, dus ben ik meer ff flink gaan downloaden :P

Wat ik vrij snel daarna echter wel had is dat bittorrent het niet meer deed :/
Zou het kunnen dat tiscali die poort bij mij geblokkeerd heeft ofzo? (associaal veel had ik daar nu ook weer niet meer gedownload :/ )
Want eergister ff een andere poort gekozen voor azureus, en hij gaat weer als een trein :Y)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10
Lol, 250 gb per maand. Maakt mij niet uit welke ISP je neemt, als het maar niet de mijne is.

Of probeer dit eens:

Eweka Zakelijk 1024/512 1:1 = €415,-

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 20:13

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ik vraag me dit al tijden af: Als je per maand 250-400GB download, waar laat je dat en wat doe je ermee?
Hebben jullie elke maand twee nieuwe big-ass schijven om vol te proppen?
Er vanuit gaande dat een film DVD kwaliteit heeft, zeg 4,5GB. De helft van 400GB zouden dan al zo'n 50 films zijn. Gooien jullie het meeste meteen weer weg?

specs

• bjck
De_Flexe_Toki schreef op 19 september 2004 @ 23:52:
Ik vraag me dit al tijden af: Als je per maand 250-400GB download, waar laat je dat en wat doe je ermee?
Er vanuit gaande dat een film DVD kwaliteit heeft, zeg 4,5GB. De helft van 400GB zouden dan al zo'n 50 films zijn. Gooien jullie het meeste meteen weer weg?
Ene oor in, andere oor weer uit lijkt me.

• mhr-zip
De_Flexe_Toki schreef op 19 september 2004 @ 23:52:
Je bent toch bedot, als je ISP al klaagt bij minder dan 400 GB.

Draai jij thuis geen newsserver mirror dan?

Tijd dat er een user blacklist komt, net zo als bij verzekeringen.

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 20-09-2004 00:58 ]

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Even een vraagje aan de Telebyte-boys: halen jullie die 8mbit ook echt vanuit de gewone Telebyte nieuwsgroepen??

Ik heb zelf namelijk een Demon 8mbit lijn (€65 pm) en de snelheid is op zich prima ware het niet dat je maar met 2 threads (~ 120KB/s totaal) van de, overigens zéér complete, Demon newsservers mag downloaden.. Retentie-tijd is prima (supernews), maar het is frustrerend downloaden als je weet dat er meer in de pijp zit ;)

Nu zag ik dus idd al staan dat TweakDSL (€69,95 pm) deze cap niet hanteert en dat scheelt natuurlijk wel weer in de extra kosten van een payed-newsserver. Ook die 100MB webspace van TweakDSL (vs 20MB van Demon en 50MB van Telebyte) is altijd handig natuurlijk!

Wees consequent, maar niet altijd

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik snap nog steeds niet hoe de mensen hier kunnen komen op de aantallen van 250GB per maand of zelfs meer :?

Ik heb een kpn dadsl abbo bij wanadoo 4480/704 en ik heb van die periodes dat ik veel download en dan weer periodes dat ik mijn verbinding hoofdzakelijk gebruik om te surfen en te mailen.

Ik heb hier op een apparte computer shareaza draaien en ik heb de statisstieken eens bijgehouden met een downloadmonitor
Deze computer heeft in de maand augtustus gewoon 24/7 staan downloaden
wat download ik zal je vragen:
iso's van 130mb tot 4,4gb
mp3's
e-books (pdffiles)
ik zat met het dataverkeer van mijn werkbakkie erbij waar ik regelmatig online games speel op mx 84 gb in 1 maand.
soms ga ik naar mijn werk toe en staan er bijvoorbeeld 20 downloads open met een gemiddelse van 70kb per seconde
vervolgens kom ik thuis draait er nog 1 download met 3kb per seconde terwijl de rest nog niet eens af is.

Zelfs met deze aantallen vraag ik mezelf wel eens af of de provider niet moeilijk gaat doen ondanks dat ze fup hanteren.
Het moet toch niet zo zijn dat alle bandbreedte die je hebt met je abbo gebruikt gaat worden voor het downloaden alleen?
ik vind de aantallen die sommigen hier claimen toch wel lichterlijk overdreven omdat je bij het downloaden nooit de exact zelfde snelheid zal hebben.

