Iemand ervaring/ideeen met/over de nieuwe Toshiba Tecra S1

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 21:34

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ik ga binnenkort m'n huidige laptop vervangen voor m'n studie, vroegah had je 4 modellen die interessant waren, een Satellite, een Tecra, een Portege en een Libretto... Libretto's zijn er tegenwoordig niet meer maar ze hebben wel gelijk (4-1)^2 actuele modellen bedacht zowat.

Ik werk nu met een Toshiba Satellite 4090XCDT en deze Celeron 400, 128MB, 12GB en 1024*768 14,1" TFT is toch wel een beetje te traag voor mijn gebruik.

De noodzaak van een laptop waarmee op school een en ander kan worden uitgevogeld is redelijk groot, maar welke nu te kiezen.

Ik volg een HBO opleiding Elektrotechniek, waarbij ze via een semi-PC-prive project een aantal typen Fujitsu-Siemens gevalletjes aanbieden. Nu heb ik zelf nogal eens wat van die dingen in m'n handen gehad en ik moet zeggen de Toshiba Tecra en de IBM Thinkpad T-serie is toch wel veel en veel beter dan het andere gave spul wat op de markt is.

Wat mijn eisen eraan zijn:
1.) Portable, dus <3kg
2.) Groot scherm, dus resolutie >1024*768
3.) Lange levensduur accu, Bluetooth, Wireless LAN, enz. dus een Centrino (bij voorkeur Dothan)

Wat ik er op doe:
Schema's ontwerpen, rekenen met mathematisch rekenpakket, ontwikkelen van software (C++/Labview, enz) en verder het standaard werk voor op een notebook, het papiervervangend geheel... En verder wil ik er zeker 4 jaar mee doen...

Als ik deze punten naast elkaar zet kom ik (EN mijn budget ;), +/-2200 euro) op de volgende notebooks:

Toshiba Tecra S1 PM735,
15" 1440*1050,
512MB,
80GB,
DVD+/-RW
.... 2,9kg
+/- 2200 euro

IBM Thinkpad T42 PM735,
15" 1440*1050,
512MB,
40GB
CDRW
.... 2,7kg
+/- 2800 euro

Ik heb de Thinkpad T41 al een beetje kunnen betasten en ik moet zeggen, JA die is echt enorm stevig... Alleen de Tecra S1 heb ik nergens kunnen bezichtigen, dit omdat deze vrij nieuw is en de meesten alleen de M2 in hun assortiment hebben welke tussen de oude en nieuwe S1 zit als ik het goed begrijp.

De Tecra M2 is kwalitatief zo op het eerste gezicht ook uitstekend te noemen, maar hoe de S1 is?! Een beetje onduidelijk omdat dit meer een "office" laptop is dan een "in the field" laptop als je naar de vormgeving kijkt.

Resumerend eigenlijk 2 vragen waarvan de 2e voor mij eigenlijk al beantwoord is:

1.) Heeft er iemand informatie over hoe en wat van de nieuwe S1, dus een review gevonden of zelf ervaring met het apparaat... In vergelijking met de M2 zou voor mij al voldoende zijn (volgens mij is een M2 een duurdere variant van de S1??????, waar moet ik die meerprijs in terugzien?!)

2.) Is de IBM zijn 600 euro meer waard terwijl er mijns inzien minder inzit (geen DVD brander en mindere harddisk) (volgens mij niet dus :S)

Ik hoop dat er een paar mensen zijn die mij een beetje informatie kunnen geven ik ben al 2 weken het hele internet ondersteboven aan het keren maar echt vergelijkingen tussen de notebooks kan ik niet vinden. En het zelf vergelijken in real-life viel ook zo tegen omdat ze hier in de buurt van Rotterdam nergens op voorraad zijn...

Speed kills, but beauty lives forever...

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Is er niemand die ervaring heeft met een Toshiba Tecra S1...

OF Wat ook heel handig zou zijn iemand die kan vertellen waarom een M2 vergeleken met dat wat een S1 bied veel duurder is, is die kwalitatief veel beter?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
T42 = 1400x1050 of 1600x1200 (Geen 1440 B) )

Owja, en ik kon via notebookcenter.nl regelen dat ze een duitse T41P invoerde. Die koste mij toen 1980 euro. Excl US Tobo EN XP NL. Totaal dus zon 2200.

