Toon posts:

Sony 19" G400 wazig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort eigenaar van een Sony 19" G400 monitor. Super mooie monitor, maar met een minpuntje: In de linkerbovenhoek is hij wat wazig, in het midden van het beeldscherm is hij echt veel scherper. Is dit acceptabel of moet ie terug (ik verwachte toch wel een perfecte monitor voor dat geld) Ik gebruik hem in combinatie met een Elsa Gladiac Gforce2 Mx.

Verwijderd

nee, hij hoeft niet terug, de dotpinch buiten het midden is wat groter.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 10:03
Kijk of andere modellen van hetzelfde type het ook hebben. In de hoek hoort hij iets minder scherp te zijn maar het mag maar heeeel weinig schelen.

Als je op een andere G400 bijna geen verschil ziet zou ik hem terugbrengen.

Verwijderd

Ik heb zelf met de voorloper van de G400 gedraaid (tijdelijk). maar deze was over het gehele scherm scherp.

HR

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is definitief je GeForce. Probeer eens een 3dfx, Matrox of Ati. Van dit advies zal je niet gelukkig worden, maar toen ik mijn Monster Fusion (Voodoo Banshee) opwaardeerde naar een V770 Ultra, aangesloten op een 420 GS monitor (ook Sony, 19") zat ik eerst mijn bril schoon te maken (geen geintje!) omdat ik dacht dat die vet was.

Het was echt een verschrikkelijke achteruitgang in scherpte, en dat al op een resolutie van 1152 x 864! Dit was belachelijk, en daarom heb ik lekker mijn Banshee laten zitten. Ik wacht wel op de G800, of koop een Radeon.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Ik heb hetzelfde met de rechteronderkant (heb de Sony 420 GS), het is alleen het hoekje en je moet echt heel goed kijken. Verder heb ik een Matrox G400 als videokaart, en inderdaad als je een willekeurige andere kaart gebruikt is in 2D het beeld gewoon minder scherp, er is géén betere 2D kaart als de G400/G450.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aanvulling, ALLE nVidea kaarten hebben een belabberde 2D kwaliteit, van de Riva 128 tot en met de Geforce 2 Ultra. En dat Matrox de beste 2D sherpte heeft kan ik beamen.

Vergeet echter de ook zeer goede Ati's niet.

• Capo
  • Niet online
idd mijn g420gs 19" met g400dh 32mb is gewoon perfecte combinatie.

• psy
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

't is nog altijd een populaire combi geloof ik ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 13:15 schreef WyTzeH het volgende:
Super mooie monitor, maar met een minpuntje: In de linkerbovenhoek is hij wat wazig, in het midden van het beeldscherm is hij echt veel scherper.
Die G400 van mij heeft dat precies eender, echter, niet waziger dan de andere hoeken, maar de linkerbovenhoek trekt wel wat meer naar buiten toe, wat met het OSD-menu niet weg te krijgen is. Op zich is het niet zo'n probleem, maar als je erg op de geometrie gesteld bent, kun je er over vallen.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb zelf de combi Sony G400 ATI Radeon en ben aardig te spreken over het beeld zeker wat contrast/kleurdiepte en geometrie betreft.
Ook bij mij is het beeld aan de zijkanten een tikkie waziger, ik kan echter niet beoordelen of het bij jou binnen de normale grenzen valt omdat wat de één scherp vind, de ander weer ect.
Ga dus eens bij een zaak kijken voor wat vergelijksmateriaal bv.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal geloof ik eerst maar eens een andere videokaart proberen (ik heb zelf nog een Matrox G200 liggen, misschien is dit een goed alternatief voor de Matrox G400) Het nadeel is dat ik niet echt vergelijkingsmateriaal heb, omdat ik de monitor bij een zaak gekocht heb waar ze normaal geen Sony leveren.

Verwijderd

Mijn ervaring:

systeem 1 : Matrox G400 icm 15" sony monitor
systeem 2 : Asus v7700dlx icm met 19" sony monitor (420gs)

bedie systemen zijn overal even scherp!
matrox heeft alleen wat diepere kleuren.

Verwijderd

Elsa's GF2 MX staat bekend om ontzettende bagger 2D kwaliteit, helaas pindakaas..

