[KOELING] Geforce 4 MX440.

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dit is vast niet het goede forum op het in te plaatsen, maar ja waar wel is me een raadsel.
Ik ben er eindelijk achtergekomen waarom mijn games soms wat vast lopen de videokaart raakt overhit, hier ben ik achtergekomen nadat ik mijn kast open maakte en een ventilator er op liet draaien, toen kon ik lekker gamen deed ik um uit en 5 min later hing die alweer.

Ik heb gelezen dat je er met een koeling/fan wel vanaf bent, alleen heb ik nog nooit van mijn leven zoiets gezien laat staan gebruikt.

Mischien dat jullie wat tips kunnen geven voor de makkelijkste manier van koeling voor mijn videokaartje?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik heb met installatiedraad een stille 80mm fan onder mijn videokaart gehangen omdat de originele fan enorm ging ratelen. Ik zal even kijken of ik daar nog pics van heb.

Afbeeldingslocatie: http://img34.exs.cx/img34/8982/Fan1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img34.exs.cx/img34/2706/Fan2.jpg

Maar wat misschien belangrijker is; algemene airflow. Als je kast dicht zit en je hebt een koeler op je videokaart zitten, moet die warmte alsnog ergens heen kunnen, dus ik zou je willen aanraden om 2 (stille) 80mm fans te kopen, eentje vooronder in je kast en eentje onder je videokaart.

EDIT:
alhoewel ik het best knap vind dat een Geforce 4MX in 5 minuten kan oververhitten, ik heb ook een Geforce 4MX in een piepkleine kast zitten, met alleen een passief koelblokje, geen airflow. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Zit jouw koelblokje er nog wel stevig op (zít het er nog wel op)

[ Voor 33% gewijzigd door OnTracK op 17-09-2004 21:42 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Je hebt een ventilator al geprobeerd. Kijk eens of de kaart goed in het AGP slot zit en anders is mss je vga naar de kl*te

Verwijderd

3 topics over 1 videokaartprobleem is wel wat erg overdreven...

Neem de airflowfaq's eens door in DOC / CME :)
[search=videokaart koeling]
[search=airflow]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 21:56 ]

Dit topic is gesloten.