WinXP SP2 krijgt geen IP van DHCP

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:37
Van de week stond pc van m'n tante hier. Ik moest wat software installeren. Heb er toen gelijk SP2 op geinstalleerd.

Hij stond aangesloten op mijn ethernet switch (op Planet ADSL). Nadat SP2 geinstalleerd was kreeg ik geen ip adres meer van de DHCP. Er stond iets van: Er zijn beperkte of geen netwerkmogelijkheden beschikbaar.

Ik dacht toen dat het kwam door het installeren van SP2. Heb toen heel de pc opnieuw geinstalleerd met WinXP met SP2 geslipstreamd. En inderdaad, nu kreeg ik wel een IP van de DHCP. Heb toen de software voor het modem van m'n tante geinstalleerd (speedtouch 330 usb).

Nu staat de pc weer bij haar. Maar na lang gebel, blijkt dat er nu hetzelfde probleem is als eerst. De pc krijgt geen IP van de DHCP. Ze heeft een netwerkwizard uitgevoerd, de firewall uitgeschakeld. Maar niks werkt. Haar provider is Speedlinq.

Ik heb een tijd geleden toen zij ADSL kreeg, verbinding kunnen maken met internet zonder gebruikersnaam of wachtwoord in te vullen. Bij speedlinq (website) zeggen ze ook dat dat zou moeten kunnen.

Ligt dit probleem aan SP? En wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na mijn weten heeft SP2 de firewall aan staan etc.. Misschien staat daar iets brak ingesteld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Osiris schreef op 17 september 2004 @ 22:38:
Na mijn weten heeft SP2 de firewall aan staan etc.. Misschien staat daar iets brak ingesteld? :?
Firewall ook al geprobeerd uit te zetten. Maar dat werkt niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

Gaitman

The Real One

Hier een zelfde probleem met Wifi (Notebook Asus M3700N) op het draadloze netwerk van school krijgt ook geen IP van DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
lift ik mee, want ik heb hetzelfde..... ik heb nu alles statisch ingesteld, en met wat gepruts werkt het zowaar ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
rozndaal schreef op 17 september 2004 @ 22:50:
lift ik mee, want ik heb hetzelfde..... ik heb nu alles statisch ingesteld, en met wat gepruts werkt het zowaar ;)
Wat voor gepruts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dit tooltje eens: WinsockXPFix.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:23
ik heb zowel op de latop als op men gewone pc dhcp aan staan met sp2, bijde werke probleemloos. op de laptop (asus m6000n) kijgt zowel de wifi intel 2200bg , als de 1 Gbit nic via de dhcp een ip.

kijk eens naar driver upgrades?

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Vooral met draadloos had ik dat probleem. Voor SP2 had ik dat ook wel, maar kon ik het nog oplossen door het uit en weer inschakelen van de draadloze netwerkkaart. Zelf een IP-adres instellen wilde wel, maar er via internetten, pingen, e.d. wilde dan nog steeds niet. Op mn bedrade netwerk had ik van deze dingen geen last met SP2.
Dat was op XP Home.

Heb nu net XP Professional geïnstalleerd en ben nu bezig met SP2 aan het installeren op de relatief schone Windows.
Vervolgens installeer ik de draadloze netwerkkaart drivers en kijk naar het resultaat.

@hubbink:
Heb je em zelf ook al uitgeprobeerd? Zo ja, wat zijn je bevindingen?

Edit:
Ik heb SP2 nu geïnstalleerd op mn XP Pro en vervolgens de drivers van de draadloze netwerkkaart en het werkt allemaal waarempel. :*)
Nu hoop ik dat straks ook mn eigen firewall nog steeds kan gebruiken ipv de Windows-firewall. O-)

Edit 2:
Na het installeren van "Tiny Personal Firewall" krijg ik een rare foutmelding van het Tiny die ik zo even niet meer weet, maar het was iets in de trant van: "Service control interrogate" :?
Daarna krijg ik geen IP-adres, ook niet als ik de firewall uitschakel.

En ik kan tijdens dit schrijven melden dat als je de firewall weer deïnstalleerd wel weer een IP-adres kunt krijgen. :)
Misschien dat ik toch even die tip van Hubbink ga proberen.