Verwijderd

Jongens, een monitor is het belangrijkste onderdeel van je systeem ! Je kijkt er de hele tijd naar, dus geef relatief nou wat meer uit aan zo'n ding. Meestal gaat ie twee PC's mee. Koop dan niet die goedkope Sony bagger. Kijk een naar een Iliyama of een wat duurdere Philips, daar heb je echt veel meer plezier van !

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 01:19 schreef tiethoff het volgende:
Jongens, een monitor is het belangrijkste onderdeel van je systeem ! Je kijkt er de hele tijd naar, dus geef relatief nou wat meer uit aan zo'n ding. Meestal gaat ie twee PC's mee. Koop dan niet die goedkope Sony bagger. Kijk een naar een Iliyama of een wat duurdere Philips, daar heb je echt veel meer plezier van !
JIJ BENT GEK OF DOM !

Sony is veel beter dan Iliyama of een wat duurdere Philips. Sterker nog dat ding is duurder dan die twee samen!
sukkel

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Hee Ho Yo681 even rustig aan denk even na voordat met hoofdletters begint. 8-)
Mischien ongevraagd,ongenuanceerd en matig getimed advies van Tiethof maar geen redenom er een schepje bovenop te doen.

"We" zijn het met je eens dat een de G-400
de mooiste is uit het rijtje maar dat maakt de andere twee er niet minder om.
(Eizo F-730 ook erg leuk :) )

gegroet

p.s. Valt wel mee dat prijsverschil (pricewatch)
Sony G-400 fl 1695,-
Piyama 451 pro fl 1351,-
Flips 109P20 fl 1499,-
(Eizo F-730 fl 1647,-)

[edit] ff mezelf corrigeren [edit]

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

Verwijderd

ja, soory voor mijn reactie, maar die gozer heeft geen ballen verstand van monitoren en gaat dan 'advies' geven.
sony g400 is geen topmodel van sony, dus moet je ook niet met top modelleen van andere merken vergelijken.

dan moet je met deze vergelijken: Sony 19" GDM-F400 (f 2474,-). dit is het top model van sony (op 19" gebied).

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:42
Op zaterdag 30 december 2000 10:40 schreef yo681 het volgende:
ja, soory voor mijn reactie, maar die gozer heeft geen ballen verstand van monitoren en gaat dan 'advies' geven.
sony g400 is geen topmodel van sony, dus moet je ook niet met top modelleen van andere merken vergelijken.

dan moet je met deze vergelijken: Sony 19" GDM-F400 (f 2474,-). dit is het top model van sony (op 19" gebied).
Sinds wanneer hebben iiyama en philips topmodellen? :) Ik denk dat de G400 vergelijken met die andere 2 prima is

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 01:19 schreef tiethoff het volgende:
Jongens, een monitor is het belangrijkste onderdeel van je systeem ! Je kijkt er de hele tijd naar, dus geef relatief nou wat meer uit aan zo'n ding. Meestal gaat ie twee PC's mee. Koop dan niet die goedkope Sony bagger. Kijk een naar een Iiyama of een wat duurdere Philips, daar heb je echt veel meer plezier van !
hmmm, goedkope Sony bagger?? :+ Grapje zeker? Sony maakt naar mijn weten prima monitoren die eerder iets te duur zijn ;)

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 17:07 schreef biobak het volgende:

[..]
Sinds wanneer hebben iiyama en philips topmodellen? :) Ik denk dat de G400 vergelijken met die andere 2 prima is
ik bedoelde in het algemeen.
dus de duurste 19" sony vs. durste Ilyama/phlips snap je?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:42
Lijkt me geen eerlijke vergelijking. Je vergelijkt toch altijd prijzen en als he toch 2500 piek te besteden hebt, koop je echt geen budgetmerk als iiyama of philips.

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 19:47 schreef biobak het volgende:
Lijkt me geen eerlijke vergelijking. Je vergelijkt toch altijd prijzen en als he toch 2500 piek te besteden hebt, koop je echt geen budgetmerk als iiyama of philips.
het ging erom dat tiethoff zei dat sony monitoren goedkoper waren dat Ilyama/Philips!

en ik probeer het tegendeel te bewijzen snap je?

Verwijderd

Ik heb zelf een Sony MHD A420 19" monitor. Ben er dik tevreden mee.

iiyama vind ik niks, die monitoren doen echt vaag als ze resolutie moeten veranderen.
Pagina: 1