[html/css] n00b vraag met divjes

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:11
Beste luitjes,

Gister begonnen aan eindelijk werken met divs. Nu werk ik dus met nested divs, voor 't eerst in m'n leven.

Maar hier: http://www.jackabuzah.com/emp/simon/test2.html ga ik de fout in. De div met de id reply zou met de div met de id text mee moeten rekken. Ik geloof dat dit inherit heet, maar hoe het moet?

Op google kwam ik niet verder met nested divs, alleen gare ul oplossingen, maar ik wil het met nested divs proberen :)

|>

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 23:10

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Persoonlijk zou ik het met een floatje doen :)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
    .lay#text
    {
        width: 83%;
        float: right;
    }

/edit: ik zie dat het voor een forum is, heb ik ook ooit geprobeerd puur met div/span etc, maar dat is echt een hels karwei :)

[ Voor 38% gewijzigd door Thijsmans op 17-09-2004 18:28 . Reden: class verder gestript ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Heb je een height opgegeven voor een van beide divs? Dat is de enige reden zover ik weet waarom hij niet meesized.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 23:10

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mwoah, ik vermoed dat de reden is dat het attribuut 'position' de waarde 'absolute' had, waardoor de parent-div hem niet meer als child ziet.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

wel als child, maar position: absolute haalt een element uit de flow. Ik denk dat je dat in dit geval eigenlijk helemaal niet wilt

• simon
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:24:
Heb je een height opgegeven voor een van beide divs? Dat is de enige reden zover ik weet waarom hij niet meesized.
Dat gaat moeilijk, ik wil juist geen height opgeven. Ik wil dus dat elke user dus z'n reply geeft, de lengte ervan is dus afhankelijk van de tekst van de user. Dan heeft het meegeven van height geen zin :)

|>

• simon
Ik heb even een andere vraag over divs en css:

Hoe maak ik borders met een plaatje, in tabellen maakte ik gewoon een aparte kolom, maar een extra div wil niet echt, wie o wie helpt mij, de tutorials op alistapart hielpen mij niet echt :P

|>

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

div zijn trouwens standaard display: block!
En ik snap niet waarom je altijd (dezelfde) class EN een id gebruikt. Eentje is genoeg! 8)

CSS leer je niet even met wat voorbeelden. Vooral positioneren is nogal lastig. Lees wat artikels op bijv. A list Apart of HTML Dog (om maar een paar te noemen).

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• simon
JayVee schreef op 18 september 2004 @ 16:39:
div zijn trouwens standaard display: block!
En ik snap niet waarom je altijd (dezelfde) class EN een id gebruikt. Eentje is genoeg! 8)

CSS leer je niet even met wat voorbeelden. Vooral positioneren is nogal lastig. Lees wat artikels op bijv. A list Apart of HTML Dog (om maar een paar te noemen).
Ik ben niet helemaal idioot, maar ik heb het op beide geprobeerd, en ik kwam echt geen kant uit. Het DIV probleem van de topicstart heb ik ondertussen wel weten te doorgronden, maar ik loop op een verder stuk vast :) Zie post boven je :)

|>

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Aan dit artikel heb je wel wat denk ik (bestaat uit 2 delen):
http://www.alistapart.com/articles/customcorners2/

Je moet er volgens mij wel extra markup voor toevoegen, dus dat is een afweging die je moet maken. Enerzijds extra markup en een plaatje als border, anderzijds schonere markup en geen plaatje (maar wellicht nog steeds visueel aantrekkelijk).

[ Voor 5% gewijzigd door Rickets op 18-09-2004 17:24 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Pagina: 1