Toon posts:

AA/AF werkt niet op X800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Powercolor X800 Pro VIVO geflasht naar XT en sinds ik mijn nieuwe computer heb, werkt AA/AF niet meer. Ik zet het aan maar ik zie geen verschil in games. Ik kan ook CCC niet installeren dan zegt ie elke keer CLI.exe kan niet starten wegens een fout.
Enig idee?

EVASiON

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
dattie die cli niet kan starten ligt eraan dat je het .net framework nodig hebt misschien (her)installeren?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
En dat van die AA/AF? Zal vast niet daaraan liggen. Ik heb een AMD Athlon 64 3200+ 2.0@2.1ghz met 512mb Corsair CMX-3200LLPT ram.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien komt het omdat je mod niet goed gegaan is, want volgens mij moet je meer doen, dan alleen een bios flash, alvorens je een echte X800XT hebt... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op mn ouwe pc deed ie het perfect, dus ik denk dat het een instellingsprobleem is ergens. Misschien dat iemand met AMD Athlon 64 hetzelfde probleem had.

Trouwens, VIVO's hoef je alleen te flashen :) Ik was een van de eersten met de kaart dus ik weet er wel wat van :)

Edit: Ik heb net NET Framework geinstalleerd en ik krijg deze error:

Afbeeldingslocatie: http://www.evasion.nu/error.gif

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 21:18 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 21:03:
Op mn ouwe pc deed ie het perfect, dus ik denk dat het een instellingsprobleem is ergens. Misschien dat iemand met AMD Athlon 64 hetzelfde probleem had.

Trouwens, VIVO's hoef je alleen te flashen :) Ik was een van de eersten met de kaart dus ik weet er wel wat van :)
Een van de eerste?
Ik run het topic@DOC en heb je nooit gezien?
Maareuh, aa en af tjah, run wat games met en zonder en kijk naar de fps, dan zie je het verschil ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 21:03:

Edit: Ik heb net NET Framework geinstalleerd en ik krijg deze error:

[afbeelding]
offtopic:
Is een venster altijd zo f*cked up bij jou? If so, dan zou ik toch echt wel terug flashen hoor :/ Ghehehe, oh wacht, het is een .gif... :9

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2004 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 17 september 2004 @ 21:23:
[...]
offtopic:
Is een venster altijd zo f*cked up bij jou? If so, dan zou ik toch echt wel terug flashen hoor :/
Had ff in paint geplakt, normaal ziet het er normaal uit. Had gewoon geen zin om Photoshop op te starten
El Snorro schreef op 17 september 2004 @ 21:19:
[...]

Een van de eerste?
Ik run het topic@DOC en heb je nooit gezien?
Maareuh, aa en af tjah, run wat games met en zonder en kijk naar de fps, dan zie je het verschil ;)
Kheb wel in de topics van DOC gepost (beter zoeken ;) ). Alleen niet zoveel gepost, want ik ben niet zo'n forum persoon :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 21:28 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Gewoon drivercleaner gebruiken en opnieuw installeren lijkt me.
Je kunt eventueel ook voor de omega's gaan. Anders gewoon een clean install van xp doen en daarna de drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Alexio schreef op 17 september 2004 @ 21:31:
Gewoon drivercleaner gebruiken en opnieuw installeren lijkt me.
Je kunt eventueel ook voor de omega's gaan. Anders gewoon een clean install van xp doen en daarna de drivers installeren.
Wat vreemd is, is dat als ik in 3DMark2001 de AA op 6x zet, hij wel gewoon AA aandoet. Ik heb het net ook al met tray tools geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Het lijkt er dus op dat ik niet van Application Preference afkom :(

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
draai jij toevallig een dual-monitor setup? Misschien eens proberen met single monitor dan.
Anders klink het inderdaad alsof een clean driver install nodig is. (is meestal nodig als je het ene type kaart flashed naar een andere)

U vraagt, wij antwoorden.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
tja als het niet via de driver instellingen lukt, en niet via ati tray tools (wat in feiten ook alleen de driver instellingen aanpast) zou ik toch proberen ff opnieuw de drivers te instaleren

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond nog geprobeerd met Driver Cleaner 3, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik zal het vandaag proberen met een format en clean install. Ik vind het maar vaag :(

Verwijderd

Topicstarter
Net dus geformatteerd, nog steeds geen AA/AF. Kan het aan de AGP liggen? Op mn oude moederbord zat geen 8x, en daar deed ie het goed op 4x, hier staat ie op 8x.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 12:10:
Net dus geformatteerd, nog steeds geen AA/AF. Kan het aan de AGP liggen? Op mn oude moederbord zat geen 8x, en daar deed ie het goed op 4x, hier staat ie op 8x.
Zet fastwrites eens uit en zet hem op 4x agp; kijken wat ie dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
Alexio schreef op 18 september 2004 @ 12:26:
[...]

Zet fastwrites eens uit en zet hem op 4x agp; kijken wat ie dan doet.
Net geprobeerd, zelfde resultaat. Ook met 4x AGP en Fastwrite aan wil het niet lukken :(

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Met welk spel kijk je of AA/AF werkt?