Reken er maar op als je voordurend download dat de internetprovider kan zien wat je uitvreet.
Ik ben hier achtergekomen toen een helpdeksmedewerker mij wist te vertellen dat ik een p2p programma had draaien :?

Ik denk dat wanneer er bepaalde pieken zijn dat je er niets van zal horen maar als jij maand in maand uit rond de 200-300GB gaat verbruiken dat je het wel te horen zal krijgen.

computer voor alle werkzaamheden

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Schumi4ever schreef op 19 september 2004 @ 22:00:
Ikzelf het tiscali, en sinds kort adverteren ze met de no data limiet voor 2 euro per maand. Ik ga er dus ook vanuit dat er verder geen leuke grapjes bij komen, dus ben ik meer ff flink gaan downloaden :P

Wat ik vrij snel daarna echter wel had is dat bittorrent het niet meer deed :/
Zou het kunnen dat tiscali die poort bij mij geblokkeerd heeft ofzo? (associaal veel had ik daar nu ook weer niet meer gedownload :/ )
Want eergister ff een andere poort gekozen voor azureus, en hij gaat weer als een trein :Y)
Vergeet Tiscali maar, zie: http://webwereld.nl/nieuws/19529.phtml
Tiscali gaat dus ook piepen zodra klanten werkelijk wat data genereren. Idioten |:(

🌞🍃

• Benotti
  • Laatst online: 15-02 13:05
Ik heb geen abbo bij eweka (vind het wel klote dat tiscali gaan binary toestaat :(), maar voor zover ik daar dus uit op kan maken zie ik nog geen problemen :? (voor mezelf dan :P)

Pas als ze gaan klagen dat je teveel download terwijl je je download limiet hebt afgekocht, of dat ze die actie weer afschaffen (met terugwerkende kracht), dan kunnen ze pas oprotten :(

[ Voor 40% gewijzigd door Benotti op 20-09-2004 13:29 ]

Verwijderd

Ook schreef op 20 september 2004 @ 07:07:
Even een vraagje aan de Telebyte-boys: halen jullie die 8mbit ook echt vanuit de gewone Telebyte nieuwsgroepen??

Ik heb zelf namelijk een Demon 8mbit lijn (€65 pm) en de snelheid is op zich prima ware het niet dat je maar met 2 threads (~ 120KB/s totaal) van de, overigens zéér complete, Demon newsservers mag downloaden.. Retentie-tijd is prima (supernews), maar het is frustrerend downloaden als je weet dat er meer in de pijp zit ;)

Nu zag ik dus idd al staan dat TweakDSL (€69,95 pm) deze cap niet hanteert en dat scheelt natuurlijk wel weer in de extra kosten van een payed-newsserver. Ook die 100MB webspace van TweakDSL (vs 20MB van Demon en 50MB van Telebyte) is altijd handig natuurlijk!
Naar telebyte newsgroupen 3 threads, is ook goede snelheid te halen.. gemiddeld denk 700 á 800 kB/sec.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

zou iemand die telebyte heeft eens voor mij willen pingen naar tweakers.net tussen 20u en 23u en dit dan hier posten? Zou ik erg op prijs stellen.

• bjck
Phydomir schreef op 20 september 2004 @ 20:37:
zou iemand die telebyte heeft eens voor mij willen pingen naar tweakers.net tussen 20u en 23u en dit dan hier posten? Zou ik erg op prijs stellen.
Het gaat niet samen een stabiele lage latency en zo veel dataverkeer per aansluiting per maand. 't Zijn 2 dingen die niet samen gaan voor die prijs per maand. Misschien gaat het een maand of 2 goed en 'mag' je 200GB downloaden. 'n Maand later wordt je misschien op je vingers getikt.

Of je latency begint opeens vervelend te doen in de avond uren en maakt gamen onmogelijk. En dan heb je het zelf wel een beetje gedaan aangezien je dan ook zo'n iemand bent die belachelijk veel download.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

bjck schreef op 20 september 2004 @ 21:36:
[...]