Edit 3:
Die tool waar Hubbink naar verwijst werkt maar voor na 1 keer opnieuw opstarten. Na nog een keer opnieuw opstarten ervaar ik het het probleem van het niet kunnen verkrijgen van een IP-adres alweer.
Zou ik voldoende kunnen vertrouwen op de Windows firewall (heb echt zelden Spyware op mijn eigen PC's staan) of kan ik beter opzoek naar een betere firewall?
Ik zoek eigenlijk een beetje de eenvoud zoals Tiny Personal Firewall het heeft. Kerio lijkt overigens wel wat op Tiny Personal Firewall, maar oogt wel een stuk commerciëler.
ZoneAlarm lijkt me ook niet erg uitgebreid.
Voorlopig nog maar even met de Windows firewall doen dan. :/

[ Voor 59% gewijzigd door Joen op 18-09-2004 00:37 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
gewoon niet te veel pron sites bezoeken, scheelt ook hoop spyware ;). Probeer gewoon eerst even met de windows firewall te werken, kijken of dat wat is, inperciepe doet die firewall percies wat al die andere ook doen, alleen heeft die van windows misschien wat beperktere instellingen enzo

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
OM preciezer te zijn: de Windows firewall blokkeert voornamelijk geen uitgaande verkeer.

Het ging bij mn vorige reply's trouwens over Tuny Personal Firewall 2.0.14.

• Kitser
Ondertussen zit ik nog met hetzelfde probleem...... Weet iemand nog iets?

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

vaker van gehoord, gooi dan SP2 eraf, geef de melding van error wat je krijgt (log file) naar microsoft en misschien komen ze met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Nu heb ik in mijn eigen netwerk precies hetzelfde probleem. Een pc met XP SP2 heeft goed gewerkt. De netwerkkaart er even uit geweest. Nu hij er weer in zit, krijg ik geen ip adres van de DHCP (speedtouch 510). Aan de configuratie is niks veranderd..... Wie weet er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Werkt een vast ip instellen wel ?

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een oplossing tegengekomen?
Same prob here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
Hier krijg ik wel een IP adres van de dhcp server (planet modem/router). Maar pingen of het netwerk bereiken ho maar...
Dus als iemand met de gouden tip kan komen!

Edit 1
winsockfix moet nog geprobeerd worden.
Edit 2
winsockfix heeft geen effect.

[ Voor 25% gewijzigd door lucaspr op 06-10-2004 16:47 ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

standaar probleem oplosser zou zijn iets van..

1. controleer de kabels (echt doen!)
2. reboot modem & pc
3. type ipconfig /renew (voor xp) in commando prompt. (noteer foutmelding om e.v.t. later te posten)
4. schakel ALLE firewalls uit (Tiny, mcafee, norton, & interne meer als 1 firewall op je pc is toch al onvestandig) , normaals "ipconfig /renew" proberen
5. stel een statisch ip in. vergeet niet de gatway en DNS server in te stellen.
6. Winsockfix & reboot.
7 Virus & spyware scan (een onbeveilgde pc heeft binnen 20 minuten een virus, firewall voorkomt dit al). Zie de faq van B&V
(7.5) neem e.v.t contact op met helpdesk van de provider.
8 post in NT, vergeet niet precies neer te zetten wat er veranderd is, wat je aan firewalls hebt draaien. output van ipconfig/all helpt, hardware (wat voor modem , router, provider) , wat is de foutmelding dat hij het niet doet. hoe ziet je netwerk eruit.

Maar vooral zelf zoveel proberen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33

Local Host

Het forum is om te leren.

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Wat bij mij helpt is alles handmatig instellen.

Even wachten dus nog op nieuwe drivers / fixes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle bovenstaande stappen doorlopen, geen resultaat, handmatig instellen geen resultaat, flink balen,geformateerd ( 5e keer vandaag) oude windows cd geinstalleerd met SP1 en wat denk je? Ik kan nog niet op internet !!!! Netwerkkaart ( onboard) verzend wel maar ontvangt nix, dus dan maar PCI kaart erin, blijft ie keer op keer hangen tijdens booten.....
PC vind die kaart dus niet leuk...
/me is nu hopeloos......

Edit: Installatie nummer 6: Windows geinstalleerd met PCI Lan kaart er al in, et voila, het werkt weer !! De aanhouder wint zeggen ze, maar ik denk wel enorm na voor ik weer SP2 erop ga zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:24
Een kennis heeft hetzelfde probleem.