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 18 september 2004 @ 13:15:
Met welk spel kijk je of AA/AF werkt?
Toen ik je comment zag, heb ik wat meer spellen geinstalleerd. De conclusie is dat bij Halo en alle EA Games die ik heb geprobeerd, de AA/AF het niet doen (op Application Preference staat). Bij andere games; Call of Duty, Star Wars KOTOR, Armed & Dangerous, doen ze het wel.

Verwijderd

zijn dat geen opengl spellen die laatste?

misschien heb je de d3d instelling anders dan de opengl instelling

en welke driver heb je geinstalleerd

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 20:35

KneoK

Not in a million lightyears

Heej... Geen oplossing, wel een gedeeld probleem... Ik heb precies hetzelfde. Ik heb een Asus X800Pro, nog niet gemod, met dezelfde problemen. Spellen als Doom III en Far Cry pakken heel netjes de ingame instellingen, maar als ik bijvoorbeeld Battlefield opstart met 6xAA en 16xAF in mijn driver instellingen dan ga ik er helemaal niks op vooruit.
Welke driver gebruik je op het moment ? Ik gebruik cat 4.9. Zal morgen (gaaap) wel eens even in het driver archief duiken...

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-08 15:51
heb al erg lang geen BF meer gespeeld maar was het niet zo dat je zulke dingen in het ingame menu moest doen? en dat je AA en AF via de drivers uit moest hebben staan?
anders kreeg je van die lego achtige vervormingen.

[ Voor 68% gewijzigd door Deadsy op 19-09-2004 03:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
BioWEB schreef op 19 september 2004 @ 03:18:
Heej... Geen oplossing, wel een gedeeld probleem... Ik heb precies hetzelfde. Ik heb een Asus X800Pro, nog niet gemod, met dezelfde problemen. Spellen als Doom III en Far Cry pakken heel netjes de ingame instellingen, maar als ik bijvoorbeeld Battlefield opstart met 6xAA en 16xAF in mijn driver instellingen dan ga ik er helemaal niks op vooruit.
Welke driver gebruik je op het moment ? Ik gebruik cat 4.9. Zal morgen (gaaap) wel eens even in het driver archief duiken...
Hey,

Ik heb nu 4.9 erop, maar heb het ook geprobeerd met 4.8. In heel veel spellen werkt het wel. Star Wars Battlefield doet wel een beetje vaag, soms is AA aan en soms niet :? Maar ik denk niet dat hier zo'n oplossing voor is. Hopelijk hebben de leuke spellen in de toekomst in game options :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 17:50 ]

Verwijderd

Als je een xt bios erin heb geflashd moet je ati catalyst 4.9 eens proberen

• KneoK

KneoK

Subtiel schopje...

Heb CATS 4.7 en 4.8 geprobeerd maar ook hier dezelfde problemen. Is er al iemand (
EVASi0N ?) die een oplossing heeft gevonden ?

Verwijderd

De conclusie is dat bij Halo en alle EA Games die ik heb geprobeerd, de AA/AF het niet doen
Bij Halo werkt AA zowiezo niet, dit is bekend, ongeacht welke kaart je hebt. En EA games schijnt wel meer problemen met AA te hebben, aangezien in hun laatste nieuwe demo (Medal of honour PA) AA ook niet werkt. Of AA in Battlefield Vietnam wél goed dient te werken weet ik niet, maar volgens mij wel. (Dat kan ik me tenminste herinneren toen ik het geïnstalleerd had, maar dat is al weer een poosje geleden.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds geen oplossing voor het probleem. Ik heb het gewoon geaccepteerd dat Halo en sommige EA games geen AA pakken. Voor de rest doen meeste games het wel, dus zo'n ramp is het niet. Wat wel raar is dat Halo op mn ouwe pc (P4 2.4ghz) wel AA pakte.

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 22:42:
Ik heb nog steeds geen oplossing voor het probleem. Ik heb het gewoon geaccepteerd dat Halo en sommige EA games geen AA pakken. Voor de rest doen meeste games het wel, dus zo'n ramp is het niet. Wat wel raar is dat Halo op mn ouwe pc (P4 2.4ghz) wel AA pakte.
Bij Battlefield ben ik er nu achter dat als ik een spel start met AA en AF voluit en ingame dan de resolutie van 1024x768 naar 1280x1024 gooi, het wel werkt. En ECHT werkt, dus het is niet alleen het effect van de resolutieverandering maar alles is echt haarscherp.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
sorry om een oude topic omhoog te schoppen maar ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb een X800XT PE en daar heb ik ook AA6X en AF 16x ingesteld, probleem is alleen dat hij dit niet pakt in CS 1.6, echter als ik de kleurdiepte verander van 16 naar 32bit dan werken AA en AF wel.

Maar ik wil gewoon op 16bit draaien (ivm door smokes te kunnen kijken)

Iemand al een oplossing voor dit

overig systeemonderdelen:

a7v880
xp 2800+
1gb
catalyst 5.9
win xp

[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 14-10-2005 00:24 ]

Ontspan.

Pagina: 1