Toon posts:

FPGA of CPLD?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
in een digitaal ontwerp zal vaak de keuze gemaakt worden tussen een FPGA (Field Programmable Gate Array) en een CPLD (Complex Programmable Logic Device) voor de implementatie van dat ontwrep.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de verschillen zijn tussen een FPGA en een CPLD? Wanneer gebruik je een CPLD en wanneer een FPGA?

Allen bedankt,

Greets mbo52

Verwijderd

Bij een FPGA heb je een extern geheugen nodig om het programma te laden, een CPLD is in dat opzicht wat geavanceerder.... deze heeft het geheugen ingebouwd en als ik mij niet vergis ook een paar registers.

Pin er alleen niet op vast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

mbo52, toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)registratievoorwaarden/faq], waar je je accoord EN bekend mee verklaarde. Daar stond onder meer in dat GoT er niet is om je huiswerk voor je te maken. En de combinatie van je nickname en je uiterst karige vraag (die zo uit een mbo proefwerk kon komen) doet vermoeden dat je dat hier stelt.

Huiswerk is er niet voor niets, als je het doet snap je waar je mee bezig bent. Pen je het van een ander over (waardoor jij niet de denkwerk doet), heb je er niets aan :o

En als dit niet een huiswerkopgave is, dan is het alsnog een veel te karige topicstart- wat voor ontwerp, wat voor systeem etc etc etc, had er allemaal bijgemoeten. Veel succes met het project ;)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.