Toon posts:

wlan 54Mbps draait maar op 11Mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in bezit van het volgende:

Linksys Broadband Router WRT54G (54Mbps AP + 4x 10/100Mbps switch)
IBM Thinkpad T42; 11/a/b/g wireless lan mini pci adapter
pc

standaard staat de router op mixed (zowel 11 als 54Mbit) op dat moment zegt mijn laptop dat de speed 11Mbps is. (Bij het kopieren naar de op 100Mbit aangesloten pc haal ik dan 600kbyte/s)

zodra ik de router speed op alleen G (54Mbps) zet en niet mixed krijg ik op mijn laptop heel ff te zien dat de speed verspringt van 11Mbps naar 54Mbps en dan binnen 5 seconden zegt de laptop vrolijk dat er geen verbinding meer is... wel wordt er nog de SSID van me Router gevonden, maar connecten wil niet meer.

Overigens is het signaal 100% en dropt ook niet.

- channels veranderd, helpt niets
- afstand verkleint tot minder dan een meter, helpt niets
- drivers laptop en firmware router zijn up to date

toen ik ging rommelen op me laptop in de adapter properties onder advanced tranfer rates van 11g en 11b, kreeg ik tijdelijk voor elkaar dat mijn verbinding ineens 54Mbps werd (kopieeren bestanden ging dan ook meteen al op 2,5MBps). Overigens was dit na rebooten weer "geen netwerk" totdat ik mijn router weer op mixed zette, wat dus weer 11Mbps snelheid gaf.

iemand met een hint of iets dergelijks dat ik uberhaubt verder kan zoeken? :O

Verwijderd

Welke windows gebruik je? XP? zo ja, gebruik je dan die wireless software van windows zelf (zero config), of de software van het kaartje, of heb je ze evt beide al geprobeerd? zo nee, probeer de ander eens.

Verwijderd

Topicstarter
AH dank jewel, dat was de trigger die mij tot de juiste verbinding leidde!

ff voor het nageslacht: ;)

uitschakelen van de windows wireless config en vervolgens zoeken naar IBM Access Connections (deze zijn niet gekoppelt aan de menuus/vensters van het icoontje op de taakbalk van IBM). Hier een volledig profiel instellen voor de verbinding. En ook al vind IBM nog steeds een B verbinding, bij het selecteren van een verbinding op G niveau wordt een prima 54Mbps verbinding gelegd.

... zonet viel overigens wel het signaal even weg, met de melding dat ik misschien maar dichter bij de bron moest gaan zitten om dat probleem op te lossen (was moeilijk gaat, de router staat naast de laptop) ... maar dat lijkt me een ander probleem dus bij deze is dit topic voor in het archief :)

mvg Vog

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Ik heb dit dus ook daarmee kan er mij iemand zeggen wat ik moet doen aub

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wireless zero config uitzetten, en gebruik maken van het tooltje wat je fabrikant erbij levert.