Ze hebben een speedtouch, degene zonder switch.
Die zit verbonden met een switch. Aan die switch zit een lucent draadloos netwerk die zonder problemen werkt en een desktop PC.
Die PC wilde opeens geen verbinding meer maken met het netwerk.
Ik heb daar een statisch IP ingesteld, daarna doet de PC het wel weer, maar geeft af en toe een foutmelding dat het IP adres al gebruikt wordt in het netwerk.
Dat is echter niet het geval, ook een ander IP adres invullen werkt niet.
De laptop krijgt overigens nog steeds een adres van de DHCP server.
Op beide systemen draait overigens XP met SP2. Firewall op de PC staat uit.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

anders stel je een ip in dat voor 10.0.0.138 ligt...

dan weet je zeker dat dat probleem niet voor kan komen omdat de speedtouch ip's uitdeelt die hoger liggen dan 10.0.0.150

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supertooltje!!! In ieder geval werkte hij wel bij de laptop op de zaak, ik kom zelfs nu weer (zelfs mét wifi-stickje) weer op het bedrijfsnetwerk :> Draadloos en in de buurt van een digitenne antenne :>
mij = blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wware
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 23:14
Heb je wel al eens gekeken of de DHCP-service geactiveerd is??
Je kan zoveel opties proberen, maar als de service niet geactiveerd is geeft Windows gewoon geen kik. De DHCP mag nog vermeld staan bij de eigenschappen van je netwerkkaart, WIndows zal niet laten weten als deze servioce niet gestart is!

Ga eens naar Systeembeheer>Services.
Zoek daar naar DHCP Client. Klik dan met je rechtermuisknop erop en druk op starten.
Indien deze service niet gestopt was, zal nu hoogstwaarschijnlijk je probleem opgelost zijn. ;)

Vindt je het menuutje Systeembeheer niet?

Dit vindt je bij 'alle programma's' ofwel in de rechterkolom van je startmenu. Indien je het dara niet vindt klik dan met je rechtermuisknop op de startbalk en selecteer 'eigenschappen', vervolgens 'Menu Start'>aanpassen>geavanceerd en vink in het schermpje eronder ergens deze functie aan.

Hopelijk zijn jullie problemen hiermee van de baan.

I don't have a harddrive: I just hold 30 Chinese "Comrades" in the basement and force them to memorize bitpatterns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem tussen 2 pc... 1 is xp prof met sp2 geslipstreamd en de andere home met geinstalleerde sp2. dhcp is gwoon niet mogelijk. krijg melding beperkte toegang of geen toegang bla bla....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik heb exact hetzelfde probleem; beperkte of geen toegang krijgen met een wireless nic op het netwerk. Dacht eerst dat het aan WEP settings lag en heb WEP encryptie inmiddels uitgeschakeld. Op een Windows2000 bak en een WinXP laptop zonder SP2 kan wel vrolijk wireless gesurfd worden en werkt alles naar behoren.

Zover ik het kan zien/begrijpen krijgt de wireless nic gewoonweg geen IP toegewezen, die blijft dapper op 0.0.0.0 staan. Een 192.168.*.* IP invullen bied hier geen oplossing dus ik ga eens kijken of het andere (externe @home IP) wel werkt.

Hoe is SP2 trouwens het makkelijkst weer te verwijderen? Het lijkt me de boosdoener dus ik ben m beu!

Update
Post dit nu op de PC die al dagen niet online wil komen. Door de settings uit ipconfig over te nemen en m een vast (extern @home) IP toe te wijzen met de bijbehorende dns servers en gateway werkt het eindelijk... Nu nog kijken hoe lang het blijft werken...

Ondernomen stappen
* Software van mijn Linksys wireless NIC die de verbinding monitored van de PC af gehaald.
* Het @home IP vast ingesteld en niet meer via DHCP laten toewijzen. Subnetmask was al 255.255.255.0 en standaard gateway is 192.168.1.1 (mijn linksys wireless router)

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : MijnAthomeIP_Ingevuld
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::206:25ff:
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

Alleen die "fe80::206:25ff:" zegt me verdomd weinig ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Pietert op 30-10-2004 18:01 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Pagina: 1