Het gaat niet samen een stabiele lage latency en zo veel dataverkeer per aansluiting per maand. 't Zijn 2 dingen die niet samen gaan voor die prijs per maand. Misschien gaat het een maand of 2 goed en 'mag' je 200GB downloaden. 'n Maand later wordt je misschien op je vingers getikt.

Of je latency begint opeens vervelend te doen in de avond uren en maakt gamen onmogelijk. En dan heb je het zelf wel een beetje gedaan aangezien je dan ook zo'n iemand bent die belachelijk veel download.
???

Waar heb jij het over. Ik wil gewoon weten of de ping bij telybyte ook 's avonds stabiel en laag is. Niet dat ik overstap en ik dezelfde problemen hou als demon momenteel heeft. (Een grote groep gebruikers die hoge ping tijden hebben)

• mhr-zip
Hier stond onzin :)

[ Voor 101% gewijzigd door mhr-zip op 20-09-2004 23:16 ]

• bjck
Phydomir schreef op 20 september 2004 @ 22:24:
[...]

???

Waar heb jij het over. Ik wil gewoon weten of de ping bij telybyte ook 's avonds stabiel en laag is. Niet dat ik overstap en ik dezelfde problemen hou als demon momenteel heeft. (Een grote groep gebruikers die hoge ping tijden hebben)
Als het op dit moment prima is op het netwerk van telebyte kan het ook volgende week compleet anders zijn. Je hebt eigenlijk niets aan die informatie.

Eén ding weet je wel en dat is dat ze adverteren dat er geen datalimiet is. Dus dat trekt logischerwijs de mensen met grotere bandbreedte en datahoeveelheid. Zoals de berekening al vele malen voorgerekend is gaat dat een keer mis met een overboeking. En met als gevolgen lagere snelheden en verhoogde latency.

Verwijderd

Phydomir schreef op 20 september 2004 @ 20:37:
Iets te laat misschien, maar toch:

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=18 ms TTL=250

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 17ms, Maximum = 18ms, Gemiddelde = 17ms

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:12

Bjk

Ik kreeg gisteravond een nieuw modem van chello, een thompson die mijn oude com 21 vervangt. Naar 2 uur pielen is het gelukt hem aan de praat gekregen. Dit mede omdat het ip adres in de installatie folder een typo bevat waardoor het activeren weer niet ging. Maar dat terzijde, ik ben het lakse beleid van chello echt helemaal zat. Betaal nu 45 euro de maand, terwijl ik voor een paar euro meer bij telenet een veel betere verbinding krijg.

Nu heb ik het topic doorgelezen, en lees ik goede dingen over telenet. Nu zijn de nieuwsgroepen van chello echt onvolledig. Hoe zit het met de nieuwsgroepen van Telebyte. En hoe snel na het bestellen heb jullie daadwerkelijk internet van hun. Of is het pakketje binnen gekomen.
Hopelijk kunnen jullie me informeren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou er ook rekening mee dat niet alle ADSL-routers echt 8Mbit aankunnen. De meesten blijven ergens rond de 6 a 7 steken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:12

Bjk

Moet ik trouwens ook mijn huidige router vervangen? Ik heb een: Sitecom DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S die ik dus nu gebruik voor kabel internet op 2 pc's.

Verwijderd

The_Eagle schreef op 21 september 2004 @ 16:23:
Hou er ook rekening mee dat niet alle ADSL-routers echt 8Mbit aankunnen. De meesten blijven ergens rond de 6 a 7 steken.
met een 30mbit adsl router haal je ook geen 8mbit. je blijft altijd steken op 6 a 7 mbit. ken jij soms mensen die 8mbit(1024kb/s) halen.......

• nimmolon
  • Laatst online: 15-01 21:42
Eweka zeurt er niet om.

3 maanden achter elkaar boven de 300gb. Juli zelfs bijna 400. Geen probleem :)

• bjck
Enige router die ik ken die echt een beperking heeft op de maximale throughput is de 2200E van Draytek.

