[Win2ksrv] Internet verbinding valt geregeld weg (DNS?)

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 06:08
Sinds vandaag heb ik plotseling het probleem dat op alle clients de internet verbinding min of meer wegvalt.
Msn disconnect dan constant, sites zijn niet bereikbaar ofwel heel traag, connecteren op een ftp server gaat traag of niet, etc...

M'n router is er eentje van us robotics, server is een win2k server die als domain controller + dhcp + dns server dient (hoofdzakelijk dan).

Ik heb al dns opnieuw geconfigureerd, en dan bleek het even te werken (sites laden dan vliegensvlug) maar het blijft maar voor even.

Nu denk ik niet dat het aan de internet verbinding ligt, maar dus aan die dns server.

De dhcp server verwijst als dns dus naar het ip van de server, als router is het ip van de gateway (die usr router) gekozen.

Dit alles werkt al een tijd goed, tot op vanavond dus.

In de eventviewer van de win 2k server zie ik geen fouten betrekking hebbende op de dns server.

Zit voorlopig met m'n handen in het haar dus, ik weet ook niet direct meer waar te zoeken om het probleem op te lossen.

Iemand die kan helpen aub?

thx in advance

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Messenger gaat op IP en niet op DNS als ik het goed heb. Verder vind ik je post een beetje warrig en kan ik er niet echt nuttige informatie uit halen.

• Tom_G
Wat heb je precies nog nodig van informatie?

Verder merk ik dat als ik binnen een site navigeer, het ook vaak traag gaat. Soms moet ik een site enkele keren refreshen tegen dat ik de ganse site op het scherm te zien krijg.
Kan dat ook met dns server te maken hebben, of eerder met internet verbinding?

thx

• Tom_G
Heb even de domain controller eruit gehaald en gebruik nu de dhcp van m'n us robotics 8000 router.

Maar het blijft nog zo. Msn constant terug disconnecten, links die time outs geven (kom je op error page uit).

Dus precies toch niet aan server. Als ik dan m'n pc rechstreeks aan m'n kabel modem hang, lukt het eingelijk wel goed.

Kan er iets mis zijn met die router dan? Aan de instellingen heb ik nochtans al lang niks meer veranderd.

thx

• Tom_G
Nog iets wat me nu opgevallen is:

Als ik de kabel van de modem uit de wan poort van de router haal, blijven er enkele led's pinken. De router is enkel en alleen via de uplink verbonden naar de switch waar alle pc's aanhangen. Er hangt dus anders niks aan de router.

En toch led's die activiteit weergeven, zelfs als is de modem van de router losgekoppeld.

Iemand daar een verklaring voor? Ik verdenk alvast de router...

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om je router te resetten. Een soft reset en als dat niet helpt een harde reset naar de fabriekinstellingen

• Tom_G
Een reset kan ik nog eens proberen.

Voorlopig gebruik ik een client als router (met sygate home network) en nu werkt dit perfect (wat surfen betreft, geen time outs meer, snelle verbinding).

Het enige waar ik nog constant mee te maken krijg, is dat msn gewoon heel veel disconnect. Echt vervelend. Zelfs op die client pc die nu rechstreeks aan de modem hangt en tijdelijk als gateway dient.

• Tom_G
Ondertussen gereset, ik heb de router nu met z'n wan poort aan een poort van de switch gehangen, aldoende krijgt de router nu een ip adres van de win2k server.
Vervolgens heb ik één client op de router aangesloten, en daar de router gereset is, krijgt die client een ip adres van de router (in een andere ip range dan het eingelijke netwerk).

Op de win 2k server draait een web- en ftp server. Ik heb een test gedaan om een file te downloaden door de router op die ene client. De snelheid komt al niet boven de 400 à 500 kilobyte/s uit, wat eingelijk wel traag is (isp kan alvast hogere snelheden leveren, dus is de router eingelijk een bottleneck om hem voor internet sharing te gebruiken).
Ik denk dat de wan poort van de router 10 mbit is, daar op de poort van de switch waar hij op aangesloten is nu een oranje ipv groene led brand (volgens handleiding wijst dit op 10 mbit verbinding). Maar dan nog zou ik hogere snelheden moeten halen.

Dan op de ene client, aangesloten op de router proberen te surfen. Het geheel verloopt nog altijd traag, en sites laden maar deels.

Voorbeeld van het GoT forum: http://users.telenet.be/webspace_tg/router%20probleem.JPG

Opmerkelijk is dat vooral images niet laden. Enkele keren refreshen kan soms helpen. Diezelfde client direct op de switch aangesloten levert geen enkel probleem op.

• Tom_G
Met de client als router heb ik geen enkel probleem wat surfen betreft.

Er is één probleem dat nog altijd is gebleven: msn die geregeld disconnect. Snap er eingelijk niks van, op eender welke pc is dit het geval. Soms 10x op een half uur, andere keren veel minder.
Pagina: 1