Toon posts:

[Delphi] automatish email verzenden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben bezig met een programma dat als iemand het opent, dat ik dan een e-mailtje krijg. Ik maak het in Delphi 5 en gebruik 'NMSMTP'. Alles loopt goed, programma start maar ik krijg geen mail trug als iemand ander het op zijn computer start. Als ik het programma op mijn eigen pc run, krijg ik wel een mail...
kan me iemand aub helpen?

ik gebruik smtp.wanadoo.nl
als iemand anders het programma opent, krijgt hij de volgende errors te zien:
ERROR NO VALID RECEPTIENTS
en soms ook iets met winsock 8)7

{ben pas 14 dus moet nog veel leren} :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:05
Een van de belangrijkste dingen is dat je de goede email-server invult, deze is voor iedere provider anders namelijk :) Gezien je foutmelding is dat hier echter niet aan de orde.

Haalt hij de ontvanger op uit een bestand dat de andere pc niet heeft of zo? Post eens een klein stukje relevante code :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:11
Kun je niet gebruik maken van de Indy controls? Die zijn erg handig en werken gemakkelijk :)

|>

Verwijderd

Simon schreef op 17 september 2004 @ 19:50:
Kun je niet gebruik maken van de Indy controls? Die zijn erg handig en werken gemakkelijk :)
www.indyproject.org

[edit]

als je indy 10 gebruikt, kan je het TIdSMTPRelay component gebruiken, dan heb je nml. geen SMTP server nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 19:55 . Reden: stukje over TIdSMTPRelay erbij ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Paul Nieuwkamp schreef op 17 september 2004 @ 19:46:
Een van de belangrijkste dingen is dat je de goede email-server invult, deze is voor iedere provider anders namelijk :) Gezien je foutmelding is dat hier echter niet aan de orde.

Haalt hij de ontvanger op uit een bestand dat de andere pc niet heeft of zo? Post eens een klein stukje relevante code :)
Dat is wel aan de orde, dat is namelijk precies de fout die je krijgt als je als niet-wanadoo abonnee de wanadoo smtp server probeert te gebruiken

Ik raad je aan een webpagina op te vragen met je programma, die webpagina kan dan bijvoorbeeld in php geschreven zijn en de benodigde informatie opslaan of naar je doormailen.

Wat ook kan is een nedstat.nl stats plaatje laten downloaden.

• Paul
OD-Frozen schreef op 17 september 2004 @ 19:53:
[...]

Dat is wel aan de orde, dat is namelijk precies de fout die je krijgt als je als niet-wanadoo abonnee de wanadoo smtp server probeert te gebruiken
Dan krijg je toch een "550 Relaying denied"?

Hmm, no VALID receptients zou je zo ook uit kunnen leggen natuurlijk 8)7

feruzan: zet er eens een TEdit bij of zo waar je de smtp-server in kunt vullen :) Op het moment dat je mailt zet je dan de smtp-server property goed, waardoor je geen last hebt van deze anti-spam maatregel :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
stukje code...
// maakt het eigenlijk wat uit als je bij userID gwoon onzin invult??
en weet iemand een andere server die je kunt gebruiken??

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
NMSMTP1.Host := 'smtp.wanadoo.nl;
NMSMTP1.UserID := 'x.xxxxx';
NMSMTP1.Connect;

NMSMTP1.PostMessage.FromAddress := 'x@excite.com';
NMSMTP1.PostMessage.ToAddress.Text := 'someone@xmail.com';
NMSMTP1.PostMessage.Body.Text := 'Type the body of the message here';
NMSMTP1.PostMessage.Subject := 'subject ';
NMSMTP1.SendMail;
end;

• Paul
Die host is dus fout, iig bij die andere persoon :) Die is namelijk afhankelijk van je provider :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 20:56 ]

Verwijderd

Ja, en de username is weer afhankelijk van de server. Sommige servers vereisen namelijk authenticatie, maar de meeste controleren gewoon of je een IP uit het subnet van de provider hebt, en staan je op basis daarvan toe om de server te gebruiken (of weigeren je, natuurlijk).

Je kan altijd nog je IP spoofen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok...op die manier kan ik het dus vergeten....

maar hoe moet je dat stuk code met Indy doen met het component idSMTPRelay??

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8)7

Verwijderd

Ik maakte een grapje...

Korte oplossing: Plemp een TEdit op je form en vervang deze regel:

Delphi:
1
NMSMTP1.Host := 'smtp.wanadoo.nl'; 

door deze regel:

Delphi:
1
NMSMTP1.Host := Edit1.Text; 

Als je thuis bent vul je in die tekstbox 'smtp.wanadoo.nl' in en op die andere computer vul je 'mail.home.nl' in, of misschien 'mail.brabant.chello.nl', of wat die andere persoon dan ook in zijn Outlook heeft staan als mailserver.

Veel plezier.

Verwijderd

Topicstarter
;) dank jullie allemaal

wat moest ik zonder jullie beginnen O+ :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 21:14 ]

Verwijderd

Ik raad je aan om niet de NetMaster-componenten te gebruiken die standaard bij Delphi zitten. Deze componenten zitten vol bugs. In delphi 7 zijn ze er zelfs uitgehaald. Een betere optie zijn de Indy-componenten.
Pagina: 1