Mail die man maar eens. Ik heb mij IBM daar ook gehaald.

En verder zijn die IBM gewoon extreem sterk. De verkoper ging er gewoon op _staan_ en hij bleef het doen. (als voorbeeld natuurlijk, zoiets doe je niet dagelijks)

Maar kijk dus even naar de T41P. Veel betere specs, weegt minder, gaat 6+ uur op de accu mee. (T42P gaat met de 9Cell 72.82Wh accu max 4.5 uur mee als ik mijn vrienden @ thinkpads.com mag geloven)

Het enige voordeel van de T42 (maar het scherm slurpt dus ook veel meer) is dat het een Flexview is. Maar! een probleem van flexviews is juist weer dat ze last van ghosting hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Roberto op 20-09-2004 23:19 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb half jaar lang met tecra S1 gewerkt, en ik moet zeggen dat het een leuk ding is, en kwalitatief erg goed in elkaar zit, alleen hij heeft ook zo zijn min puntjes

zo zitten er nogal wat gevoelige onderdelen op, en zijn vooral de headphone en die andere 3.5mm ingang voorop erg gauw kapot (meerdere malen gehad)

ook zitten er modellen bij waarvan touchpad niet goed functioneerd (te gevoelig tot totaal geen registratie)

verder erg mooie laptops, gaan lang mee, goede accu's en groot beeld. de boxjes die er op zitten zijn compleet waardeloos als je een beetje fatsoenlijk muziek wil luisteren, maar dit is niks nieuws voor laptops :)
RS_003 schreef op 20 september 2004 @ 23:11:
Maar kijk dus even naar de T41P. Veel betere specs, weegt minder, gaat 6+ uur op de accu mee. (T42P gaat met de 9Cell 72.82Wh accu max 4.5 uur mee als ik mijn vrienden @ thinkpads.com mag geloven)
ja dat klinkt als een klasse 1 verkoops praatje.
als die accu echt zo goed was had ie wel bekender geweest (tomshardware etc)
ik kan die tecra ook wel 4 uur lang op super low cpu met hd's uitgeschakkeld laten staan, maar dat is niet echt een serieuze accu test ;)

[ Voor 31% gewijzigd door BasieP op 20-09-2004 23:19 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
RS_003 schreef op 20 september 2004 @ 23:11:
T42 = 1400x1050 of 1600x1200 (Geen 1440 B) )

Owja, en ik kon via notebookcenter.nl regelen dat ze een duitse T41P invoerde. Die koste mij toen 1980 euro. Excl US Tobo EN XP NL. Totaal dus zon 2200.

Mail die man maar eens. Ik heb mij IBM daar ook gehaald.

Bedankt voor de reactie ik heb nog even zitten rondneuzen en vind de IBM ThinkPad T41p die ze momenteel aanbieden op de rabatt.de voor 2000 euro best interessant. Je hebt het er over dat er een Duits keyboard in ligt TC1GH ===>GE<===, dat deze vervangen kan worden door een US lijkt me logisch, maar hoe zit het met het OS. Als ik zelf een Engels OS installeer kan ik dan nog gebruik blijven maken van die mooie blauwe knop of vervalt die functie helemaal.

Ik geloof dat je zelf een X40 hebt heb je het toetsenbord los bijgeleverd gekregen of een al omgebouwde laptop doos (en geopende seal) ontvangen.

De beste meneer heeft al een e-mailtje van mij ontvangen maar graag zou ik willen weten wat hun levertijd normaal was en hoe het zit met die "studenten" korting, dit omdat ik er 2 wil aanschaffen, ook 1 voor m'n klasgenoot.

Verwijderd

had ooit een IBM thinkpad T40 P M 1.3 zonder wireless. Geweldig apparaat 14 " zeer licht 2.2 kg, mijn broertje heeft er ook nog een. Superstevig niet kapot te krijgen. Krijg binnenkort een Toshiba tecra s1. dus zal binnenkort welwat te vergelijken hebben.
Pagina: 1