Toon posts:

MS-draad: Get the facts!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het draadje kwam vandaag vrij vroeg in de lucht en is inmiddels aangezwollen tot een 200 reacties. Wat mij opvalt is het moderatieverloop, in het begin erg hoge scores voor magere reacties, aan het eind lager wordende scores.

Voorbeelden:

Reactie:
Een los pakket van WinXP met OfficeXP bedoeld voor 1 PC is zelfs voor de consument al onbetaalbaar geworden, voor veel minder geld kan ik een Linux met Open Office op al mijn PCŽs in huis installeren.

Dus waarom ze nog steeds willen beweren dat de total cost of ownership met MS producten veel lager ligt weet ik niet......
Is dat nou +4 waard?

Als je dan de directe antwoorden erop bekijkt zie je ook zeer hoge moderaties, die in mijn ogen wel erg riant zijn.

Naar mijn smaak trollerig:
Linux experts zijn duurder omdat zij inhoudelijke kennis van zaken hebben in tegenstelling tot de gemiddelde Windows 'expert', die alleen weet in welke volgorde hij/zij op bepaalde knoppen moet drukken om iets gedaan te krijgen.
Ik vind het ondermeer laakbaar hoe hier eventjes een beroepsgroep wordt neergezet, je zal per ongeluk na vele jaren studie je felbegeerde MCSE hebben gehaald en dit lezen, dan krijg je vermoedelijk een rood waas voor ogen..... figuurlijk dan.

Er komen meer reacties met dezelfde strekking in die draad voor....

Nog een twijelachtige reactie:
Is niet helemaal waar..
Linux met support is duurder dan Windows met support.
Linux beheerders zijn niet duurder maar net zo duur.
Je moet niet vergeten dat *nix beheerders het makkelijk hebben.. ze beginnen met een goed OS en moeten regelmatig opletten dat de laatste releases/patches (of upgrades zoals deze genoemd worden) geinstalleerd zijn. Windows beheerders hebben het moeilijker, ze beginnen met een kut OS en moeten erg goede beheerders zijn om dit op een fatsoenlijke manier en veilige manier als nternet servers te kunnen gebruiken.. ook hiervoor geldt dat je natuurlijk altijd de laatste updates en versies moet gebruiken.

personeel hoeft niet omgeschoold te worden, gebruikers hebben het verschil niet in de gaten en je moet gewoon geschikt personeel aannemen.

Maat werk is altijd duur het maakt dan geen donder uit of je dat op Windows of op Linux wilt hebben.
En dan vooral de dikgedrukte passage komt op mij niet erg gefundeerd over, zelfs trollerig.

Nog een discutabele reactie, die ik hier wegens de lengte niet quote, maar waarin weer eens klassiek alles in het werk wordt gesteld om MS als "bad dude" af te schilderen. Ik vind de reactie ook nog eens behoorlijk schreeuwerig overkomen.

Een lange reactie, die ik wegens de lengte ook niet quote, maar waarvan ik het wel terecht zou vinden als die een hogere score zou krijgen, hij geeft zeer gefundeerd vanuit zijn eigen dagelijkse praktijk een zeer krachtig en geloofwaardig weerwoord op vele aannames en vermoedens en gescheld.

Ik heb nog veel meer gezien in die draad, maar deze dingetjes leken mij een aardig begin van een discussie over die draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mischien handig dit te centreren in Oneerlijke moderatie...

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van deze reactie vind ik trouwens niet dat het een pure troll is, goed, hij gebruikt unox in plaats van unix, maar het verhaal zit verder goed in elkaar. Hij zit ook verder niet op unix te schelden, het trollgehalte ontgaat mij een beetje.

Verwijderd

Topicstarter
En een volkomen onterechte troll