.Avi encoderen, geen codecs beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Ik ben de laatste tijd wat aan het spelen met mijn nieuwe TV kaartje en was nu bezig met een RAW .avi filetje wat aan het comprimeren.
Kijkend naar de .avi files die van internet komen, lijkt het er op dat XviD en AC3 het meeste gebruikt wordt
Ik heb deze ook gewoon geinstalleerd en kan deze .avi files afspelen

Nu kwam ik het programma FlaskMPEG tegen waarmee je (onder anderen) gemakkelijk mee kan comprimeren. Ik klik op Options, Output Options om de codecs te gaan selecteren. Bij video kies ik Xvid (naast DivX en een hoop andere Windows codec opties) De opties die de Xvid codec geven zijn echter erg weinig. Ik zie nergens waar ik de bitrate in moet stellen dus het bepalen van de bestandsgrootte is niet mogelijk. (1)
Maar wat vreemder is is dat er bij de audio codecs niet anders bij staat dan de standaard windows codecs (dwz bijna RAW data en veel te groot). Hoe zorg ik dat onder anderen MP3 en AC3 hier tussen komen te staan?

Edit: Voordat er geroepen wordt 'Google!' en 'Doom9' wil ik ff zeggen dat ik hier al heb gezocht en dat daar voornamelijk over 'DVD2AVI' wordt gesproken die dus niet geschikt is voor wat ik wil.

[ Voor 10% gewijzigd door CU2morO op 17-09-2004 20:14 ]

Verwijderd

toch doom9:
met VirtualDub kun je diles ook prima hercoderen namelijk. je neemt op[ in een normaal formaat (mpeg?) en dat open je en hercodeer je met VDub. Download Gordianknot en je hebt én codecs zat én alle tools die je nodig hebt.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Virtualdub is de photoshop onder de encorders... zoveel opties. Maar als dat de enige manier is zal ik me daar eens op storten.
Weet je zeker dat codec PACKS de juiste oplossing is? ben daar altijd een beetje huiverig voor sinds Nimo het zo bond had geschopt dat ik een windows reinstall moest doen.

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
De AC3 tracks, die je vaak bij gedownloade films ziet, worden direct vanaf DVD geript en dus niet opnieuw gecodeerd. Een TV-kaart produceert toch geen 5.1 geluid, dus je hoeft helemaal geen AC3 te gebruiken.

Als je (legaal) audio naar MP3 wilt coderen download dan LAME.

Die codecpacks zijn zeker niet de enige optie. Download gewoon stuk voor stuk de codecs die je nodig hebt.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 20:12

ThaHandy

Discovery Channel

wat jij wilt doe ik dagelijks

Programma's: Fly2000 TV, VirtualDub-1.5.10
TV-kaart: Medion MD5044/2819
Codec's Xvid V1.nogwat, PICVideo™ M-JPEG Codec v3 (shareware)

opnemen met fly2000 @ 768*576,25Fps/32Khz/16/stereo (crop L,R,B,O = 16 = 736*544) met M-Jpeg codec, encodeer setting nr 17.

daarna de boel editenmet VirtualDub-1.5.10:
croppen/resize/delogo/whatever, save as Xvid (2pass)/ MP3 128Kbit/Stereo

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 18-09-2004 01:44 ]