Ben al een tijdje heel veel scripts aan het bekijken, zowel binnen GoT als los op internet. Wat ik graag wil is een eigen-gemaakt Context-Menu (onder de rechter-muisklik) binnen een Iframe document, waarvan de designMode property op "On" staat.
Nu is het rare, dat ik het wel voor elkaar krijg om de 'oncontextmenu' en 'onmousedown' events af te vangen, op het moment dat de designMode niet aan staan. Maar dat werkt niet meer, op het moment dat ik designMode aanzet.
Overigens gaat het hier specifiek om Mozilla. In Internet Explorer werkt het wel zonder problemen.
Ter illustratie een versimpelde pagina:
Als je nou regel 9 weghaalt, dan wordt er geen contextmenu getoond als je 'rechts' klikt. Als die regel er echter wel staat, dan lijken regel 7 en 8 helemaal niets uit te halen.
Heeft iemand hier een oplossing voor ... of wellicht een script dat in deze situatie wel werkt?
Alvast bedankt!
Nu is het rare, dat ik het wel voor elkaar krijg om de 'oncontextmenu' en 'onmousedown' events af te vangen, op het moment dat de designMode niet aan staan. Maar dat werkt niet meer, op het moment dat ik designMode aanzet.
Overigens gaat het hier specifiek om Mozilla. In Internet Explorer werkt het wel zonder problemen.
Ter illustratie een versimpelde pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <html>
<head>
<title>Editor</title>
<script>
function init() {
var iframeDoc = document.getElementById('editor').document;
iframeDoc.oncontextmenu = function() { return false; }
iframeDoc.onmousedown = function() { return false; }
iframeDoc.designMode = "On";
}
</script>
</head>
<body onLoad='init()'>
<iframe id='editor' src='test.html'></iframe>
</body>
</html> |
Als je nou regel 9 weghaalt, dan wordt er geen contextmenu getoond als je 'rechts' klikt. Als die regel er echter wel staat, dan lijken regel 7 en 8 helemaal niets uit te halen.
Heeft iemand hier een oplossing voor ... of wellicht een script dat in deze situatie wel werkt?
Alvast bedankt!