Radeon 9700 Pro, probleem met graphics

Pagina: 1
Acties:

• Stanz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-04 09:39
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn videokaart. Wanneer ik bepaalde spellen speel (bv. Flight sim 2003, postal of the sims 2) dan lijkt er iets fout te gaan met de textures. Ze knipperen, meestal wit of zwart. Dit wordt erger wanneer er in het spel licht op die textures schijnt.

Ik heb hier een voorbeeldje: http://strat307.speed.planet.nl/untitled.jpg

Hij doet dit al vanaf het begin dat ik de kaart heb.

Ik heb google afgezocht, maar ik kan niets relevants vinden. Ook op de site van ati wordt ik niet veel wijzer.

Ik draai Windows xp Prof. Met directx 9.0c en ik heb de nieuwste drivers van ati geïnstalleerd (4.9) Maar ook met de oude drivers had ik dit probleem.
Mijn computer systeem is: P4 3,06Ghz, 1GB geheugen, albatron PX 845PEV Pro moederbord en een 300W voeding (Dat schijnt ook uit te maken)

Kent 1 van jullie dit probleem, en weet er misschien iemand een oplossing hiervoor?

Stanz.

Verwijderd

Ligt er ook een beetje aan welk merk voeding, ik bedoel qtek staat als zeer slecht bij iedereen bekend, neem je en zalman, tagan etc. voeding dan heb je wat beters in huis. Het lijkt echter nog steeds wel redelijk weinig, 300 watt voor wat je in je computer hebt. De 9700 pro heb ik zelf ook en geeft totaal geen problemen.

• Stanz
Nou kom net van de Mycom vandaan, heb een mooie 400W zalman voeding gekocht maar hij doet het nog steeds niet. Verder nog suggsties?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Kappote pipelines of hoe dat heet? Al andere drivers geprobeerd?

|>

• Stanz
jup, ik heb zo'n beetje elke ati driver geprobeerd..

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08 19:26
Stanz schreef op 18 september 2004 @ 16:48:
jup, ik heb zo'n beetje elke ati driver geprobeerd..
misschien omega drivers eens proberen?
http://www.omegadrivers.net/

Hallo met Tim

• Stanz
ook die heb ik er al op gehad ;(

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Je zou eens kunnen kijken of je kaart warm wordt? Dus geheugen en heatsink op core?
Lijkt me dat hitte dit ook kan veroorzaken. Je kan hem toch ook nog RMA sturen als het echt allemaal niet baten wil?

Owja bijna vergeten, speel eens met agp snelheid en fastwrite off/on.

[ Voor 16% gewijzigd door J0J0 op 18-09-2004 17:07 ]

specs

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Stanz schreef op 17 september 2004 @ 18:20:
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn videokaart. Wanneer ik bepaalde spellen speel (bv. Flight sim 2003, postal of the sims 2) dan lijkt er iets fout te gaan met de textures. Ze knipperen, meestal wit of zwart. Dit wordt erger wanneer er in het spel licht op die textures schijnt.

Ik heb hier een voorbeeldje: http://strat307.speed.planet.nl/untitled.jpg

Hij doet dit al vanaf het begin dat ik de kaart heb.

Ik heb google afgezocht, maar ik kan niets relevants vinden. Ook op de site van ati wordt ik niet veel wijzer.

Ik draai Windows xp Prof. Met directx 9.0c en ik heb de nieuwste drivers van ati geïnstalleerd (4.9) Maar ook met de oude drivers had ik dit probleem.
Mijn computer systeem is: P4 3,06Ghz, 1GB geheugen, albatron PX 845PEV Pro moederbord en een 300W voeding (Dat schijnt ook uit te maken)

Kent 1 van jullie dit probleem, en weet er misschien iemand een oplossing hiervoor?

Stanz.
Aangezien hij zo was toen je hem gekocht had, is het dan niet beter om die bij die winkel waar je hem hebt gekocht om te ruilen voor een ander exemplaar? Want volgens mij is die kaart gewoon aan het eind van zijn latijn.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08 19:26
Alle chipset drivers enzo ook goed? Anders bios misschien? AGP aperture size? AGP 4x/8X. Dunno, noem maar wat zaken die je kan veranderen.

Ik las ook ooit eens ergens dat iemand zijn RAM eruit en erin had gedaan, en dat hij toen eeneens van z'n probleem af was:

gevonden:
http://forums.devhardware.com/archive/t-26745
je weet maar nooit...

En heb je een LCD monitor? Wil ook nog wel eens schelen.

Hallo met Tim

• Stanz
Nee ik heb geen LCD monitor, heb een gewone met een kont :)
Waar kan ik dat AGP 4x/8x aanpassen? Vind er niets over in de bios....

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
het lijkt een beetje op het "schaakbord"effect dat je ook kon krijgen bij het modden van een 9800SE > Pro als de pipes niet goed waren...

als hij dit al vanaf het begin doet zou ik er iid ook mee terug gaan voor garantie...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Als je inderdaad kapotte pipelines heb kan je met een Rivatuner script als een radeon 9500 non-pro installeren en als die knipperingen dan weg zijn heb je inderdaad kapotte pipelines.

Frag_Zero

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
kunnen ook vernaaide textures zijn door defect ram

ik had een ralle globe in test 1 van 3dmark03, net zon soort effect

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1