Verder zijn ze geen van alle gelimiteerd door de hardware op maximale snelheid.

• Flint
  • Laatst online: 13-02 15:25
Bjk schreef op 21 september 2004 @ 16:19:
En hoe snel na het bestellen heb jullie daadwerkelijk internet van hun. Of is het pakketje binnen gekomen.
Hopelijk kunnen jullie me informeren.
Bij mij na 3 weken. Dus redelijk snel.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 22:56:
[...]

met een 30mbit adsl router haal je ook geen 8mbit. je blijft altijd steken op 6 a 7 mbit. ken jij soms mensen die 8mbit(1024kb/s) halen.......
De Alied Data Coperjet 816-2.

Trained hier thuis netjes op : 8064/1024

WWW.RC5.NL

• MJ85
  • Laatst online: 20-03-2025
Ook niet geheel onbelangrijk, hoe zit het ermee als je wil overstappen van een KPN-based isp naar een bbned/babyXL based provider? Duurt dat nog steeds weken of is die nieuwe regeling al inmiddels ingegaan?

.

• mhr-zip
MJ85 schreef op 22 september 2004 @ 14:43:
Ook niet geheel onbelangrijk, hoe zit het ermee als je wil overstappen van een KPN-based isp naar een bbned/babyXL based provider? Duurt dat nog steeds weken of is die nieuwe regeling al inmiddels ingegaan?
Die regeling is al in gegaan ja, kan met 15 minuten klaar zijn.

MAAR, bbned ondersteund dit nog niet, dus je kan alleen weg bij bbned met telco - telco. Maar nog niet er naar toe. KPN en BabyXl ondersteunen beide.

Verwijderd

bjck schreef op 21 september 2004 @ 23:53:
Enige router die ik ken die echt een beperking heeft op de maximale throughput is de 2200E van Draytek.

Verder zijn ze geen van alle gelimiteerd door de hardware op maximale snelheid.
Toch wel...de Thomson 510i kan het ook niet aan (8/1). Blijft steken op 7600 / 832.
De E-tech heeft geen problemen: 8192/1024 sync.

• MJ85
  • Laatst online: 20-03-2025
mhr-zip schreef op 22 september 2004 @ 14:50:
[...]

Die regeling is al in gegaan ja, kan met 15 minuten klaar zijn.

MAAR, bbned ondersteund dit nog niet, dus je kan alleen weg bij bbned met telco - telco. Maar nog niet er naar toe. KPN en BabyXl ondersteunen beide.
Dat is jammer, bbned snijd zichzelf hiermee ook wel een beetje in de vingers imo. Ze hadden dit systeem al in plaats en werking moeten hebben net als BabyXL :|

.

Verwijderd

Telebyte levert via BBNed en via BabyXL. Bel ze gewoon even op en vraag of je via het BabyXL netwerk verbinding kan krijgen.

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Edwin van Cleef schreef op 20 september 2004 @ 07:41:
Reken er maar op als je voordurend download dat de internetprovider kan zien wat je uitvreet.
Ik ben hier achtergekomen toen een helpdeksmedewerker mij wist te vertellen dat ik een p2p programma had draaien :?
Ik denk het niet. Hij kan natuurlijk proberen met standaard p2p software te kijken naar je shared folders. Of hij kan je poorten monitoren. In theorie kan hij je data onderscheppen en bestuderen.

Ik denk echter dat hij in dit geval een snelle conclusie heeft getrokken. Je hebt een (naar zijn mening) grote up/download dus zal je wel p2p-software gebruiken.

Zal niet de eerste helpdesk-medewerker zijn die niet door heeft dat p2p niet de enige methode is om grote hoeveelheden data over te pompen.

