Ik heb op een website een mp3 spelertje staan met daarin een tekstvakje waarin de titels van de nr's komen, echter de titels van de nr's zijn te lang voor het vakje en het vakje groter maken is geen optie ivm met ruimtegebrek. Weet iemand hoe ik de tekst in dat vak automatisch voorbij kan laten scrollen
Als de breedte van de speler wat groter mag zijn dan kun je een mask gebruiken.
Leg een masker over datgene wat zichtbaar moet zijn...
Leg een masker over datgene wat zichtbaar moet zijn...
...Make every cut count, even if it is one frame...
Hmm.. zijn feitelijk 2 manieren om dit te doen:
1. Je zou met actionscript wat kunnen maken, als je een beetje kan proggen hoeft dit geen probleem te zijn
2. Je kan het tekstvak zelf in een invinite loop van links naar rechts laten bewegen, met zoals Roland al zei een mask over je speelvenster.
Persoonlijk zou ik voor optie 2 gaan, heb het zelf ook al eens gemaakt en het is gewoon een erg simpele en snel te maken oplossing. Optie 1 is in het algemeen netter, maar vereist wat tijd en toewijding als je geen actionscriptgenie bent
1. Je zou met actionscript wat kunnen maken, als je een beetje kan proggen hoeft dit geen probleem te zijn
2. Je kan het tekstvak zelf in een invinite loop van links naar rechts laten bewegen, met zoals Roland al zei een mask over je speelvenster.
Persoonlijk zou ik voor optie 2 gaan, heb het zelf ook al eens gemaakt en het is gewoon een erg simpele en snel te maken oplossing. Optie 1 is in het algemeen netter, maar vereist wat tijd en toewijding als je geen actionscriptgenie bent
in actionscript valt het ook mee hoor, feitelijk laat je een tellertje lopen en daarna neem je een substring van je naam die precies zo lang is als de echte naam en laat die substring optellen:
uiteraard moet je wel even rekening houden met witruimte aan het begin en dat ie klaar is als de title op is. Deze en meer code kun je allemaal vinden in mijn dynamic Mp3 loader component thingy
Flash ActionScript:
1
| display = tite.substr(teller, displaywidth + teller) |
uiteraard moet je wel even rekening houden met witruimte aan het begin en dat ie klaar is als de title op is. Deze en meer code kun je allemaal vinden in mijn dynamic Mp3 loader component thingy
[ Voor 32% gewijzigd door XangadiX op 18-09-2004 02:04 ]
Stoer; Marduq