resultaten met waterblokken voor 6800

Pagina: 1
Acties:

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
ik ben waarchijnlijk niet de enigste die vind dat de 6800 (alle versies) nogal warm worden.
ik ben zelf niet gedient van warmte (noorwegen hmmmm) en al helemaal niet van zo'n (even een klein censuurtje) jankfan die toch niks doet.

dus om maar in de zelfde trend te blijven van mijn cpu: waterblok erop!

nu zit ik er alleen mee dat de blokjes die ik heb gezien:

koolance gpu cooler: leuk, klein, maar ram?
anandtech 6800 gpu: mooi, $125, en $125 8)7

hebben jullie ervaringen met deze en/ofz ijn er nog andere die nog geschikt zijn voor de 6800 (100w+ vermogen)
zo ja, ervaringen worden gewaardeerd.

ps: ik wil eigenlijk alleen van die 8)7 ***bleeep*** ventilator af 8)7

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
Zelf heb ik een asetek gpu koeler op m'n 6800 zitten......en dat gaat perfect

ik weet alleen niet wat die dingen los kosten....die zat nl. bij m'n aquarius setje

scheelt een'héél stuk in temperatuur........nou word ie nog maar 40-45 graden full load...en dat ''stofzuigereffect'' is idd weg :)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 22:44

dlmh

Lo-Fi

AquaComputer TwinPlex voor nVidia kaarten? Kost geloof ik €44,-. Zie http://www.h-essers.nl voor info en resellers.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
doet dat blok ook je ram?

of moet ik daarvoor even creatief met de as5 doen?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op 17 september 2004 @ 21:12:
Zelf heb ik een asetek gpu koeler

ik weet alleen niet wat die dingen los kosten....die zat nl. bij m'n aquarius setje
Asetek Aquarius? Volgens mij is dat Thermaltake ;)

• Mr. Detonator
RoamoR schreef op 17 september 2004 @ 21:22:
[...]

Asetek Aquarius? Volgens mij is dat Thermaltake ;)
klopt, je hebt gelijk....maar ik heb dus een astek blok wat bij zo'n waterchill set zit (l30) zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.skenegroup.net/common/images/asetek_waterchill/17.JPG

maar je bedoelt dus meer zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolercases.co.uk/images/danger_den/nv_6800_a.jpg

dit kwam ik hier tegen: http://www.coolercases.co.uk/water_blocks_dangerden.htm (helemaal onderaan)

is wel ''out of stock'' zie ik :/

[ Voor 56% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-09-2004 21:38 ]

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Met die dangerden is meteen je geheugen ook gekoelt en het is ook nog een mooi koelblok om te zien dus ik zou het wel weten als ik een 6800U had :)

• Mr. Detonator
Av3ng3rtje schreef op 17 september 2004 @ 23:09:
Met die dangerden is meteen je geheugen ook gekoelt en het is ook nog een mooi koelblok om te zien dus ik zou het wel weten als ik een 6800U had :)
nou breng je me aan 't twijfelen :P

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 15:05
perfectsystems heeft ook iets voor de 6800 , het Water Cooler GPU Cool-Matic NV 40 blok. Er staat niet erg veel info bij, maargoed je kan aan het plaatje zien dat het ram ook wordt gekoeld :). Helaas niet op voorraad.
Kosten 84 euro.

(misschien wel handig om een review te vinden van de dangerdan was er wel eentje maar van deze weet ik niet)

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Mr. Detonator schreef op 17 september 2004 @ 21:12:
Zelf heb ik een asetek gpu koeler op m'n 6800 zitten......en dat gaat perfect

scheelt een'héél stuk in temperatuur........nou word ie nog maar 40-45 graden full load...en dat ''stofzuigereffect'' is idd weg :)
Ik heb ook een 6800 (GT). Maar hoe zit het eigenlijk met ram tempraturen. Kunnen die zonder actieve koeling? Hoe voelen ze bij jou, hand warm?

• Mr. Detonator
pimpeters schreef op 18 september 2004 @ 18:40:
[...]

Ik heb ook een 6800 (GT). Maar hoe zit het eigenlijk met ram tempraturen. Kunnen die zonder actieve koeling? Hoe voelen ze bij jou, hand warm?
ja....ongeveer ja.....graad of 35-40 denk ik....het is ook gddr3, dus 't word al niet zo warm meer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 18-09-2004 19:46 ]

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
ik zit hier nu met een standaard 6800 (ultra komt als ie goedkoper wordt)
kan dat geheugen wel zonder koeling?
ik kan me voorstellen dat als ik hem richting de 800mhz ga drukken dat ze wel warm willen worden.

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
the_virus schreef op 19 september 2004 @ 14:13:
ik zit hier nu met een standaard 6800 (ultra komt als ie goedkoper wordt)
kan dat geheugen wel zonder koeling?
ik kan me voorstellen dat als ik hem richting de 800mhz ga drukken dat ze wel warm willen worden.
de 6800 heeft ddr1 geheugen welke een stuk warmer worden dan ddr3 dus ik zou dat geheugen zeker koelen ;)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Blokje heb ik al :)

enkel de U laat op zich wachten :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40743/full.jpg

weegt wel 700 gram zonder vloei

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40742/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door petervandamned op 19-09-2004 17:56 ]

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
nou niet echt om meteen te zeuren:

gaat die kaart eigenlijk wel 800 gram houden? (met water)

nou niet echt dat ie doormidden zou breken (en ik heb er wel zo'n kek alu randje op zitten) maar bij transport kan de belasting op die kaart en de aansluiting vooral zal er aardig onder te lijden hebben.
voorbeeld: remmen in de auto> kan tot 1.1 tot 2 G opleveren:
dan wordt 800gr wel even 1.6 KG.
de kast laten stuiteren op de grond (niet proberen) kan 10G opleveren, praten we even over 8 KG.
ik kan me voorstellen dat na een lan party of 10 de kaart kan gaan protesteren in de vorm van scheuren.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
misschien een steuntje voor de kaart maken dan. van iets anti statisch. soort pootje. :)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
the_virus schreef op 19 september 2004 @ 19:09:
nou niet echt om meteen te zeuren:

gaat die kaart eigenlijk wel 800 gram houden? (met water)

nou niet echt dat ie doormidden zou breken (en ik heb er wel zo'n kek alu randje op zitten) maar bij transport kan de belasting op die kaart en de aansluiting vooral zal er aardig onder te lijden hebben.
voorbeeld: remmen in de auto> kan tot 1.1 tot 2 G opleveren:
dan wordt 800gr wel even 1.6 KG.
de kast laten stuiteren op de grond (niet proberen) kan 10G opleveren, praten we even over 8 KG.
ik kan me voorstellen dat na een lan party of 10 de kaart kan gaan protesteren in de vorm van scheuren.
Valt wel mee hoor, AGP slot kan veel hebben, mijn kaart is met 2 fans meer dan 800 gram :) bovendien zit ie vastgeschroeft.. in je case.. gewoon lekker strak doen en idd niet je kast ruw behandelen, maar ik heb hem al een aantal keer vervoerd hoor, nix aan de hand

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RgAAALQTDJXGwOoPtrzwKqgkeeQc7SU!OXJZca!5iMinnSzAXPULC4BrUoLkku*7JxaBgd4QBAuYxwR29aAy9lQMrMvFC3rAGEfeiANiP4Q/P9160094.JPG?dc=4675489497333624606
Pagina: 1