Nu moet ik wel toegeven dat p2p voor de meeste mensen wel de hoge datatransfers zal verklaren. :9

[ Voor 3% gewijzigd door ritsjoena op 22-09-2004 16:07 ]

Verwijderd

Mwoah...nieuwsgroepen doen het toch wel voor het grootste gedeelte hoor...24/7 met 700kb/sec downloaden...mensen die niet snappen hoe je aan 250GB per maand komt...ik zit al op 20 tot 50GB per dag. Dus reken maar uit :)
En ja, sommige dingen daarvan gaan meteen weer weg (niet wat ik wilde, corrupt, niet leuk etc) maar ik denk toch wel dat de helft over blijft. (En ja, ik heb dus grote HD's in gebruik :))

/edit: TweakDSL doet hier inderdaad niet moeilijk over, en de verbinding is zowel qua ping als snelheid prima. Ze hebben hier en daar wat problemen gehad, maar ach, welke provider niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 17:47 ]

• bjck
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 15:28:
[...]

Toch wel...de Thomson 510i kan het ook niet aan (8/1). Blijft steken op 7600 / 832.
De E-tech heeft geen problemen: 8192/1024 sync.
Is per verbinding weer compleet anders en hangt ook van de combinatie van modem & centrale af (apparatuur in de centrale, welk type/fabrikant is van belang).

• nimmolon
Prang schreef op 22 september 2004 @ 14:22:
[...]

De Alied Data Coperjet 816-2.

Trained hier thuis netjes op : 8064/1024
Mijn Tellindus trained hier ook netjes op 8064/1024. Maar die snelheden haal ik never nooit niet :)

• mhr-zip
nimmolon schreef op 23 september 2004 @ 15:15:
[...]

Mijn Tellindus trained hier ook netjes op 8064/1024. Maar die snelheden haal ik never nooit niet :)
Ook niet als je er 10% overhead aftrekt?

Welke provider heb je dan?

• nimmolon
Eweka, ik haal snelheden van 850kb down, en 95kb up. Maar dat is niet de snelheid die bij 8095 en 1024 hoort ;)

Mijn isp is eweka

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
nimmolon schreef op 23 september 2004 @ 22:22:
Eweka, ik haal snelheden van 850kb down, en 95kb up. Maar dat is niet de snelheid die bij 8095 en 1024 hoort ;)
Jawel hoor. :)

8192 is met atm en tcp overhead 853kB/s. Dus je heb zelf een extreem goede verbinding.

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik heb utwente adsl 8/1 mbit met als limieten een slordige 165 GB up en 50 GB down, per week that is :D

Hier komt iets hips te staan

• nimmolon
Dat bedoel ik ook te zeggen :x

Die overhead maakt het wat langzamer ;)

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 22:48
Iemand ervaringen met Dutch Web Services? ... de 8mbit versie voor 52,50 per maand

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit!! ik ga voor TeleByte :P

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 17:04:
Mwoah...nieuwsgroepen doen het toch wel voor het grootste gedeelte hoor...24/7 met 700kb/sec downloaden...mensen die niet snappen hoe je aan 250GB per maand komt...ik zit al op 20 tot 50GB per dag. Dus reken maar uit :)
En ja, sommige dingen daarvan gaan meteen weer weg (niet wat ik wilde, corrupt, niet leuk etc) maar ik denk toch wel dat de helft over blijft. (En ja, ik heb dus grote HD's in gebruik :))

/edit: TweakDSL doet hier inderdaad niet moeilijk over, en de verbinding is zowel qua ping als snelheid prima. Ze hebben hier en daar wat problemen gehad, maar ach, welke provider niet.
Ik schop dit topic omdat ik op GoT het één en het ander aan het zoeken ben over de Tweakdsl nieuwsgroepen-server. De laatste maanden kan ik hier helemaal niets vanaf halen. De groepen zijn ook helemaal leeg. Normaal gesproken kon je wel wat leuks vinden in bv. alt.binaries.startrek of alt.binaries.mpeg.videos maar nu dus niet meer.

#Sir Soes, naar welke nieuwsserver verwijs jij eigenlijk waarvan je met 700 kb/s kunt downloaden? Ikzelf heb ook de 8mbit van TweakDSL (en die loopt harstikke top +/- 860kb/s down en 98 kb/s up). ?

Hebben er nog meer mensen problemen met de TweakDSL nieuwsserver?
Ik neem aan dat je gewoon nog steeds "news.tweakdsl.nl" gebruiken als server naam en SMTP.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1