[NVIDIA]Geforce 4MX440 Hangen.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 12:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey tweakers ik heb een Gforce 4MX440 kaart in mijn computer en als ik game (UT Silent Storm, Manhun, The Thing, eigenlijk elke game) blijft mijn beeld hangen na een aantal x minuten en gaat ie na 30 sec (meestal) weer verder.

Ik heb ff gegoogled en ik ben er achter gekomen dat de kaart gewoon bagger is.

"Het gevolg is dat de GeForce 4 MX goed tot uitstekend presteert in de ietwat oudere en statische games, maar het wat laat afweten in DirectX 8-games"

"the GeForce 4 MX is not a DirectX 8.1 compliant part, and lacks any hardware pixel or vertex shaders. It was with these "missing" features in mind, that the online media took issue with NVIDIA's decision to call the new MX line a "GeForce 4" at all. Many journalists claimed that this naming convention would confuse less savvy customers and that because these cards are missing these key features, they would have a limited future."

Dit forum staat vol van de klachten over de kaart.
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/2833/

"only the MX version doesn't support DX8.
It is a marketing approach to fool people into buying overclocked geforce 2's. It is much"

Geen goed woord te vinden, of denken jullie er anders over?
Ik heb de drivers van de NVIDIA site gehaald voor XP en geinstalleerd maar nog steeds blijft het hangen.

Dus heb ik echt een miskoop gedaan, een aantal jaren geleden of doe ik wat verkeerd?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:49

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb m ook gehad en het is echt een baggerkaart hoor. De GeForce2MX-200 doet er niet veel voor onder.

Ik heb sinds een paar maanden nu een GF4Ti4200
Wereld van verschil.

Mijn tip aan jou: als je niet zoveel geld hebt (like me :P ) op zoek gaan naar een tweedehands kaartje waar je wel genoeg aan hebt. Alles is beter dan de GF4MX440.
Als je wel geld genoeg hebt, hier op tweakers wat FAQ's en zo opzoeken en een leuke nieuwe kaart uitzoeken! Succes! :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Natuurlijk werkt de kaart wel goed in DX8 en 9 games. Je krijgt alleen die mooie beelden niet te zien die DX8/9 kaarten wel ondersteunen. Echt een baggerkaart is het niet imo.

Over je probleem, voel eens of je koelblok te heet wordt. Gooi ook je chipset- en videodrivers er eens af en installeer de nieuwste.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

MrVegeta schreef op 17 september 2004 @ 18:04:
Dus heb ik echt een miskoop gedaan, een aantal jaren geleden of doe ik wat verkeerd?
Hier heb je de oorzaak zelf al gevonden :)

Hardware veroudert in rap tempo, iets wat een aantal jaren geleden nog best mee kon is nu niks meer waard en presteerd ivm moderne hardware nauwelijks. Met andere woorden, als je er niet mee gamet, dan is er niks aan de hand, anders moet je hem wegdoen en upgraden voor iets up to dates :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:49

AzzKickah

06-CENSORED

Ik wil niet veel zeggen hoor maar het is echt een schijt kaart!

Spellen bleven bij mij vaak ook een x aantal seconden hangen. Gek wordt je er van! En hij wordt niet te heet, dat heb ik toen ook wel getest.

Toen ik van mijn GF2MX200 overging op de GF4MX440 was dat slechts een kleine verbetering in prestaties! Hier en daar een extra boompje erbij en dan hield het al weer op! Resolutie hoger kon ik wel vergeten. Nee echt, die kaart sucks like hell.
Ik heb wel eens tegen een kameraad gezegd dat ze dat soort praktijken (van nVIDIA dus met een kaart als de GF4MX440) zouden moeten verbieden want je wordt hier gewoon genaaid met open ogen door de misleidende naam van de kaart.
Er zal vast wel een GF4-chip opzitten, maar kom, dit is niet de naam GF4 waard.

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

AzzKickah schreef op 17 september 2004 @ 18:13:
Ik wil niet veel zeggen hoor maar het is echt een schijt kaart!

Spellen bleven bij mij vaak ook een x aantal seconden hangen. Gek wordt je er van! En hij wordt niet te heet, dat heb ik toen ook wel getest.

Toen ik van mijn GF2MX200 overging op de GF4MX440 was dat slechts een kleine verbetering in prestaties! Hier en daar een extra boompje erbij en dan hield het al weer op! Resolutie hoger kon ik wel vergeten. Nee echt, die kaart sucks like hell.
Ik heb wel eens tegen een kameraad gezegd dat ze dat soort praktijken (van nVIDIA dus met een kaart als de GF4MX440) zouden moeten verbieden want je wordt hier gewoon genaaid met open ogen door de misleidende naam van de kaart.
Er zal vast wel een GF4-chip opzitten, maar kom, dit is niet de naam GF4 waard.
De GF4MX gpu is gewoon een GF2 met een paar extra features, zoek maar eens naar de aanduiding van de chip en dan zie je ook dat een 'echte' GF4 een ander nummer heeft ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Turkish schreef op 17 september 2004 @ 18:10:
[...]

Hier heb je de oorzaak zelf al gevonden :)

Hardware veroudert in rap tempo, iets wat een aantal jaren geleden nog best mee kon is nu niks meer waard en presteerd ivm moderne hardware nauwelijks. Met andere woorden, als je er niet mee gamet, dan is er niks aan de hand, anders moet je hem wegdoen en upgraden voor iets up to dates :)
Beetje jammer is dat de games die ik speel ookal minsten 4/5 jaar oud zijn, unreal tournament (1) dus daar ligt het niet aan.
Ik ben overtuigd en ga een readon9800pro kopen of de nieuwe Gforce 6600GT, ligt er aan welke performance beter is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

De Geforce 6600 GT is er alleen in PCI uitvoering. Dus, die kan jij niet in je PC stoppen. Mogelijk komt ie aan het einde van het jaar in AGP versie.

Verder weet ik niet hoe de rest van je systeem er uit ziet????!!! Maar een Radeon 9800 pro kan wel eens overkill zijn en dus zonde van je 200 eurootjes.

Je doet er verstandiger aan een Radeon 9600 pro of iets vergelijkbaars te kopen. Die kost 135 euro, overclocked als de beste en je kunt alle hedendaagse spellen acceptabel spelen. De spellen die jij speelt dus zeker!!!

Succes

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb nu de fantilator (?) op de systeemkast staan en net 3 kwartier gespeeld zonder vastlopen, nu nog ff unrealen uurtje, mocht dit ook gebeuren zonder schokken weet ik dat het aan de koeling ligt.

En een 9800pro is geen overkill ;) (ach geld over, hoef ik binnenkort niet weer een nieuwe te kopen).

Pagina: 1